Jeden z představitelů studia Rockstar, Dan Houser, poprvé promluvil o tom, jak teroristický útok v New Yorku ovlivnil GTA 3.
Houser se o tom rozpovídal v rozhovoru pro magazín Edge, kterému prozradil, že díky vydání relativně krátce po 11. září byli nuceni učinit několik ústupků.
„Šlo povětšinou pouze o změny kosmetického rázu. S tím bylo ostatně spojeno i několikatýdenní odložení hry, které však mělo i jiný důvod.“
„Naše newyorské kanceláře byly kousek od místa neštěstí a práce v nich se na nějaký čas stala jednoduše nemožnou. Nejen atmosféra v nich byla mizerná.“
„Co se skutečných zásahů do hry týče, změnili jsme třeba barvy policejních aut aby nepřipomínaly ty newyorské nebo jsme změnili trasy letadel, aby žádné nevypadalo jako když míří na, nebo nad budovy.“
„Taky jsme museli vypustit jednu misi, která odkazovala na teroristy, plus několik řádků dialogů a řečí v rádiích.“