Vývojáři ze studia CD Projekt RED se v novém díle podcastu AnsweRED zaměřili na směřování chystaného pokračování Cyberpunku 2077. Připravovaný druhý díl s pracovním názvem Project Orion vzniká v nově založených pobočkách v americkém Bostonu a kanadském Vancouveru. Podle herního ředitele Paweła Saska a výkonného producenta Dana Hernberga by právě vývoj v Severní Americe a větší zapojení vývojářů z tohoto regionu mohlo udělat hru z pohledu amerického hráče více autentickou.
Představitelé CD Projektu uznali, že při vývoji Cyberpunku 2077 udělali z pohledu autentičnosti několik chyb, na které je hráči v diskuzích upozornili. Konkrétně zmínili například zpracování vstupů do kanalizace, které má odlišný styl v USA a Evropě. Sasko v tomto směru jako příklad dalších charakteristických prvků zmínil také zpracování hydrantů, pouličního osvětlení, obrubníků nebo dopravních značek, které mají v Americe a Evropě jisté odlišnosti a vývojáři si jejich styl musí pohlídat.
Všechny tyto nuance by měly být v pokračování logicky blízké právě Americe, kam nás pokračování po vzoru prvního dílu zavede. Kromě zpracování herního světa by chtěli v CD Projektu zapracovat také na dystopickém stylu celé hry. Sasko i Hernberg v tomto směru zmiňují například bezdomoveckou krizi, kterou dle svých slov v Cyberpunku 2077 nezobrazili v dostatečné míře. Pokračování by tedy z pohledu řešení různých sociálních problémů mělo přitvrdit.
Mám jiné obavy z poameričtění. Není to tak dávno, jak slavnostně předváděli svůj ESG/DEI tým.
Ten vstup do kanalizace bil hodně do očí. Proto jsem hru nedohrál…Jsem rád, že to ve dvojce opraví 👍 děkujeme
Jaks to zvládl bez těch správných kanálů vůbec rozehrát?
Já jsem si to kvůli tomu ani nekoupil.
A bude stejně nestabilní při vydání jak na PC, tak konzole, kde to bude v podstatě odladěné, až po 3 letech 👌
Cyberpunk má dobrou hratelnost a skvělý svět, takže docela pochybuji, že to dokážou v druhém díle překonat.
Tak byli by opravdu hloupý, kdyby stav byl stejný jako u prvního dílu. Tam byli i dlouhodobé refundace, pokles hodnoty firmy a podobně. Neříkám, že se to nemůže opakovat, ale jestli mají aspoň kousek rozumu…
A mimojiné si myslím, že na zlepšení toho je hodně. Co se hratelnosti týče, tak nebyla zlá, ale docela toho hodně zkrouhli, například lezení po stěnách pomocí ručních čepelí. To by tam třeba mohli přidat, plus ještě další. Skvělý svět to byl vzhledově, ale jinak fungoval docela obyčejně jako v každé druhé hře. Sem tam nějaký dobrý otazník, ale jinak nic co by stálo za objevování. Klidně bych jeho velikost o něco smrštil, při hraní to občas působilo natahovaně. Kdyby se vydali o něco lineárnější cestou jako ve Phantom Liberty, tak bych si vůbec nestěžoval. Poslední dobou je těch otevřených světů strašně moc. Ale především… ať z toho udělají RPG jak mělo být. První akt nějaké to rozhodování měl, které něco změnilo nebo ty volby byly aspoň dynamické. Ale po prvním aktu to byla bída. Nebo ta životní cesta na začátku. Promrhaný potenciál. No, zkrátka, stačí se podívat na články a videa z E3, aby člověk věděl co vše mělo být a nakonec není. Takže možnost pro růst tam je podle mě velká.
Na PC jsem to projel hned po vydání a žádné zásadní problémy sem neměl. Ano byly tam typické open-world bugy (které jsou skoro v každé takto velké hře) a problémy s fyzikou ale pokud tomu hráč vyloženě schválně nešel naproti tak to bylo cajk.
To my víme že si neměl, píšeš to úplně všude. Realita ovšem byla trochu jiná pro ostatní. Asi jsi měl jiný build hry kde fungovalo AI, fyzika atd. a nemuseli hro 3 roky hru opravovat.
to je asi posledni vec, kterou budu u CP2 pri hrani hodnotit…
nadruhou stranu pokud se pustej vic do spolecenskyho komentare, tak to hre maximalne pomuze…
preci jen dystopie cyberpunku neni zadnej socialismus, ale kapitalismus ve sve krystalicke forme!
takze kontrast je potreba
To není kapitalismus ani náhodou, nýbrž korporátní socialismus. Státy udělují zakázky soukromým firmám, jenom díky státům jsou korporace tam kde jsou. Z realného světa je to vidět všude, Gazprom, ČEZ, Lockheed Martin.
Ne kámo, ve třech větách korporátní kapitalismus fakt neshrneš.
Ještě, že jsem psal o socialismu.