Batman Arkham City Recenze
Blogy čtenářů Recenze Batman Arkham City Recenze

Batman Arkham City Recenze

Bruce Wayne

Bruce Wayne

Konec roku 2011. Je to už více než rok co nás studio Rocksteady překvapilo výbornou hrou z Bamanovského universa 'Batman Arkham Asylum'. Snad…

Konec roku 2011. Je to už více než rok co nás studio Rocksteady překvapilo výbornou hrou z Bamanovského universa 'Batman Arkham Asylum'. Snad jsme si nemyslely, že to tím skončí - jak se říká "Pro velký úspěch opakovat.".

Příběh pokračuje asi rok po událostech prvního dílu 'Arkham Asylum'. Bývalý ředitel Arkhamského ústavu Quincy Sharp, nynější starosta Gotham City se rozhodl ústav zavřít a vytvořit nový. Okolo severní části Gothamu vyrostla obrovská zeď. Všichni původní obyvatelé ústavu jsou převezeni sem. Dochází ke vzniku nového ústavu, o dost většího, takového kde vězni nebudou uzavřeni v celách. Vzniká 'Arkham City'. K vedení vězeňského zařízení se dostává profesor Hugo Strange. Kriminálníci tu získali částečnou svobodu (pořád jsou, ale za zdmi) a město se rozdělilo mezi několik oblastí. Důvodem jsou šéfové oblastí, kteří se nemají příliš v lásce. Proti Arkham City ale vznikla kampaň vedená Brucem Waynem. Nehledě na to, že město přišlo o muzeum, radnici, policejní stanici v severní části a další významné stavby, Waynovi jde spíše o bezpečnost obyvatel a tedy i zrušení vězeňského zařízení. Přímo před branami, kde se kampaň koná Strangeovi jednotky zajmou samotného Bruce Wayna a dostává se do Arkham City jako vězeň. Strange má plán, který během deseti hodin hodlá uskutečnit a zatčení Bruce Wayna je pouze začátek. Naneštěstí Strange zná jeho temné tajemství.

Mezi padouchy nebudou chybět naši starý známý z původního dílu tak ti, které známe komiksů.

Do Arkham City se, ale nepodíváme pouze očima Batmana, ale i nové postavy též známé z komiksu – Catwoman. Hraní za ní přináší nový herní zážitek. Bojová komba s ní jsou pravý opak Batmana, který spoléhá na svojí brutální sílu a vážnost... Catwoman sází spíš na rychlost a vtípky.

Prostředí získalo nový vzhled, asi pětkrát větší rozlohu po které budeme s Batmanem plachtit a prozkoumat můžeme opravdu každý kout. Mimo příběhovou linku zde budeme plnit spoustu vedlejších úkolů, které různě budeme nacházet po takto veliké lokaci. A abych toho nevyzradil moc tak zmíním pouze to, že se vrátí Hádankář a jeho výzvy, které jsou oproti Arkham Asylum vážně výzvy. Město tu však není pouze pro vedlejší úkoly – to je pouze vedlejší. Důležitější je však pro úkoly příběhové a i pro ty ho budeme využívat opravdu celé – jednou něco musíme udělat tady poté zase tamhle. Ve městě ale také nejste sami, potulují se zde gangy, tuhle tam zazvoní telefon nebo jen tak při průletu městem slyšíte takové to žalostné volání o pomoc.

Příběh samotný dokáže zabrat na patnáct hodin herní doby, ale nedivte se když  po konci hry zjistíte, že máte odehráno například padesát procent. Samotný příběh končí někdy při dvacetisedmi procentech (bez Hádankářových trofejí, a jiných vedlejších úkolů). Po konci hry se vám odemkne tzv. New Game plus ve kterém si opět zopakujete kampaň s veškerým vylepšením na těžkou obtížnost. Hra však tímto svůj obsah nevyčerpala a nabízí nám další možnost k dalšímu zabití 'zbytečného' času. Tou možností je...

Challenge Mode. Tento mode známe již z Arkham Asylum, ale připomenu o co se jedná. Jde o boje v arénách ve kterých si musíte vybojovat medaile (nejlépe tři)... K tomu nám dopomáhejte komba. Postupem se nám sice neodemknou nové mapy, ale odemknou se ty samé akorát s těžší obtížností a některými silnějšími nepřáteli. Další výzvou je výzva predátorská ve které musíme udělat tři jasně zadané úkoly během nejkratšího času. Čas nám sice šanci na tři medaile neubírá tudíž je jedno jestli vaše mise bude trvat tři nebo dvacet minut a jde tedy pouze o srovnání v tabulce s jinými hráči.

Plnění výzev jak v příběhu tak Challenge modu nám dále zpřístupňují sběratelské figurky nebo Arty z tvorby hry. To si můžeme prohlédnout v menu hry.

Batman jakožto obyčejný člověk nespoléhá pouze na svůj výcvik (který dotáhl na vrchol lidských možností) a na svůj Bat-oblek, který mu chrání nejenom identitu, ale i zdraví. Spoléhá také na svoje hračky schované za jeho multifunkčním opaskem. Ty také od minulého dílu přibyly – dostaneme do rukou např. rušičku střelných zbraní nebo Freezův zmrazovací granát. Každou s těchto hraček si můžeme za nasbírané expy vylepšit.

Ovládání se od původního dílu příliš nezměnilo – pořád využíváme pravé tlačítko myši k útoku, levé k obraně a mezerník k úskoku. To však neznamená, že nepřibylo něco nového. Sbíráním expů si můžete odemknout různé nové zakončovací chvaty a ovládání se nám ještě rozšíří o klávesy E, R, T a Y. Kromě vylepšení soubojového systému zde přibyla ještě možnost plachtit střemhlav s následným výletem do výšky tudíž se při průletu městem nemusíme vůbec dotknout země.

Pro grafické zpracování hry se opět vrací starý dobrý Unreal Engine 3 a od Arkham Asylum opět pozvedl laťku o něco výš. A vypadá vážně skvěle. Než vyšlo tech-demo 'The Samaritan', zdálo se, že ho zde tvůrci využili vážně na maximum. A ještě aby ne – hra dostala DX11 a vylepšené PhysX od nVidia (V základní hře byl však problém s DX11, ale krátce na to vyšel Patch, který to opravil). Umělá inteligence je zde také na vysoké úrovni. Nezasekává se, nepřátelé chodí na obchůzky, baví se mezi sebou, perou se mezi sebou. Když se někam usadíte můžete si vyslechnout jejich rozhovory. Město je prostě živé.

Závěr: Scénáře se opět chopil známý americký scénárista, který je podepsán pod Batman: The Animated Series nebo Batman Beyond - Paul Dini. K dabingu hlavních postav se opět vrací Kevin Conroy jako Batman a Mark Hamill jako Joker.

Batman Arkham City Recenze

Tuto hru by si neměl nechat ujít žádný správný fanoušek Batmana. Pro ty kteří čtou komiksy a viděli každý film a hrají, je právě tato hra povinností. Své si zde najdou i ti, kteří toho o Batmanovi moc nevědí. Hra sbírala vysoká hodnocení a myslím, že by byla klidně i adept na hru desetiletí (kdyby nějaká taková nominace byla).

Atmosféra/Grafika
Příběh
Výběr a množství padouchů