Minulý týden vydané rozšíření pro Elden Ring s názvem Shadow of the Erdtree se dočkalo v recenzích od novinářů velice vřelého přijetí, což dokládá například hodnocení 95 % na agregátoru Metacritic, které z tohoto přídavků činí vůbec nejlépe hodnocené DLC v historii.
Pohled na uživatelské recenze na Steamu ale naznačuje, že část hráčů obdobné nadšení nesdílí. Shadow of the Erdtree v současnosti na Steamu disponuje rozporuplným hodnocením 62 %, čímž spadá do kolonky smíšené. Část kritiky se točí kolem dílčích technických nedostatků a optimalizace. Často je však v negativních recenzích zmiňována také celková obtížnost v čele s boss fighty. U nich očividně ztrácí nervy i hráči, kteří strávili nemalé množství času v základní hře.
Kromě určitého obtížnostního skoku, na který před vydáním upozorňovali samotní vývojáři ze studia FromSoftware, je na vině především nový systém levelování, který je založen na sbírání takzvaných Scadutree fragmentů. Díky tomuto systému nabízí DLC dostatečnou výzvu i pro hráče, kteří do něj vstupují s opravdu silnou postavou. Z recenzí je však patrné, že si nemalé procento hráčů na tento nový systém a jeho pravidla zatím nezvyklo. Z některých recenzí na Steamu je ostatně dobře patrná frustrace po neúspěšných střetech s vybranými protivníky.
Elden Ring i rozšíření Shadow of the Erdtree jsou k dispozici na PC (Steam) i konzolích PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S. Bližší informace o zmíněném přídavku najdete v naší recenzi.
Zdá se, že pro hodně lidí je ER první souls hra od FS a netuší, že snad téměř pokaždé bylo jejich rozšíření těžší než základní hra. Já už narazil na pár tvrdých oříšků a padl na bossovi nesmyslně krát, ale chybami se člověk učí. Navíc se nabízí alternativy. Hráč může odejít, vylevlit se jinde či najít framgenty a zesílit nebo je pořád ve hře Mimic tear, což je prostě přesílený nesmysl. Ale není ostuda to použít, když to vyhovuje, tak proč ne.
Mám podezření, že spousta lidí nezvládá to „odejít a vylevlit se jinde“ (respektive nasbírat dostatek Scadutree fragmentů). Taky mám občas tendence se na bossovi zaseknout a zkoušet to tak dlouho, dokud nepadne, ale často je to zbytečný a je prostě mnohem lepší vrátit se později.
Hraju „easy mód“ – tj. buď v coopu nebo s mimicem a určitě mi obtížnost nepřipadá nijak přestřelená ani ve srovnání s předchozíma FS DLC, ale ani se základním Elden Ringem (nejtěžší boss je pro mě pořád Malenia, ale neviděla jsem zatím vše…). No a pak je tu ještě Sekiro, který je pro mě úplně jiná liga
Nevím proč všichni brečí, já to třeba vůbec nekoupil a soulovky nehraju a jsem spokojenej
Hraju na new game plus 1 level 215, a musím říct že jsem teda čekal vyšší obtížnost. Mám za sebou toho skákacího lva a Rellanu, takže nemůžu soudit celek ale přijde mi že lidi zase zbytečně brečí, nevím co jako čekali.