Zpět na článek

Diskuze: Architekt PS4 odmítá, že by šlo přes cloud vylepšit grafiku her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MORTHSIR
MORTHSIR
Level 1 Level 1
21. 7. 2013 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rawneox a spol. ----SOUHLAS

jenda-rex
jenda-rex
Level 1 Level 1
21. 7. 2013 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych byl zakaznik MS a sezral bych jim cloud i s navijakem tak by me teda hodne zaskocilo proc pretaktovavaji GPU jako odpoved na PS4 kdyz Xone ma byt silnejsi 3x nez konkurence diky cloudu... 😲 🙇 😗

llumpu
llumpu
Level 1 Level 1
20. 7. 2013 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Luigison, hele kámo, četl jsi vůbec co jsem napsal? Si to přečti znova, ano?

Abakanius
Abakanius
Level 1 Level 1
20. 7. 2013 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevidím důvod, proč by se měla měnit grafika her. Nebo jak by to šlo. MS asi zase lže. No jo, když se potápí loď, námořníci melou z posledního.

Peter Šubert
Peter Šubert
Level 1 Level 1
20. 7. 2013 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

llumpu: pocuj ty odbornik za aku firmu Cerny kope tak do tej by sa mal starat . . Ty Odborník. Ta sere ze mi na to nemas co napísat ... ze? (teda nic normalne )

llumpu
llumpu
Level 1 Level 1
20. 7. 2013 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Luigisone, jasně, Mark Cerny vi o moznostech cloudu velký kulový zatímco odborník jako ty to má v malíku a ví, že to bude šlapat jak švýcarské hodinky.

Peter Šubert
Peter Šubert
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rawneox : a ty si niekedy videl aby jedna firma o druhej hovorila pekne bez skrytých zadrapok ? Ja teda nie, takze si myslim ze Cerny vie velke GULOVE o XBOX ONE ... to je odo mna vsetko .

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
19. 7. 2013 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo -

1) to je mozny, ale z informaci povalujicich se na netu je to tak, jak pisu

2) vyssi vykon alias framerate pri SLI vubec nezarucuje "vetsi hratelnost" nebo dokonce "vetsi plynulost", ten input lag je tam proste nekolikanasobnej, oproti jedny karte

3) physx na AMD kartach UZ nerozjedes, ale do nedavna to upravou nvidiackejch driveru slo

Devo Devoš
Devo Devoš
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ka. vl: jenze tady se posila jen vysledny obraz, ktery nema takovou datovou narocnost jako surova data do enginu, kdy se musi sladit vysledny obraz z dat vypocitanych na konkretni konzoli a z farmy. Nebo si myslis, ze vysledny snimek v pripadu Xboxu, jak to zamysli MS je tvoren z obrazu vypocitaneho na konzoli a dejme tomu, ze zelene pole je dosazeno jen "snimkem" z jejich cloudu? Ne.

Ukazka vypoctu snimku, ktery je z casti tvoren na konzoli a cloudu: Data jsou nahrana v pameti RAM a cast se posila do CPU a cast do cloudu. V GPU se pak sejdou data z CPU a cloudu, čímž se zkompletují a vznikne výsledný obraz.

Ukazka vypoctu snimku Gridu, Gaikai apod: Spustis hru, ktera se realne spusti na nejakem serveru. Od tebe se posilaji jen prikazy, ktere jsou potom na danem serveru emulovany (pohyb mysi, klavesy) . Na danem pocitaci je take program, ktery output z grafiky prevadi na kompresovany snimek a ten ti posle, takze se teoreticky divas na video. Predstav si, ze muzes na YouTube klikat na nejake boxy a ono se neco stane, treba te to posune na jiny cas, tak to funguje.

JakER
JakER
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě přijde dobrý přístup Valve, že s vylepšováním enginu vychází na starší hry, které běží na totožném enginu, aktualizace, které vylepší grafiku. Třeba Half-Life 2. Má to smysl, jelikož pokud je hra kvalitní a je stará, vylepšení grafiky přitáhne nové zákazníky. Málo komu se v dnešní době chce kupovat hry za plnou cenu, na které se nedá ani pořádně koukat díky malému rozlišení apod. Jenže na herní trhu nevidím žádnou jinou firmu, možná kromě Cryteku, která by mohla něco takového provozovat. Leda že by se díky cloudu u next-genu změnil přístup vydavatelů.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To: Alfajk

"tak je to spis vic nefunkcni, nez funkcni"

1) je to subjektivně nadnesené

2) SLI funguje že ten výkon je opravdu vyšší a docela plynulý. Jak se říká kdo maže ten jede tak tu kdo nastaví tak jede.

3) PhysX na AMD kartách nerozjedeš. To znamená že aby to byla čokoláda tak to musí mít v sobě aspoň 30% kakaa, takže si to pober.

4) Něco vím o programování a celkově o digitálním světě tak že vím že v něm není nic nemožné, ale držme se trochu faktů.

Subjektivní diskriminovat umí každý ocas, takže si to schovat tam kde o to stojí.

ka.vl
ka.vl
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporučuji nejdřív přečíst něco O NVIDIA Grid. [ odkaz ]

citace z článku o hrách a renderu:

Hrát Crysis 3 na malé konzoli s čipem ARM je zkrátka běžně nemožné, při streamování obrazu je to ale snadno řešitelné.

Nvidia GRID v konfiguraci v serveru Otoy Octane Render disponuje 200 grafickými čipy a každá změna či otočení záběru a jeho rendering zabere místo několika hodin pouze sekundu.

Mezi další ukázkou byl například Autocad 3D nebo konverze videa v rozlišení 4K, která probíhala v reálném čase.

takže nevím, proč tu někdo tvrdí že to nejde a že to nejde v reálném čase. .

Devo Devoš
Devo Devoš
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výpočet grafiky v cloudu není nemožný, praxi s tím má již Cinema, která umožňuje přesunout rendering na výpočetní farmy, kde je výsledek rychlejší, než to renderovat na PC. Ovšem je tam taková datová a výpočetní náročnost, že i kdyby se jakkoliv Microsoft snažil, tak prostě lepší grafiku nebo její odlehčení v realtime nedokáže. Nemluvím o tom, jak by byly vytížené datové (internetové) linky a vůbec tohle odpadá u multiplayerových her. Prostě v realtime to zatím nejde a jako prerender je takový výsledek k ničemu...

michalss
michalss
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Technicky je to mozne a to diky dynamickym substancim a custom sharederum in real time, ktere maji vliv na visual her. Zajiste ze jen pokud ta hra pouziva substance, coz si myslim ze na next gen to bude standart. Ja sam jsem zacal designovat substance asi pred mesicem a musim rict ze je to narez Opravdu revolucni vec v texturovani modelu.... Nicmene je otazkou jak presne by to melo fungovat ? ? ?

rawneox
rawneox
Level 44 Level 44
19. 7. 2013 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mark Cerny vytvořil postavu Nathana Drakea v Uncharted a podílel se na vývoji několika hlavních aspektů v Sony + architektura PS4, PR a mnoho dalšího. . má uznání po celým Japonsku, EU, USA a Austrálii ALE jen tady na zingu je to lhář. WTF lidi? u mě to je malej génius s velkým G. . dle mýho bude next-gen u obou konzolí asi taky o tom cloudu ale až vyjde update pro PS4 s cloudovym vykreslováním tak se asi pokakáme víc u ps4 než u xbone! peace

ka.vl
ka.vl
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že to Sony neumí neznamená, že to nejde. NVidia GRID zničí konzole 🔫 . NVidia GRID ftw. 💃

Wifinus
Wifinus
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak hráč neví komu má věřit a obě strany toho chtějí využít

Ma4zu6
Ma4zu6
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lootmaster - Jak píše Rudy, Microsoft se dostal do této pozice sám, demy na PC, DRM, dokonce i sluchátka, které neměly být přibaleny, pak najednou ano a najdenou zase ne. Je sice fakt že PS fanoušci ztrácejí celkem rozum ale Xone je prostě fail.

RUDY
RUDY
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lootmaster: MS začal ako prví s vetou , , Podme zničit Sony", takže ja im to z celého srdca želám nech si to teraz vyžerú, čo si navarili. Mali velké huby, tak lutovat ich nebudem. 😗

Lootmaster
Lootmaster
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No je jasný , že tomu hned všichni uvěří. Dobrej tah, Sony je nyní v pozici , že když řekne "xone bude více zapáchat než PS 4 " tak to bude automaticky pravda. To se mi nelíbí. Nejsem žádnej fanda Microsoftu a sám si koupím PS4 , ale lidi zachovejte si nezbytné kritické myšlení.

KrytaCZ
KrytaCZ
Level 1 Level 1
19. 7. 2013 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu stěr

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2013 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo - jestli to bude "funkcni" tak, jako dneska funguje sli, tak je to spis vic nefunkcni, nez funkcni...navic physx do nedavna sel rozchodit s upravou ovladacu i na ati kartach, vubec to neni hardwareova zalezitost, je to jenom o tom, jak ten urcitej software onen HW vyuzije

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
18. 7. 2013 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to Alfajk: To není sci-fi blbost. Ono to opravdu jde. Ale bez HW akcelerace tam bude obrovská odezva.

Vem si že se budou např. streamovat kopce a stromy v dálce. Bez HW streamu budeš čekat 2 vteřiny než se to načne. Bude to podobně vypadat jak v Rage ty pozdě načítané textury. Pokud ale to bude časovat a zpracovávat přímo GPU a engin bude na to přizpůsoben tak se dostaneme na klasických 20-100ms.

Obrovským problémem je zase licence na potřebný algoritmus a ten rozhodně nebude free nebo open source. Bude to vlastně věc integrovaná ve všem (engin, ovladače GPU, řadiče, OS, samotná hra, ...)

Což znamená že ten kdo to vynalezne bude chtít za to prachy. No ale potom každá firma se na to radši vysere. Vemte si příklad PhysX. Historickou ukázkou je je proklamovaný čipeček SLI bez kterého to proste nejde jak lhala Nvidia.

Je v tom hamižnost (stupidní tahanice o licence, kdy se brzdí vývoj) .

llumpu
llumpu
Level 1 Level 1
18. 7. 2013 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Alfajku, býval bych nevěřil, že to někdy řeknu, ale v tomhle s tebou souhlasím!

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
18. 7. 2013 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jenze to je neco jinyho, stream celyho obrazu v ramci moznosti jakstaks funguje, jenze microsoft tu krmi ucho nejakym dopocitavanim casti grafiky v cloudu a zpetnym posilanim do konzole, to je zkratka sci-fi blbost

Reklama
Reklama