Battlefield 3 – multiplayer očima hráčů
Speciály Battlefield 3 Článek Battlefield 3 – multiplayer očima hráčů

Battlefield 3 – multiplayer očima hráčů

Jan Kotrba

Jan Kotrba

52

Internet zaplavují informace o tom, jak se hraje alfa verze nového Battlefieldu a my vám tak můžeme přinést souhrn toho nejzajímavějšího, co díky E3 vyplulo na povrch.

Reklama

Letošní prezentace této hry toho z multiplayeru moc neukázala, ale z traileru se přeci jenom daly dostat některé zajímavé informace. Teď zde ale máme první dojmy lidí, kterým se na veletrhu povedlo alespoň na chvíli ukořistit ovladač a alfa verzi akce Battlefiled 3 si vyzkoušet. Čeká nás návrat starých principů doplněný o tolik oslavovanou destrukci? Na ty principy to zatím vypadá, ale na destrukci nejspíš platí informační tabu.

Třídy dělají Battlefield

V demoverzi, kde se hráči proháněli na mapě Operation Metro byly dostupné čtyři třídy, které jsou kombinací původního Battlefieldu a novějšího Bad Company. Kupříkladu Medik přestal existovat a byl spojen dohromady s třídou Assault (Bad Company - základní třída s granátometem). V praxi to vypadá tak, že Rifleman má k dispozici útočné pušky, defibrilátor (který funguje tak, že musíte u cíle stát a držet levé tlačítko myši) a může si vybrat buď lékárničky, nebo podhlavňový granátomet.

Druhá třída by se dala označit za návrat ke kořenům. Třída Support bude vyzbrojena kulomety a právě ona bude moci doplňovat munici za pomoci sympatických bedýnek. Tato třída by mohla do velké míry eliminovat vlky samotáře, kteří si v rohu mapy hrají na mobilní artilerii. Zároveň se bude jednat o nejlepšího adepta na poskytování krycí a přehradní palby, což jsou taktéž nové prvky zakomponované do této hry. Jeho specialitou pak bude dvojnožka, díky které půjde zbraň opřít o libovolný povrch a zvýšit tak stabilitu vaší střelby.

Třetí třídou je Inženýr, který se oproti Bad Company 2 příliš nezměnil. Stále bude mít k dispozici skladnější verze útočných pušek a prostředky k ničení a opravování motorových vozidel. Novinkou by měla být baterka připevněná na jeho zbrani se schopností oslnit nepřítele. Jak to bude vypadat netušíme, ale mohlo by se jednat o zajímavý prvek po vzoru hry Alan Wake (nejprve nasvítit a teprve potom zabít).

Poslední třídou bude klasický Odstřelovač, vybavený odstřelovací puškou a výbušninami. Tentokráte ale bude společně s možností plížení zapojen i demaskující prvek optiky bez antireflexní úpravy, takže naše pohyblivá křovíčka to nebudou mít zdaleka tak snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Zbraně dělají Battlefield

Všechny třídy pak budou mít společný oblíbený nůž. Ten už ale nebude fungovat na principu „zmáčknu, bodnu a ty jsi dead“, ale vývojáři se nechali inspirovat systémem z Crysis 2. Vaše postava tak při dostatečném přiblížení k nepříteli provede efektní animaci, při níž zlikviduje oponenta, ale zároveň bude zranitelná a samotné zahájení úderu tak ještě nebude znamenat jistý kill. Pokud ale tuto náročnou operaci dovedete do úspěšného konce, budete odměněni psí známkou vaší oběti, stejně jako tomu bylo v Bad Company 2. Vaši kamarádi už tak nikdy nebudou moci popřít, že jste je ponížili s nožem v ruce.

Vychvalovaným prvkem jsou upgrady jednotlivých zbraní, kdy se nebudete muset rozhodovat mezi kolimátorem a tlumičem, ale jednoduše si na zbraň budete moci přidat až tři vylepšení dle svého gusta. Je libo útočná puška s rozšířeným zásobníkem, kolimátorem a tlumičem? Máte ji mít. Společně s tímto prvkem by se mělo objevit i ohromné množství otevíratelných položek v rámci systému levelování a my už se nemůžeme dočkat možností, které nám nový Battlefield v této oblasti nabídne.

Nový je také systém krycí palby. Pokud vám kulky budou létat přímo nad hlavou, vaše postava bude neklidná, zhorší se jí viditelnost a sníží přesnost palby. To konečně umožní využít lehké kulomety k jejich pravému účelu, kterým je právě krycí a přehradní palba. Za tuto činnost budete samozřejmě dostávat zkušenostní body a pojem „spray and pray“ tak získá úplně nový rozměr.

Vozidla dělají Battlefield

Na prezentované mapě se sice moc vozidel neobjevilo, ale byla potvrzena přítomnost stíhaček a všech ostatních prostředků pro přepravu na bojišti tak, jak je máme rádi. Samotná vozidla pak budou upravena pro lepší požitek z hraní, kdy místo okamžitého zničení nejprve přestane jít motor a posádka tak bude mít nějaký čas k dobru pro opuštění vozidla a inženýři budou mít zároveň trochu času na jejich opravení. Jak to bude fungovat při najetí tanku na protitankovou minu, vážně netušíme, ale s realitou to nejspíš nebude mít příliš společného, ale na druhou stranu to dodá novou úroveň hratelnosti, kdy některá vozidla konečně nebudou považována za jezdící rakve. Vozidla se také budou do jisté míry sama opravovat, čímž se snad zamezí situacím, kdy vedle vašeho tanku, který mele z posledního stojí inženýr a vesele vás ignoruje.

Otevřenost a grafika dělají Battlefield

Hra je podle hráčů neuvěřitelně otevřená a do naprosté většiny budov jde bez problémů vstoupit a navštívit vyšší patra také není problém. Opět se dočkáme módů Rush, Conquest a Team Deathmatch, kde si PC hráči budou moci užít mapy čítající až 64 hráčů. Není to sice žádná revoluce, ale spíše návrat ke kořenům. Dle trendu zmenšování map a snižování počtu hráčů je to vítaná změna. Oproti tomu majitelé konzolí budou omezeni maximálním počtem 24 hráčů na jedné mapě, ale vzhledem ke slibované úrovni grafiky a destrukce se ani není čemu divit.

Pokud mluvíme o grafice, tak ta prý vypadá neskutečně dobře a celá hra funguje při velice stabilním FPS. Nemůžeme ale říct, na jaké PC sestavě (ano, návštěvníci hru hráli na počítačích) byla hra prezentována, ale doufejme v to, že i na našich obrazovkách se ve finále dočkáme stabilních FPS a majitelé karet ATI opět nebudou muset půl roku čekat na všechny potřebné opravy.

Největším zklamáním celé demoverze pak byla destrukce, která se nejspíš někam ztratila. Osobně jsme si představovali padající domy a hroutící se stropy, ale ničeho takového jsme se nedočkali. Dokonce i singleplayerová prezentace destrukci příliš neprezentovala. Je to škoda a my pevně doufáme v to, že slibovaných 400 kousků na jednom domě bude pravdivých. Faktem zůstává, že moderní železobetonové domy a prostory metra nejsou zrovna ideálním prostředím pro ukázky likvidace a DICE má ještě dostatek času na to, aby splnil své sliby. Z traileru je navíc patrné, že destrukce v multiplayeru bude.

Výzva dělá Battlefield

Vývojáři Battlefieldu se netají tím, že by chtěli porazit nový díl série Call of Duty. Sice už nijak neupřesňují, v čem ho vlastně chtějí porážet, ale ač se jim to nejspíš nepovede v prodejnosti, pokud budou fungovat všechny věci, které prezentovala hratelná demoverze a přidá se slibovaná destrukce, máme tu adepta na FPS roku. Bude mít Battlefield epickou kampaň? To vážně netušíme (ale nedoufáme). Bude mít opravdu zábavný a hratelný multiplayer? Nejspíše ano. Bude mít strhující grafiku? Zcela určitě (otázkou zůstává, kolik pro její dosažení budete muset investovat do upgradu vašeho PC). A splní Battlefield 3 všechna očekávání, která jsou na něj kladena a sliby, které nám dali vývojáři? Tak to je ve hvězdách, ale Zing vás o tom bude průběžně informovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama