Battlefield 4 SP aneb tady se něco nepovedlo
Blogy čtenářů Článek Battlefield 4 SP aneb tady se něco nepovedlo

Battlefield 4 SP aneb tady se něco nepovedlo

Bruce Wayne

Bruce Wayne

Neberte mě špatně nebo hůř... Jako Hatera. Sám BF hraju a baví mě, ale... Více v článku. Možná se dozvíte co už možná víte a co už možná i někde…

Reklama

Neberte mě špatně nebo hůř... Jako Hatera. Sám BF hraju a baví mě, ale... Více v článku. Možná se dozvíte co už možná víte a co už možná i někde zaznělo a probírám speciálně kampaň.

Článek bude obsahovat SPOILERy.

Zima roku 2013

Už je to tu znovu - rituál zvaný Battlefield a tentokrát se sériovým označením 4. Každý druhý rok se (dle informací od EA) objeví na pultech obchodů, pokaždé doprovázené obrovskou reklamní kampaní, kterou EA tak skvěle umí a dobře dávají najevo abychom se připravili na to jak hluboko do kapsy budeme muset sáhnout. DLC a tak... Když už jsem u DLC - Když jsem hru prvotně nainstaloval, spustil a chtěl si nastavit grafiku - "WTF?" - Low? A nemůžu s tím nic dělat neboť je možnost nastavení grafiky zamčena? Pouze rozlišení a vertikální synchronizaci? Hurá Update BF4 na plno... Radost :-). Ihned mě napadla další možnost - tady nastavení grafiky přibyl jako Update. Snad tedy EA nenapadne do příštího dílu tohle zakomponovat do placeného DLC.

O co dopr... vlastně jde?

O co asi? - Další konflikt tentokrát ne USA vs Rusko, ale USA vs Čína, né že by se do toho Rusko taky nepřimíchalo ba naopak. V podstatě je to USA vs Čína a Rusko. Postupem příběhu procestujeme tu východní Asii. Tedy od největšího Azerbajdžánského přístavu Baku, přes Šanghaj a tedy zbytek Číny a Rusko. Dále se příběh točí kolem lodi Valkýrie, která je napadena. A co sakra... Už ani nevím o čem to vlastně je a celkem je mi to jedno - důležité je že hrdiny jsou opět Amíci.

Příběh v BF4 je naposto zbytečný a v kampani, kterou projdete na těžkou obtížnost cca za 4-5hodin, stejně zapomenete o co vlastně jde.

Prvky v kampani

Kampaň obsahuje prvky z Multiplayeru jako například sbírání expů za efektivnější zabíjení pro sbírání medailí, u kterých je dáno za jaký počet je odemknete. Tímto se vám také zpřístupní zbraně, které si můžete vybrat z každé bedny se zbraněmi, které jsou snad na každém rohu. Každá mise začíná s předem danými zbraněmi, ale ty následně můžete vyměnit u první bedny na kterou narazíte to je i plus, že vás hra nenutí s čím musíte chodit, ale nutí vás co na té zbrani musíte mít a to změnit nejde. Dále jsem si všiml, že hra nemá licensovaný některý zbraně. Moc jsem to neštudoval a nevím jestli je jich víc, ale všiml jsem si zbraně s názvem M416, která je ve skutečnosti H&K416 (Ve trojce byla vlastně taky). Ale to je maličkost.

Dále je tu možnost jezdit ve vozidlech. Ve většině vozidlech pro které není mapa stavěná neujedete ani dvacet metrů. Další mise, která se odehrává ve městě je speciálně pro tanky. Můžete sice jít pěšky, ale je to spíš tanková mise tudíž se vám v tanku zvyšuje možnost na přežití neboť po vás jdou pouze tanky. Kromě toho je tu možnost využítí vozidel naprosto bezcenná.

Tato hra je strašně přehnaná nerealistickými kousky jako například - z kolika metrů musím padat abych neměl zlámané všechny kosti v těle zvláště když na mě ještě padá kus ulomené zdi?

Další věc co mne tu extrémně sr*la - němost a nemohoucnost hlavního hrdiny. Ve hře několik momentů kdy se vás parťáci na něco ptají, ale vy jim neodpovíte a oni na to "Aha... Tak nic.". Jako velitel jednotky máte dávat rozkazy a ano ty dáváte - mávnete rukou a to je vše. Tahleta možnost je ale naprosto směšná a zbytečná - dáte povel aby zabili označené nepřátele, vaši parťáci se rozběhnou do všech stran začnou pálit Full Autem aníž by přebíjeli a nehledě na to, že nepřátelům je to úplně jedno. Dokonce i když po nepříteli pálíte zpříma a trefujete ho tak ani to ho nedonutí aby vás minul a nebo se kryl. Dále co mne ale neskutečně vytáčelo bylo kdy vám jako veliteli jednotky dávali rozkazy vaši parťáci jako například "Reckere, udělej tohle." nebo "Reckere je tu výtah, honem pospěš!". Proč?... Proč já jako velitel jednotky je nemůžu poslat do p*dele a říct já tady tomu velím!

Konec hry

Končí to tak, že se dozvíte, že na lodi máte důležitou osobu díky které, jak jsem pochopil, může tak trochu za ten konflikt. Čínské jednotky na Valkýrii se to dozvídají a už neútočí, ale na loď má zaútočit jiná loď a nikdo s tím nemůže nic udělat. Ani vysílačkou nemohou říct !Máme ho neútočte!". Tak se naši tři hrdinové se zásobí výbušninama, nasednou na člun a vydají se zničit onu loď. Plantnou výbušninu, vytáhnout harpuny (ještě pochlubí, že jsou Švédské kvality), kterou se oddálí od místa výbuchu. Nálož však nevybouchne a loď stále ohrožuje Valkýrii. Končí to tím, že dáte svoji výbušninu jednomu z jednotky buď Irčanovi, který vás doprovází od začátku hry, nebo dvoumetrové čínské angentce Hannah. Se divím, že tu opět není možnost amerického hrdinství a nemůžete je poslat někam a skočit tam sám.

Sliby

EA reklamy, sliby. Sliby chyby. Frostbite 3 nám přinese téměř neomezené možnosti destrukce. Aha... jaké destrukce? Té naskriptované? Hned v první misi stojíte uprostřed místnosti - čtyři stěny. Vaším úkolem je vyzbrojit se C4, M320 a tak a odpálit zeď abychom se dostali ven. Která pak stěna to asi bude? No přece ta kterou máte odpálit, žádná jiná a tohle nás bude doprovázet po celou hru. Dokonce i to co by projel tank nejde zbořit. Destrukce je pro kampaň tak šíleně omezená až je to k pláči víc než samotný konec hry.

Frostbite Engine

Je to takový ten engine, který se mě s každým vylepšením hnusí víc a víc. Ve trojce to ještě šlo, ale tady už je to šílené. Grafika nám od trojky nahodila více modrý odstín, všechno se tu extrémě leskne a světélkuje. První FB engine nebo spíš verze 1.5, který využíval Battlefield Bad Company 2, jsem měl celkem rád. Prostředí vypadalo dobře, žádný zbytečný lesk, plně zničitelné prostředí - důvodem použití destruktivních objektů (domků), kterým jsme museli zprvu ustřílet zdi a pak se sesunul. V BF3 a 4 je tohohle minimum - boje se přesunuly do měst a domky nahradily vysokopatrové domy, které už zníčit nejdou (pokud to není v rámci úkolu).

Tímto jsem došel k závěru, že kampaň v Battlefield 4 je špatný vtip.

Dodatek

Už při BF3 jsem od pár fanoušků na vlasní kůži pocítil pár nadávek když jsem napsal o kampani komentář k recenzi (Ne tady na Zingu). Vedlo je to až k přehnané vulgaritě, ale tohle vynechme. Krom všech těch nadávek se tam také zmiňovali o tom, že kampaň je tam pouze jako třesnička na dortu. To je ovšem blbost. Kdyby to byla pravda nečekali bychom takovou dobu než hra vyjde, vývojáři by se nechlubili jak makají na příběhové části a hra by ležela na pultech obchodů čistě jako Multiplayerová hra.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama