Vývojáři ze studia FromSoftware dnes vydali první bezplatnou aktualizaci pro DLC Shadow of the Erdtree, které minulý týden rozšířilo oceňovaný Elden Ring. Aktualizace s číslem 1.12.2, kterou samotní autoři označují jako kalibrační, se zaměřuje na úpravu obtížnosti. Konkrétně došlo k zesílení systému Scadutree Blessing. Ten je postaven na sbírání fragmentů v herním světě, které následně můžete u vaší postavy využít pro zvýšení úrovně útoku i obrany.
Přestože to samotní autoři oficiálně nepotvrdili, tak jde zřejmě o reakci na kritiku některých hráčů, kteří si kromě dílčích technických nedostatků a chování vybraných bossů stěžují právě na příliš vysokou obtížnost. Výsledkem této kritiky je rozporuplné hodnocení na Steamu, o kterém jsme vás začátkem týdne informovali v samostatné novince. Elden Ring: Shadow of the Erdtree je k dispozici na PC (Steam) i konzolích PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.
Podrobnosti o přídavku Shadow of the Erdtree najdete v naší recenzi.
Wow, tak to jsem tedy nečekal: v reakci na kritiku hráčů udělali FromSoftware svoje nejnovější DLC jednodušší. Ještě víc zesílili Scadutree Blessing systém, který mi už v původní verzi připadal přehnaně silný 😶 https://t.co/DExY2HlxZZ
— Martin Zavřel (@martinzavrel) June 26, 2024
Doslova jediné co udělaly je že prvních 12 levelů je silnějších ale max level je skoro stejný
Hráči totiž pořád nepochopili, že hra nemá lineární průchod. Je pro ně hrozně těžký se prostě otočit a jít jinam vyzobávat upgrady. Jsem rád, že FS mají úspěch, ale zlatý časy, kdy Fromovky nebyly mainstream. Dnes má každej casual mamlas s mimic tearou potřebu vyjadřovat se k obtížnosti, a pak to takhle dopadá. Technickej stav je samozřejmě věc druhá. Kdy hodlají přejít na moderní engine, je mi fakt záhadou.
PS: Nacpěte do tý mobilní verze ještě víc reklam, prosím. Při psaní tohoto rantu mi reklama překryla textový pole jen sedmnáctkrát. Nevím, jestli šéfredaktor zapadlýho herního webu šetří na jachtu, každopádně předpokladám, že s takovým množstvím inzerce už od ní nebude daleko.
Mám vás moc rád, pane Zavřel. Děláte to dobře. Tfuj.
Jak už jsem tu mnohokrát vysvětloval, redakce nemá na reklamu vůbec žádný vliv.
Výběr i formu reklamy spravuje majitel webu, agentura Grunex – kontakt na ně najdete v patičce webu nebo ještě lépe a detailněji přímo na jejich hlavním webu. Stížnosti redakce i našich čtenářů jsme se jim mnohokrát snažili předat (zdejší komentáře údajně nečtou), ale určitě by stálo za pokus, kdyby se jim naši čtenáři ozvali i napřímo.
Ne asi, doufám že v další hře už neuvidím Spirit Ashes v takové podobě jaké jsou v ER. Totálně rozbijí celý boss fight. Jsou hrozně OP. ER jsem dohrál 4x a DLC 1x jednou zatím. Mimica jsem používal v prvním projetí základní hry a byla to fakt nuda dávát každého bosse na první pokus.
Proto mám nejradši Sekiro. Pure skill. Chceš upgrade? Fajn, nejdřív ale něco předveď a poraž bosse.
Mě v Sekiru chybí ta možnost hrát hru na několik způsobů tak jako v ER. Magie, Inkantace, velké zbraně, malé zbraně, status efekty a nebo kombinace všeho možného
Hruza.
.
Ted je to tak lehke, zabijim bosse na 1.pokus.
Mam dole 75bossu,takze pocitam ze posledni boss bude tezky a zabiju ho na 2.pokus
Používáš Spirit Ashes ?
Není v DLC jen 55 bossů?
Mělo by jich být 78.
Teď jsem na ty reviews zase po čase koukla a připadá mi, že spíš převažují stížnosti na stuttering, fps dropy a celkově performance (která uznávám, že je horší než u základní hry). Ty na obtížnost jsou tam sice taky, ale nedominují.
Jinak nárůst dmg v případě scadutree blessing lvl 20 se změnil ze 100 % na 105 %. To není zas tak obrovská změna (spíš se měnil průběh křivky).
Tak to jo, moje chyba. A jestli se jedná o jednotky procent, tak budiž. I já si právě všimnul, že negativní recenze se týkají spíše optimalizace než obtížnosti. Proto jsem byl udiven, že kvůli těm pár lidí by hrabali do obtížnosti.
Tady jsou k tomu grafy i čísla – na lvl 20 je rozdíl celkem malej, ale ze začátku je nárůst větší. A pak ještě někde kolem lvl 12 je trochu větší skok.
Nejspíš to reakce na kritiku je. Ono se to pochopitelně i hodně medializovalo… Ale vzhledem k tomu, jaký je user score na PS a Xboxu, si nemyslím, že je to hlavní problém. (navíc kdo nepochopil, že má sbírat scadutree fragmenty, tak mu to nijak nepomůže)
A taky není nic divnýho, že se po vydání hra balancuje – matně tuším, že třeba Radahna v základní hře nerfli a pak ho zas vrátili zpět :D. Nemluvě o tom, že teprve teď, asi před týdnem, dali možnost bojovat s Elden Beastem na koni, což je taky tak trochu nerf![smile](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/smile.png?v=1)
To jo, stejně jako se většinou nerfují zbraně a když se jedná o pár bossů z několik desítek, tak to nijak moc nevadí. Ale když si hrajou s celou mechanikou, tam už je i těžší to vybalancovat. Naštěstí jich mám v invu asi 6, které jsem ještě nepoužil, takže to můžu aspoň takhle ovlivnit.![grin](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/grin.png?v=1)
Beru to i s invader a furnace golemama.
https://www.rockpapershotgun.com/elden-ring-shadow-of-the-erdtree-boss-locations
Tak si to PC hráči vyplakali, gratulace.
to nemá logiku koupím si těžkou hru a pak brečím že je těžká
nic bych nezlehčoval
Jsme silnější než si myslíme.
Nejdřív výhra u Helldivers a teď u Elder ring
Jsem na nás pyšný
Tak tohle akorát tu hru „kazí“. Zvlášť když jsem cca v půlce hry. DLC je pravda obtížnější, ale s těmi fragmenty a dalšími věcmi se to dá zvládnout. Na hlavních bossech občas zůstanu delší chvíli než je zdolám, ale není to žádná hrůza. Doufám, že dneska nepřijdu s tím, že jsem moc silný protože jsem do sebe dal x fragmentů. Navíc bych docela rád viděl jak a s čím hráči hrají, jak moc prozkoumali mapu a tak. Tak nějak si myslím, že by to leccos vysvětlovalo.
A proč tohle vůbec někdo řeší? Ideální je nastavení obtížnosti, kdy si člověk nastaví obtížnost na tělo. Naprosto nechápu proč někdo řeší že to pak mají lehčí…. Ve hrách jde hlavně o zábavu a tu si každej může nastavit pro sebe. Každej nemá čas u toho vysedávat a řeší nejlepší build atd…
To já chápu, ale autor hry je dost známý obtížností svých her. On si za tímto modelem stojí a neměl by ho měnit protože to je pro několik lidí těžší (tak moc, že tomu dávají negativní recenzi). A pokud vím, že nemám čas ani chuť tohle řešit, tak se do toho nepouštím. Recenze byly před vydáním hry, věřím že se jich nemalá část zmiňovala o boss soubojích, jak jsou akčnější, rozměnitější a rychlejší protože to tvoří nejpodstatnější součást hry. Pokud se dívají jen na výsledný čísla, tak to je holt jejich smůla.