WWE 2K16 Recenze WWE 2K16 – wrestlerem snadno a rychle

WWE 2K16 – wrestlerem snadno a rychle

Milan Votava

Milan Votava

22

To čumíš na mě? Chceš jí cáknout? Pojď do ringu a ukaž, že jsi chlap!

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Wrestling, to je velmi zajímavé sportovní odvětví, nebudu se s vámi hádat, jelikož mnoho lidí pro tento sport velké pochopení nemá, ale je naprosto neoddiskutovatelné, že uspět ve wrestlingu, to chce pořádnou fyzickou zdatnost a dostatek zápasnického umu. Není žádným tajemstvím, že největší základnu fanoušků má wrestling za velkou louží, přesněji v USA a Kanadě, ale i u nás zájem o tento sport roste. Pokud snad toužíte po kariéře profi wrestlera, není nic jednoduššího, než sáhnout po WWE 2K16, jehož recenzi si může přečíst právě teď.

Nahoď masku a namasti svaly

Být profesionálním wrestlerem, to vyžaduje i dostatečné herecké nadání. Každý zápasník se pyšní svým vlastním osobitým příběhem, což ostatně dělá wrestling jedinečným, snad v žádném jiném sportu není na osobnost a prezentaci zápasníka kladen takový důraz, jako tady. Bohužel, podobně jako loni, ani tentokrát kariéra v WWE 2K16 mnoho příběhových zvratů a zajímavých cut-scén nenabízí. Na začátku vytvoříte hlavní postavu, slušivě ji oháknete, můžete přidat masku na obličej nebo parádní slipy z černé kůže, přidáte nějaké to tetování a může se do ringu.

Odrazovým můstkem pro dráhu profi wrestlera je soutěž NXT, kde se utkávají začátečníci s hvězdami wrestlingu. Stejné je to i v WWE 2K16. Během zápasení sbíráte počáteční zkušenosti, za získanou herní měnu vylepšujete atributy svojí hlavní postavy, nakupujete nové zápasnické chvaty a postupně se drápete na vrchol žebříčku NXT. Stejně tak formujete i charakter vaší postavy, což se děje pomocí pozápasových rozhovorů s reportérkou. Buď odpovídáte s respektem vůči soupeřům a máte reputaci klaďase nebo se chováte jako kus pořádného hňupa a sklouznete na dráhu zla. To zní celkem slibně, co říkáte? Bohužel, charakter vaší postavy toho mnoho neovlivní.

„Podobně jako loni, ani tentokrát kariéra v WWE 2K16 mnoho příběhových zvratů a zajímavých cut-scén nenabízí.“

Pokud se vyšplháte až pod samotný vrchol žebříčku NXT, je zapotřebí vyprovokovat držitele titulu. V tomto případě přicházejí na řadu vztahy s jednotlivými zápasníky. Někteří jsou naši spojenci a kamarádi, jiní nás nesnášejí a jejich hlavním přáním je vymlátit z nás duši, alespoň v tomto se hra trošičku přibližuje skutečnosti, avšak kvalitní příběh bych uvítal radši. Během hraní si tak kdykoliv můžete vyhlédnout některého nebožáka a napadnout ho během nástupu do ringu, popřípadě jej popíchnout nějakým gestem.

Po získání pásu NXT je cesta do zápasů Smackdown otevřena a později se můžete podívat i na samotnou WrestleManii, avšak mnoho změn nečekejte. Hlavní novinkou je zpřístupnění Authority neboli úřadu, který dohlíží na veškeré zápasy WWE a přesně vám diktuje, jak byste se měl při zápasech zachovat, nikterak nepřekvapí ani podmínky tipu – předveď parádní zápas, ale prohraj. Určitým zpestřením kariéry jsou speciální úkoly, díky kterým se můžete dostat až do samotné síně slávy. Kromě nedostatečného příběhu musím režimu kariéry vytknout i nemožnost jakýkoliv zápas simulovat, avšak pochvalu si zaslouží editor bojového stylu a možnost upravit si vlastní nástup do ringu.

Steve Austin ti jí prdne, že ti shoří límec

Chcete-li si zahrát kvalitní příběhový mód, vrhněte se do režimu 2K Showcase. Letos nám vývojáři naservírovali příběh, Steva „Stone Cold“ Austina, takže si můžete nejenom naplno vychutnat několik nejdůležitějších zápasů této wrestlingové hvězdy, ale hra vám zprostředkuje kompletní příběh tohoto zápasníka. Vzhledem k tomu, že hra zprostředkovává zápasy z minulosti a vše musí skončit tak jako tehdy, je vše striktně lineární, autoři vás neustále drží za ručičku a diktují, jak si s kterým soupeřem máte poradit. Odměnou je poté odemknutí speciálního obsahu - nového oblečení, zpřístupní se další wrestleři, můžete si prohlédnout fotografie z reálných zápasů Steva Austina a tak podobně. Pro uvedení do děje 2K Showcase, jsou před každým zápasem k vidění výborné videosestřihy, včetně skvělého komentáře.

Nabídka zápasů, jež je možné v WWE 2K16 absolvovat, je opravdu široká, kromě klasického zápasu, je na výběr i několik jeho variací, včetně zápasu bez pravidel nebo souboje v kleci. Dostačující je i výběr wrestlerů, v nabídce najdete jak nejaktuálnější hvězdy wrestlingu, tak i několik zápasníků z minulosti a pokud jste si hru předobjednali, nechybí ve hře ani Arnold Schwarzenegger coby terminátor. Dostatečná je i nabídka online zápasů, multiplayeru však musím vytknout pomalejší odezvu, v případě, že hra nereaguje včas, je velmi obtížné dostat se z nepřátelského sevření.

Zběsilé ničení palců se nekoná

Ovládání se drží trendu, který představili 2K u minulého ročníku. Pokud se soupeři do sebe zaklesnou, vše je vyřešeno minihrou ve stylu kámen/nůžky/papír, popřípadě musíte co nejrychleji najít správnou polohu analogové páčky a nechybí ani malé QTE. Oceňuji, že se ovládání nikdy nezvrtne ve zběsilé mačkání nejrůznějších tlačítek. Jednotlivé chvaty a údery se odvíjejí od toho, co zrovna váš wrestler umí, jelikož každý má ve svém repertoáru schovanou nějakou tu „specialitku“. I letos se na wrestlerech podepisuje délka strávená v ringu, zápasníci se postupem času unavují, takže po nějakém čase je jasně patrné, jak namáhavé zápasy wrestlingu jsou.

„Ve hře se objevuje i několik bugů, wrestleři se tak občas teleportují z jednoho rohu ringu do druhého, popřípadě dokonce levitují ve vzduchu.“

Loňský díl, WWE 2K15, byl prvním dílem série, který se dostal na současné next-gen konzole, výsledkem mělo být zlepšení grafického kabátku hry, avšak žádné grafické orgie se nekonali. Grafické zpracování se v letošním ročníku téměř nezměnilo, takže i letos musím poznamenat, že grafika neurazí, ale rozhodně ani nenadchne. Více detailů by prospělo nejenom samotným wrestlerům (změnu k lepšímu by si rozhodně zasloužili účesy), ale i samotné arény by jistě mohli vypadat mnohem lépe. Extrémně ohavné je stínování a ve hře se objevuje i několik bugů, wrestleři se tak občas teleportují z jednoho rohu ringu do druhého, popřípadě dokonce levitují ve vzduchu.

WWE 2K16 je oproti loňskému ročníku krokem kupředu, ale stále je na čem pracovat. Vrátil se rozsáhlý editor, hratelnost je na dobré úrovni a nabídka herního obsahu je také celkem slušná, vyzdvihnout si zaslouží i kvalitní hudební doprovod. Hru však sráží nedostatečně zajímavý režim kariéry a také nikterak oslnivé technické zpracování s množstvím chyb. Pokud patříte mezi zaryté fanoušky wrestlingu a doma nad postelí vám na plakátu visí Steve Austin a The Rock, je pro vás WWE 2K16 jako dělané, ostatní zřejmě sáhnou po úplně jiné mlátičce.

WWE 2K16
PlayStation PlayStation 3
Xbox Xbox 360