A nedají si říct a nedají?
Možná si pamatujete na rok 2016, kdy vyšel první díl battle-royale titulu od studia Xaviant (Lichdom: Battlemage) - The Culling, které se dočkalo alespoň nějakého minimálního úspěchu, ačkoliv následně byla jeho podpora ukončena. V roce 2018 proto následně vyšel druhý díl, jenž ale neskutečně pohořel a v podstatě ihned byl odsouzen k zániku. Ve stejném roce v měsíci září následně odstartovala free-to-play verze The Culling: Origins, která byla opět v květnu 2019 vypnuta.
Nyní se toto studio snaží o opětovné oživení The Culling: Origins, které 14. května vyjde na Xboxu One a následně by se někdy měly dočkat i osobní počítače. Avšak tentokrát s trochu bizarním business modelem.
Nejdříve si totiž samotnou hru musíte za 5,99 dolarů (150 Kč) zakoupit, pokud nepatříte mezi vlastníky předchozích pokusů, případně jste nehráli free-to-play verzi. Jenomže po zakoupení můžete hrát denně pouze jeden zápas zdarma. Pokud by se vám zachtělo se pustit do dalších klání, musíte utratit speciální žeton, jenž získáte buď za výhru v zápase, případně si je můžete zakoupit za reálné peníze v různých balíčcích (3 tokeny za 0,99 usd; 10 tokenů = 2,99 usd a 20 tokenů za 4,99 usd). Zároveň si ale můžete koupit i sedmidenní (1,99 usd) či třicetidenní (5,99 usd) neomezený přístup.
Různé skiny a prémiové věci následně nebudete získávat v bedničkách, ale za zvyšování úrovně v offline hraní.
Tento model monetizace je tedy přinejmenším zvláštní a upřímně nevím, zda takhle hra vůbec někoho naláká.