Během vývoje Dragon Age: The Veilguard tým necítil podporu od vedení, prozradil bývalý vývojář BioWaru
i Zdroj: BioWare / Kotaku
DA: The Veilguard Novinka Během vývoje Dragon Age: The Veilguard tým necítil podporu od vedení, prozradil bývalý vývojář BioWaru

Během vývoje Dragon Age: The Veilguard tým necítil podporu od vedení, prozradil bývalý vývojář BioWaru

Jan Kovačovič

Jan Kovačovič

1
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

V nejnovějším videu se Mark Darrah vyjádřil ke spoustě témat.

Reklama

Není žádným tajemstvím, že vývoj hry Dragon Age: The Veilguard byl problematický. Detailněji se na všechny problémy ve svém nejnovějším videu zaměřil Mark Darrah, bývalý vývojář a vedoucí týmu v BioWare. Začneme úplně od začátku a tedy přelomu roků 2016-2017, kdy se vývoj hry Mass Effect: Andromeda dostával ke svému konci. V tomto období Darrah vypomáhal týmu, který pracoval právě na tomhle akčním RPG a doufal, že si své zkušenosti bude moct vzít zpět k vývoji čtvrtého dílu v sérii Dragon Age, jehož vývojářskému týmu velil.

To se ovšem nestalo a už zde začaly pro vývoj Dragon Age: The Veilguard první problémy. Možnost přesouvání mezi jednotlivými vývojářskými týmy na různých hrách nepomáhala vůbec nikomu. Vrcholem byl návrat bývalého ředitele Caseyho Hudsona. Darrah se obával, že tenhle krok vzhledem k historii povede k tomu, že Dragon Age přijde o spoustu prostředků, což se nakonec také stalo. Nechvalně proslulý Anthem nebyl v dobrém stavu a tým pod vedením Darraha se musel během vývoje nejnovějšího Dragon Age znovu přesunout, tentokrát na Anthem.

Po tomhle kroku rovněž přišlo zmenšení týmu v Montrealu, kterého dodnes Mark Darrah lituje. Vývojářům tehdy vedení údajně lhalo a pod zprávou, že je vývojářský tým Dragon Age nechce, byli přesunuti pod jinou větev v EA. Nicméně od tohoto kroku mu bylo jasné, že vedení v Electronic Arts na pokračování série Dragon Age zrovna dvakrát nezáleží a všechna priorita byla až do roku 2019 vkládána do Anthemu. Bohužel po jeho vydání byl originální projekt ke čtvrtému dílu Dragon Age téměř na bodě mrazu a bylo potřeba začít odznova.

EA údajně všech těchto změn využilo k tomu, aby své předchozí kroky “ospravedlnilo” a ukázalo, že na vývoj Dragon Age nebyl nikdy potřeba tak velký tým, jaký to byl na začátku. Mark Darrah opustil BioWare v roce 2020, ale jako konzultant se vrátil právě pro The Veilguard v roce 2023. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama