Zpět na článek

Diskuze: Další porovnání vylepšené grafiky v Metro: Redux

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
26. 12. 2014 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: ACzeMiky

Co je barva? ! Vlnová délka. Čím je dán elektrický impulz? ! Velikostí napětí/proudu závislí na čase. Čili 350nm je plus minus pro každé oko stejných ale impuls který jde do mozku může mít úplně jiné hodnoty. V digitálním světě to třeba vyjádřím 01001. V analogovém 5uV/0. 01mA při 1Hz.

23cicer má na to správný pohled. Nedávno se zjistilo že existují lidé se vzácnou mutací oka kdy vidím daleko více odstínu barev než běžní lidé.

Jinak u rozeznávání barev se zjistilo že je hodně podobné jako vyhodnocování binárního čísla. Každý mozek se přiklání jinam. Ale to je to stejné jako nikdo nemá perfektní symetrii těla.

Že ti chutná ! čokoláda! která není čokoládou. (neobsahuje min. 30% kakaa) je tvůj subjektivní názor. A pokud bychom se tomu takhle řídily tak bychom za chvíli slonům říkali žirafy. Náš mluvený jazyk je postaven na logice čili přesnosti. Subjektivnost=negativum a to se rovná že kdybys šel na operaci s rukou tak by ti místo toho operovali nohu.

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
26. 12. 2014 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ACzeMiky - nevim. . možná máš pravdu (potřeboval bych srovnat ukázky) , nechci soudit, ale pořád jde o napodobení něčeho (a to napodobení něčeho beru hodně s rezervou) . .

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

23cicer: O tom mluvím. Ty dynamický světla co popisoval Mr. Lolendo jsou prostě hodně často dost přehnaný až nerealistický... A právě proto mi ty světla co jsou v Metro Redux, který jsou podle MrLolenda jen ten post processing, přijdou realitě blíž. Nebije to tolik do očí, člověk se v tom vyzná atd...

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
25. 12. 2014 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ACzeMiky - jasně, je to "trochu" přehnaný. . studenti měli namíchat odstín, kterej viděj (takže se do toho vpletla další proměnná - um, kterej ovlivnil samotnej výsledek, a jehož nedostatek mohli omluvit pocitovým vnímáním barvy) . . pokud by viděl někdo místo zelený červenou tak jde o provokatéra, člověka s vadou zraku bo někoho, kdo neprošel primárním školstvím ( (: ale když se vrátím k základu - jo, každej vidí "jinak" . . beru to ze stránky profesní a praktický - moc sem se do vaši diskuze nezačetl. . teda debata pro mě začala být zajímá až od chvíle, kdy jste polemizovali nad slovy realný a fotorealistický (:

jinak ukázky z metra, stalkera nejsou totálně mimo, ale přehnaný určitě jsou (je to dělaný na oči - vypadá to pěkně, efektně. . to je celý) Možná by se podobná světelná show mohla simulovat ve studiu, ale v normálním světě (extrémně přepálenej kontrast, přechody ze tmy do světla atd. . ) ?

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

23cicer: No jo, jenže tak mi neřikej, že místo zelený vidí někdo červenou... Jako jo, každej může vidět jinej odstín, to je pravda. Jenže jak ten člověk má asi popsat, jakej odstín barvy vidí? Dám příklad. Jeden vidí stejně odstín zelený jako druhej. Ten první ale řekne, že se mu jeví jako spíš tmavší odstín zelený a ten druhej, jako spíš světlejší. Jenže ve zkutečnosti vidějí oba odstíny stejně. Podle mě to je spíš o psychologii. Když se někdo podívá na mraky, tak jednomu taky připomínají něco jinýho, než tomu druhýmu, ale přitom je ten mrak stejnej.

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
25. 12. 2014 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ACzeMiky - v atelieru bylo 15lidi a pri dotazu, jak se dotycnymu jevi barevnej odstin odpovedel kazdej neco jinyho. . studenti byli v poradku, pac do hry vstoupila psychologie barev atd. Problemova je az situace, ve ktery clovek vidi misto auta treba slona no, ale to je jinej level, avsak ve vytvarnym umeni casto frekventovanej - experimentalni tvorba na psychadelikach

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Takže každej vidí jinak? What?

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Oko převádí světlo na elektrické impulzy které mozek zpracovává. Každým mozek je jiný svým synaptickým spojením takže každý vidí realitu trochu jinak. Ale to beru jako samozřejmost.

Ano Metro je jedna z nejlépe vypadajících her.

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
25. 12. 2014 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo - tak foto, hyperrealismem autor zachycuje, interpretuje subjektivne videnou realitu. . hlavni princip vytvarnyho smeru, ale rozpor nastava tam, kde dotycnej trpi zrakovou vadou. . fotorealismem se nerozumi objektivni zachyceni reality (aspon ve vytvarnym umeni) . .

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už to nebudem řešit. Redux prostě vypadá dobře a to je to hlavní ...

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: ACzeMiky

U toho videa jsem upozorňoval že nejede HDR! "Skutečnost" je reprezentace naších očích. Foto-realita je reprezentace naší technologie. Jak jsem říkal tak pro tebe jako pro laika je to stejné ale pro mě ne.

Ale ok je to tvůj názor.

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 02:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: No hele. Hra vypadá dobře a oči mě z ní nebolej. Furt si stojim za svym. Třeba v tom videu co si poslal jsou ty paprsky podle mě až moc přehnaný, že kolikrát v tom videu ani nejde vidět na oblohu, jen bílá zář, což je blbost. Ten postprocessing se mi prostě jeví jako bližší k realitě...

"Ale já se bavím o technické stránce grafiky která má reprezentovat co nejblíže skutečnost a ne výtvarnou stránku která má být co nejvíce fotorealistická. "

Skutečnost a fotorealita, to mi přijde jako hodně podobnej pojem nemyslíš? Právě ty dynamický světla mi přijdou spíš jako takovej výtvarnej doplňkovej efekt. A ne jako efekt který přibližuje grafiku k realitě...

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: ACzeMiky

Chápu tvůj postoj. Ale já se bavím o technické stránce grafiky která má reprezentovat co nejblíže skutečnost a ne výtvarnou stránku která má být co nejvíce fotorealistická. Dvě velice odlišné věci. Fotka není reálná. Fotky na předních stránkách časopisu jsou víceméně upraveny post-processingem. Proč? Aby ta ženská vypadala lépe než ve skutečnosti.

Lidské oko přeostřuje, má periferní vidění, má mnohem větší citlivost na detaily než jsme schopni dnes zobrazit na TV/monitorech a to nejdůležitější je že se rozšiřují zornice podle intenzity světla. Což když se podíváš do slunka tak si oslněn ale jen na krátkou dobu než se zornice zúží. Tohle měl řešit HDR efekt (což je post-processing) . Jenže tohle nebude fungovat na post-processingové světlo (stíny apod. ) protože to už je úprava celého obrazu která je už jednou použita. Jak jsem řekl post-processing je statický efekt a můžeš jen měnit intenzitu. Tohle má obrovský efekt na hráče v tom smyslu že jeho oko musí pořád měnit šířku zorniček čili je drážděné a pokud si člověk tak budeš rychleji unaven, budou tě bolet oči a nakonec hlava. Navíc určitá složka modré barvy vyzářené z monitoru škodí zraku a přesvícením se to zhorší. Když bude dynamicky (vlastně i statické ale ne dělané post-processingem) volumetrické světlo tak HDR jej utlumí jak ve skutečnosti.

Např. dělat lans frare je nesmysl protože oko už tak jednou reaguje.

Je to dosti složitá věc takže je možné že jsem se v tom zamotal. Mrkni na tohle video [ odkaz ] Upozorňuji že tohle není profesionální práce. V té hře je skutečné slunce které vše osvěcuje takže vše reaguje na světlo čili vrhá stín. Paprsky slunce jsou ostré a detailní. Ve světě her je tohle nejreálnější ztvárnění paprsků slunce. Bohužel na videu je vidět že HDR nefunguje ale jinak v poslední verzi hry už jo.

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
25. 12. 2014 00:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Ale k čemu mně je nějaká technologie provedení světel, když mi stačí to, že takhle jak to je, to vypadá realističtěji? Nevim jak ty, ale když se podívám proti slunci a dám před sebe ruku, tak taky nevidím, jak jí objímají hustý paprsky slunce (pokud se nemýlím a jsou to ty tvoje dynamická světla, která ve většině her jsou) . Vidím jen nějakou zář, která mě oslepuje. Právě proto, že mě tyhle ty věci, jestli je to post procesing nebo dynamické světla nezajímají, tak můžu nezaujatě říct, co vypadá líp. Nehledě na to, jaká technologie je použita. To je jako když někdo nakreslí tužkou dokonalý portrét a pak se o něj někdo pokusí airbrushem, ale nakreslí ho ošklivě. Podle tvého uvažování by teda ten portrét nakreslený airbrushem byl hezčí, jen proto, že je použité modernější provedení, než je tužka? Myslím že ne. Chápu, že někdo, kdo se vyzná v těhlech věcech se bude snažit být řiťopich, protože ta hra možná použila starší technologii. Ale když to vypadá líp tak proč se starat? Když si stoupnu před oslněný okno tak okolo mě taky není svatozář od slunečních paprsků. Maximálně kdyby okolo mě byla nějaká mlha/hodně prachu...

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
24. 12. 2014 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Post-processing nikdy nemůže plně nahradit dynamické volumetrické stíny/světla a už vůbec sluneční paprsky/stíny. Post-processing z toho udělá statickou scénu která nejen že vypadá nepřirozeně ale i zkresluje ostatní prvky grafiky jako textury, shadery a odlesky.

Já jsem remake ještě nehrál ale vím co udělaly s nasvícením protože už to bylo v Metru Last Light. I Gothic 3 měl už stíny od mraků a to dynamické.

Prostě je to krok zpět Post-processing a v konečném měřítku je to náročnější protože vývojáři nezvládnou optimalizaci. Laikovi to prostě nevysvětlím. Každý efekt má své hranice a to je dáno jak grafickou kartou tak API DirectX. Post-processing je efekt který tzv. pracuje "nezávisle" na enginu hry. Je to jako AA, HBAO, FAXAA, teselace apod. Jsou zde limity sběrnic, paměti a počet dotazování. Když překročíš limity na dané platformě tak ztráta výkonu skáče logaritmicky.

Jak já nepoznám originál umělecký obraz od padělku tak ty nepoznáš dobrou grafiku. Tady subjektivita jde stranou protože buď to je nebo není.

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
24. 12. 2014 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Vim to, že Redux vypadá 10x líp než originální metro 2033... Takže ve finále můžu říct jen to, že to, o co se vývojáři snažili, se jim povedlo... Takže zbytečný rejpání a ukazování na sebe sama je tu mimo a vidím v tom jen to, co už jsem psal.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
24. 12. 2014 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: bohužel ubohý je tvůj komentář protože absolutně nevíš o čem mluvíš.

ACzeMiky
ACzeMiky
Level 1 Level 1
24. 12. 2014 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Když to vypadá líp a navíc s vyšším FPS a lepší optimalizací, tak proč ne? Tyhle rýpavé, puntičkářské komentáře, které mají jediný účel a to ukázat na sebe, jak je někdo chytrý, jsou dost ubohé...

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
1. 6. 2014 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: holt, dan za prerabku do verzie enginu pouzitom v Last Light

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
1. 6. 2014 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady máte degradaci grafiky přímo v přenosu. Nahrazení dynamických volumetrických efektu za statický post-processing.

Kdyby radši post-processing použili k tom čemu se má. K dokreslení grafiky jako doplňkový efekt a né celou techniku vykreslování stínů/světel a dalšího. Nároky půjdou dolu sice ale za velkou cenu.

Bohužel celá situace se motá kolem archaického DX9 který je velice limitován v texturách, nasvícení/stínů atd. Dokud nebudou nativní DX11 enginy tak se nic nezmění a degradace bude pokračovat.

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
1. 6. 2014 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kurkuma - he

Sir Edgar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No krása ještě , že mám PS 4 a tam mi to pojede na 1080p

kurkuma
kurkuma
Level 1 Level 1
1. 6. 2014 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

23cicer: Redux je prostě víc sluníčkový a je tam víc bordelu na zemi.

Magomed Magomedov
Magomed Magomedov
Level 1 Level 1
1. 6. 2014 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Norb : 50% slevy . . je to na steamu

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
31. 5. 2014 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tom@n: pokud se nepletu má to vyjít na konci srpna

Reklama
Reklama