Activision si chce patentovat generování unikátního soundtracku za pomoci umělé inteligence
Novinka Activision si chce patentovat generování unikátního soundtracku za pomoci umělé inteligence

Activision si chce patentovat generování unikátního soundtracku za pomoci umělé inteligence

Filip Svoboda

Filip Svoboda

3
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Každý hráč by v multiplayeru mohl slyšet zcela jinou hudbu.

Reklama

Activision se pokouší patentovat technologii umělou inteligencí generovaného soundtracku, všiml si magazín Exputer. Patent nese dlouhé pojmenování Systémy a metody pro dynamické generování a modulaci hudby na základě herních událostí, profilů hráčů a/nebo reakcí hráčů. V budoucnosti bychom se tak ve hrách (převážně asi multiplayerových) mohli dočkat chvíle, kdy každý hráč uslyší rozdílnou hudbu.

Už teď je samozřejmě běžnou praxí dynamický soundtrack. Na rozdíl od něj by ale v tomto případě počítač nevybíral z na sebe navazujících předem nahraných tracků, ale hudební podkres by vytvářel okamžitě na základě hráčova jednání nebo situace, ve které se nachází. Mezi faktory ovlivňující soundtrack by mohl podle patentu patřit například level hráče nebo jeho úspěšnost ve hře.

„Některé videohry umožňují nahradit zvukovou stopu hry vlastní hudbou hráče, ale takové funkce nahrazení zvukové stopy neumožňují dynamickou změnu nebo úpravu hudebních prvků specifických pro hráče a na základě aktuálního hraní,“ vysvětluje patent, „automatizací procesu určování toho, jaký druh hudby se přehrává a jak je hudba modulována, se může videohra stát více pohlcující, může se stát příjemnější a poskytnout hráčům širokou škálu přizpůsobitelných funkcí s cílem zlepšit celkový uživatelský zážitek.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama