Někteří dlouhodobě tvrdí, že mobily jsou budoucností hraní. Vypadá to však, že ne pro všechny jeho formáty, což ukazuje krok společnosti Apple, která se snažila přenést některé výrazné AAA značky na svá zařízení. Pokud někdo čekal, že Resident Evil Village, Death Stranding Director’s Cut nebo Assassin’s Creed Mirage budou mít nějaké divoké prodeje, nyní je zřejmě zklamán. Podle článku z Mobile Gamer to totiž dopadlo dosti bledě, kvůli čemuž se prodeje pohybují okolo pár tisíc prodaných kusů u jednotlivých projektů, což je v porovnání s tím, jak na ně reagovala komunita na PC nebo konzolích, hodně žalostné.
Zásadnější úspěch se povedl pouze Resident Evil Village, po němž sáhlo něco okolo 370 tisíc hráčů. U něj však podle všeho hrála velkou roli cena, která byla nebývale nízká. Důvodů, proč AAA hry na mobilech selhávají, může být více. Podle některých je tím primárním cena. Většinou jsou uživatelé na této platformě ochotni platit pouze malé částky za hry. Druhým faktorem může být fakt, že mobilní zařízení od Applu, na kterých tyto hry rozjedete, nejsou tak rozšířená jako zbytek technologií. Celkově je tato situace zajímavá, protože ukazuje, že AAA hry možná kvůli těmto výkonům budou nadále realizovány primárně na PC a konzole, zatímco mobily zůstanou na druhé koleji.
Keď som si onehdá kupoval PSP bol som prvotne nadšený, ako budem niekde v práci na nočnej a hocikde hrať „veľkoformátové“ hry ako God of War či rôzne PS one hity a… ono to tak akosi nefunguje. Potom som si kúpil 3DS a zistil som, že na týchto prenosných zariadeniach ma najviac bavia malé blbinky na niekoľko minút. Napr. Picross. Alebo Professor Layton. Vylúštim hádanku-dve a môžem to zaklapnúť. Nemusím si veľmi pamätať príbeh, proste hry vhodné na krátke seansy. Mám aj Xenoblade a neviem to tam dohrať. Držať to dve hodiny v rukách a hrbiť sa nad tým nie je veľmi zábava. Na gauči s ovládačom vydržím hrať hodiny, ale napr. Uncharted na Vite ma nebavil dlhšie ako hodinu, potom som už chcel pauzu. Killzone Mercenary bol v tomto dobrý, offline MP s botmi, malá mapa, jedna hra na 5-6 minút. Dal som si dve-tri kolá a bol som spokojný.
Tyhle hry bych si zahrál na handheldu jako je ps vita ne na mobilu.
AAA titul na mobilu, je asi tak, jako oscarový snímek na mobilu. Pokud mám možnost, tak film či hru chci vždy a pouze na monitoru či televizi. Není to degradace a člověk si to víc užije.
Navíc, člověk většinou hraje někde při čekání, cestování. Nic, kde by se muselo dlouho hrát, přemýšlet, a progress má skoro okamžitě.
…vsichni jsou hraci i kdyz hraji sudoku… Tak urcite.
jediné hry ktere jsou hrat na mobil jsou tower defense.
Já dokážu na mobilech propařit hodiny týdně, ale jsou to takový ty progresový hry kde máte bez placení omezený počet pokusů apod. Možná sem starej nebo mám obě ruce levý, ale nesnáším hry s virtuálním joystickem. To je pro mě prostě peklo. Což je vlastně úplně každá pohybová 3D hra.
To jsi dokážu představit, hraješ s mizerným ovládáním, baterie vydrží sotva hodinu. No nekup to.
Nebo to je tím, že je Iphone 15 je první generace telefonů, která dokáže rozjet takové hry? Telefon není rok venku…
Asi tak. Navíc, kdo si může dovolit nejnovější generaci jablečných telefonů, si většinou může dovolit i počítač, handheld, nebo konzoli.
jak vubec nekoho mohlo napadnout, ze by to mohl byt dobry napad…ciste mobilni hry jsou ale uz tak zdegenerovane, ze se hrat taky nedaji, takze mam telefon zase na volani a k tomu nejake ty internety…
Nic co se nedalo čekat.. Sice i tak je to slušnej porkok, že telefon dokáže spustit takové hry, ale kdo by to hrál na tak malém displeji v 720P 30 FPS…