Za cíl si kladou zvýšení platů i konec pravidelných přesčasů.
V americké divizi společnosti Sega si bezmála 150 zaměstnanců odhlasovalo založení odborové organizace Allied Employees Guild Improving SEGA (AEGIS), která se s ostatními nejen herními odbory propojí pomocí Communication Workers of America. Jde o jedny z prvních herních odborů založených napříč různými odděleními a vůbec největší takové v Americe. Dosud odbory zakládaly hlavně skupiny testerů.
Do AEGIS se zapojili zaměstnanci z oddělení QA, ale také lokalizací, marketingu, live-service a product developmentu. „Zaměstnanci i fanoušci si zaslouží hry vyvíjené lidmi, kteří se prací uživí. Na cestě za obnovením naší kolektivní síly jsme vybudovali mosty mezi zaměstnanci napříč společností. Snažíme se pochopit problémy, které sdílíme, i takové, které jsou specifické pro jednotlivá oddělení,“ zní v oficiálním prohlášení AEGIS.
Odbory si stanovily pět základních cílů:
- Chtějí dosáhnout zvýšení všech platů tak, aby odpovídaly standardům v oboru, platy mají být závislé na zvyšujících se nákladech spojených s inflací,
- měly by se zlepšit benefity, které zaměstnavatel poskytuje, jako je zdravotní péče, odchody do důchodu nebo možnost práce z domova.
- Jasnější a dosažitelnější má být kariérní postup,
- všechny pozice mají mít jasně danou odpovědnost s vybalancovanými pracovními rozvrhy.
- V neposlední řadě si odbory přejí, aby byla oddělení adekvátně naplněna, což povede ke konci pravidelných přesčasů.
Zhruba dvojnásobně velké odbory uznal v lednu Microsoft, ty ale založili výhradně testeři ze ZeniMaxu. Jedna z prvních společností, která vlnu herních odborových organizací odstartovala, byl Raven Software. Jeho zaměstnanci přitom čelili významné nevoli ze strany mateřského Activision Blizzardu.