Podle bývalých zaměstnanců studia Fishlabs, se kterými mluvil magazín Rock Paper Shotgun, mohl v německém týmu vznikat nový díl oblíbené série Red Faction. Návrh ovšem zamítla komise mateřského Embraceru a studio muselo propustit bezmála polovinu lidí.
Snahu získat do svých rukou Red Faction se rozhodli vývojáři z Fishlabs vyvinout poté, co Embracer (pověření lidé z jiných studií) zrušil jejich rozpracovaný titul označovaný jako Project Black. Vývoj sci-fi 3D metroidvanie postupoval velmi pomalu, koncept hry byl nejasný a tým měl chaos v organizační struktuře.
Chtěli navázat na nejúspěšnější, třetí díl s podtitulem Guerilla.
Ačkoli vývojáři uvažovali i o dalších projektech – zjišťovali například, zda by se mohli ujmout licence Pána prstenů, respektive Středozemě – nakonec se rozhodli právě pro Red Faction, zavedenou značku vlastněnou přímo jejich mateřským Plaionem, která při osekávání Embraceru přišla o původní vývojáře v podobě Volition.
Ve Fishlabs chtěli navázat na nejúspěšnější, třetí díl s podtitulem Guerilla. Plánovali se vrátit k otevřenému světu a možná se přiklonit k immersive-sim prvkům. Hlavní hrdinka se měla opět zaplést do revoluce na Marsu, tentokrát už zelenějšího po rozsáhlejší teraformaci.
Hlasování dopadlo nerozhodně, což podle interních pravidel znamenalo odmítnutí projektu.
Nálada v týmu měla být i přes zrušení předchozího titulu pozitivní. Vývojáři věřili v zájem Embraceru o nový Red Faction i proto, že se jim podařilo získat státní dotaci. Od minula měli zlepšit mimo jiné organizaci a ujasnit si hierarchii ve vedení projektu. Po finálním návrhu hry opět hlasovala komise, podobně jako v případě Project Black. Hlasování dopadlo nerozhodně, což podle interních pravidel znamenalo nekompromisní odmítnutí projektu.
Ještě když šli zaměstnanci na kritickou schůzi, doufali v pozitivní vývoj, lidem v Plaionu se měl nápad líbit. Plačící šéfové jim ale prozradili reakci Embraceru, který současně rozhodl o propuštění většiny vývojářů, kteří nebyli zapojeni v aktivním vývoji. Ve Fishlabs tak zůstali převážně ti, kteří měli na starosti externí vývoj pro jiné týmy. Studio opustili i development director Tobias Severin a managing director Stefan Beier.
Docela od nich naivní, ne? Asi jim nedošlo, že Embracer je momentálně chudobinec, ve kterém se řeší, co ještě existujícího podojit, aby se trochu splatily gigantické dluhy. Tak například LimitedRunGames lifrují krabičky jak diví! Na vývoj her nejsou peníze. Rozhodně ne na akční příběhovou hru z „otevřeného světa“ s „imersive-sim“ prvky, která by se vyráběla minimálně pět let, a dělalo by na ní dvě stě hladových krků.
P.S.: Nové RED Faction by se odehrávalo na Marsu, který už by nebyl tak červený, ale víc zelený. A já myslel, že ta červená (taky) odkazovala na barvu Marsu. Geniální, pane Vašnosto!