Aktualizováno: Take-Two uzavřela dohodu o akvizici Codemasters
Novinka Aktualizováno: Take-Two uzavřela dohodu o akvizici Codemasters

Aktualizováno: Take-Two uzavřela dohodu o akvizici Codemasters

Martin Pritula

Martin Pritula

14
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Je to tady, ruka je v rukávě.

Reklama

Aktualizace 12.11.

Vydavatel Take-Two Interactive uzavřel formální dohodu o koupi základního portfolia Codemasters. V oznámení zaslaném investorům předevčírem obě společnosti uvedly, že očekávají dokončení akvizice v prvním čtvrtletí příštího roku roku.

Po dokončení dohody bude Codemasters fungovat pod značkou 2K pod vedením stávajícího generálního ředitele Franka Sagniera a zbytku vyššího manažerského týmu.

Výše akvizice údajně čítá přibližně 980 milionů amerických dolarů.

Původní zpráva:

Take-Two Interactive, majitel například Rockstar Games a vydavatelů 2K a Private Division, která se zaměřuje především na vydávání menších AA titulů, jedná o nákupu společnosti Codemasters.

V pátečním interním prohlášení Codemasters sdělili, že jim společnost Take-Two Interactive podala návrh týkající se získání celého základního kapitálu společnosti. Dále bylo v prohlášení uvedeno, že spojení T2 a Codemasters by propojilo dvě silná portfolia světových značek v závodním žánru. Take-Two věří, že mohou CM značně pomoci díky jejich znalostem s vydáváním her, včetně analytiky, vývoje a marketingu.

V portfoliu Codemasters jsou nyní značky DiRT (nedávno vydaná DiRT 5 si v naší recenzi odnesla 8/10), F1, Grid a OnRush. Společnost si dále nedávno opatřila i práva na WRC a v roce 2019 odkoupila Slightly Mad Studios, jež v tomto roce vydali rozporuplně přijaté Project Cars 3 a jednoznačně špatně přijaté Fast and Furious: Crossroads.

Celá akvizice je prozatím stále ve fázi jednání, ovšem studio se netají tím, že pokud by T2 učinila svou nabídku oficiální, představenstvo by mělo jednomyslně doporučit, aby ji akcionáři přijali.

Výše nabídky by podle agentury Reuters měla dosahovat téměř jedné miliardy amerických dolarů.

Nákupy ověřených studií jsou v herním průmyslu nejjistějším způsobem růstu pro velké vydavatele, a pokud se jedná o dobrého vydavatele, mohou z toho nakonec těžit i hráči. V nedávné době tak došlo například k obrovské akvizici Zenimax Media (pod níž spadá mimo jiné i Bethesda Softworks a Bethesda Games Studios), kterou si zajistila herní divize Microsoftu. V portfoliu Xboxu se tak nyní nachází 23 studií, přičemž mnohá jsou absolutní špičkou herního průmyslu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama