Zpět na článek

Diskuze: Sony koupila studio Housemarque, tvůrce Returnalu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bouner
Bouner
Level 27 Level 27
2. 7. 2021 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chudáci vývojáři .. při těch zprávách co začly letos ohledně toho jak se Sony chová k vývojářům jich celkem lituju...

skylines
skylines
Level 0 Level 0
29. 6. 2021 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Špičkové studio :D

duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super zpráva a pro mě sympatický přístup Sony - prostě nestačí, abyste byli miliardový moloch co kdysi vytvořil slušnou hru, ale je potřeba udělat něco opravdu zajímavého a pak vás PS vezme do první ligy. Takhle se totiž do stáje získávají skutečně kreativní lidé a do budoucna to přinese své ovoce aneb nemusí být všechno TES co se třpytí :-)

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@duchino Vzít do první ligy znamená, že vám zaplatí, udělají si z vás osobní bitch, která bude svému pánu hlásit i nejmenší uprdnutí? No hurááá...

Ataker

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Co o tom můžete vědět jak to funguje? Nikdo z nás neví. Co všechno jim SONY kromě peněz může poskytnout. Nebo ty prázdné slova jen proto, že je to SONY?

Krucipisek

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Ajejej další pepik, co zas o tom nemá ani páru … tak co by Sony tomu to malému finskému studiu mohla nabídnout .??? Co třeba enginy, kapacity a pomoc ostatních studií při vývoji , protože většina těchto studií v Sony pracují v symbióze… Pro ně, věř tomu nebo ne , je to splněný sen… Pepo

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krucipisek Jsem se staré školy, kdy se fůze, odkoupení, pohlcení (a tak podobně) považovala v podnikání za prohru, ne výhru. Tohle je kapitulace. Housemarque vznikl v 1996 a pochybuju, že by do toho kluci šli s přesvědčením že "když budeme tvrdě makat, tak nás nakonec za 25 let koupí Sony". Ale věřím, že si možná majitelé oddechli. Ty nervy se sháněním zakázek a vydavatelů (dělali pro různé, pár věcí zkoušeli i na vlastní pěst) by jim nikdo nezáviděl. Tak aspoň mají teď větší klid, majitelé asi zahojené bankovní účty, a tak nějak to pojede samospádem. Nám teď už zbývá jen čekat, jak dlouho budou plnit příkazy a při tom budou dostatečně kreativní, aby neskončili jako jiní před nimi (a jistě i po nich). P.S.: Housemarque mají vlastní engine. Studia Sony pracují v takové symbioze, že skoro všechna mají vlastní nebo licencovaný engine. Spolupráce na projektech je chvályhodná věc, ale kdo dlouhodobě nezažil, nepochopí. Taková práce s někým s posunutým časem o 10 až 12 hodin je lahůdka - vřele nedoporučuju. Nemluvě o tom, že to pak není o rozvoji studia, ale o vytěžení lidských zdrojů. Ale co já o tom vím... Nejspíš máte pravdu, a pro Housemarque je to prostě terno a zajistí jim to slávu na příštích dvacet let.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Nevím, proč to vidět tak černě. Sony se povětšinou nechová ke koupeným studiím jako EA a skutečně to pro ně znamená rozšíření možností pro tvorbu. Víte ono to i dává smysl, když proti vám stojí někdo s bezedným kontem jako je Microsoft, pak můžete zvítězit už jedině kreativitou, protože produkční hodnoty zkrátka na vaší straně nebudou nikdy. O tom, že Sony dělá se svými studii něco správně pak svědčí mimo jiné více než dvojnásobné prodeje oproti Xboxu.

Krucipisek

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Odpověděl jste si sám… prd o tom víte 🙋‍♂️

Tukan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krucipisek Nevím jestli je to zrovna splněný sen, třeba tvůrci Detroitu radši zůstali nezávislí, než aby byli pod Sony. Ale nikdo z nás neví, jak to mezi Sony a studii chodí, stačí se podívat na CD Projekt a CP77, tak nevěděli kravaťáci co dělají vývojáři a naopak.

Bokas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tukan Tak zrovna tohle CD RED fakt nežeru. Upřímně pochybuji o tom , že by vedení nevědělo v jakem hra je stavu, přeci jen největší jejich projekt na kterém kdy pracovali a krom vývojářů by nikdo nevěděl , že se jim projekt rozpadá pod rukama..??? Ale no taaaak 😂😂 Tam byl spíše problém ,že z hype trainu se těžko vystupuje a to , že si studio pak verbovalo další stovky vývojářů na pomoc , kteří neuměli s enginem je už nemohlo zachranánit, zrovna zde se ukázalo , že oni by potřebovali dohled jako sůl , což i hezky naťukl Schreier ve svém článku. Co se tyče Sony , tak tam to odkoupení je přeci dobrovolné, jak si sám zmínil. Několikrát ukázali, že nechávají vývojářům volnost ( Guerilla games) on ten proces je celkem zajímavé zmíněný ve vývojářským deníčku o GoW , kde o tom mluvil sám Barlog. A v neposlední řadě. V dnešní době , kdy je trendy mluvit o crunchi a všech možný potížích při vývoji her apod. To už by se někdo asi zmínil , že to je taková tragédie spolupracovat se Sony…

Tukan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bokas Tak třeba u Days Gone jim do toho Sony hodně kecala a nenechala je vytvořit všechny nápady co měla. Ono se jinak mluví, když jsi tvůrce GOW a jinak když jsi v porovnání s tím malé nic v případě tvůrců DG.

Bokas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tukan Tak je trochu problém , když dostaneš na hru budget a během vývoje ho trojnásobně překročíš, to by do toho kecal snad úplně každej, kdo má trochu rozumu…. A zrovna u DG dostali podporu jak prase na to co to původně mělo být 😉

Tukan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bokas Nějakej zdroj na to, že překročili trojnásobně rozpočet? A jelikož zatrhli 2. díl, tak tam ta spolupráce asi trošku vázne, když tam naříká sám jeden z předních vývojářů.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
1. 7. 2021 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tukan Myslím právě ,že to říkali v jednom z těch vývojařských deníčků po vydání hry. Na games o tom byl tenkrát celkem zajímavý článek , protože se hodně řešil problém a důvod s optimalizaci. Ale to, že ta hra překročila o dost svůj rozpočet je celkem známa věc. Zkus se schválně kouknout , jestli tě to zajímá , já ti to teď určitě nedohledám, musím makat 🙋‍♂️

Paladin
Paladin
Level 20 Level 20
30. 6. 2021 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Tohle ale není EA. Studia, který pod Sony dělají hry mají absolutní svobodu v tvorbě a Sony jim do toho nekecá.

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paladin Proč je tedy kupuje?

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Třeba pro zajištění exkluzivity?

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duchino Exkluzivita projektu se zajišťuje vydavatelskou smlouvou. K tomu není (a nikdy nebylo) zapotřebí odkupu studia.

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert Ano, ale tak se zajišťuje ad hoc exkluzivita jen pro konkrétní tituly nikoli pro všechny toho studia.

1234
1234
Level 1 Level 1
30. 6. 2021 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paladin Paladin: Ses tak naivni nebo onanujes u sony loga? Jasne, ze jim do toho sony keca. Uz jen treba tim, aby tam dali vseljaky mensiny :D

Tukan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paladin Ty jsi stejně naivní jak Evo, vezměte se za ruce a běžte dělat bábovičky. Nebyl tu nedávno článek, že Sony přikazuje cenzuru her?

Reklama
Reklama