Tvrdí CEO Take‑Two Interactive Strauss Zelnick – umělá inteligence sice může napomoci kreativitě, ale nikdy nedosáhne schopností lidských vývojářů.
Šéf společnosti Take-Two, pod kterou spadá značka Grand Theft Auto, nevěří, že by umělá inteligence mohla v dohledné době vytvořit něco srovnatelného s jeho tituly.
Na konferenci prohlásil:
„Kdybychom měli neomezenou AI – můžeme stisknout tlačítko a udělat něco jako GTA marketing? Odpověď je ne.“
Podle něj modely AI pracují pouze s historickými daty a kreativita musí vycházet z něčeho nového, což generativní AI neumí.
Zelnick zároveň upozornil na právní rizika: pokud by obsah vznikl čistě pomocí AI, nebylo by zaručeno, že je možné jej právně chránit jako duševní vlastnictví. Přesto nebyl proti využívání AI zcela proti. V jiném rozhovoru uvedl, že technologie automatizace může vést k lepšímu financování vývojářů, protože je zbaví rutinní práce.
Je to tak další příspěvek do globální debaty o tom, jak nakládat s přelomovou technologii AI v herním průmyslu. Už teď velké firmy přiznávají implementaci do připravovaných titulů. Jaký však bude výsledek, na to si budeme muset ještě počkat.