BioShock Infinite: Burial at Sea – Epizoda 1
Blogy čtenářů Recenze BioShock Infinite: Burial at Sea – Epizoda 1

BioShock Infinite: Burial at Sea – Epizoda 1

Anonymní

Anonymní

Par execelans. Podmořské město Rapture nikdy nevypadalo lépe než v promáčeném kabátku od BioShock Infinite . Příběh vám sice bez dohrání  základní hry…

Reklama

Detektivka jako vystřižena z filmu

 

Par execelans. Podmořské město Rapture nikdy nevypadalo lépe než v promáčeném kabátku od BioShock Infinite . Příběh vám sice bez dohrání  základní hry mnoho neřekne , ale všudypřítomná atmosféra rozkladu , od poslední kapky vybudováné v Unreal Engine 3 , osloví každého. Je to právě vysoká kvalita hry, která je paradoxně v jistém pojetí její nejvýraznějším negativem.

 

I v časech utopie musí být někdo na špinavou práci

V předvečer roku 1959 , jen krátce před vypuknutím konfliktu, který podmořské město Rapture téměř zničil , navštíví renomovaného soukromého detektiva Booker DeWitta tajemná žena. Představuje se mu jako Elizabeth a nabízí mu nelehkou práci : vypátrat ztracené děvčátko Sally . Poskytnuté informace jsou nejasné a Booker postupně nabude pocit, že mladá Elizabeth je čímsi víc, než si původně myslel .

 

 

Pozor!!! : Pro hráče, kteří nedohráli původní hru Bioshock Infinite mohou některé informace obsažené v recenzi vystupovat jako spoilery.

Očekávání spojované s prvním – a v současnosti jediným ohlášeným - příběhově motivovaným DLC byly vysoké . Po fenomenálním úspěchu spin - off pokračování série BioShock hráčská komunita netrpělivě očekávala , s čím studio Irrational Games vyrukuje . Přijetí řádově prvního stahovatelného obsahu s názvem Clash in the Clouds , zaměřeného na soubojovou stránku titulu, bylo vlažné.

A já sám si říkal to už bude celé sérii konec?

Nebude! A zde je důkaz

 

Kolumbie vs Rapture alá „válka přesvědčení“

Přestože byla Kolumbie specifická a úžasná, nebyla Rapture , které svou anarchistický - renesanční koncepcí , ve znamení hesla: " Žádní Bohové či králové , jen člověk " , získalo obecně větší sympatie než jeho protipól , nebeská Kolumbie. V žádném případě však nelze tvrdit, že ideologické základy města v oblacích byly méně propracované .

 

Zatímco Andrew Ryan , hlavní antagonista prvního BioShocku , vybudoval Rapture na základech vlastního přesvědčení , tedy že náboženství , politické a sociální instituce člověka brzdí v jeho osobním rozvoji. Naproti tomu Zachary Comstock postavil Kolumbii právě na základě náboženského vidění, ve kterém mu archanděl zvěstoval vizi města " lehčího než vzduch " , a určil ho jako Proroka , který nastolí boží řád. Jak postupně odhalili události v BioShock Infinite , tato boží vůle se však v mnohém lišila od tradičního pojetí křesťanství jako takového.

 

Burial at Sea v sobě snoubí očividnou návaznost na příběh původní hry, který je jejím klíčovým prvkem úspěchu, důvěrně známé postavy jako z BioShocku , tak i z Infinite , a hlubokou atmosféru města Rapture - jeho světlé , ale zejména odvrácené stránky .

 

 

Velká atmosféra malý gameplay

Propojení obou platforem je , vzhledem k jakosti a propracovanost obou prostředí , něčím úžasným , a je obrovská škoda, že , co do délky , Burial at Sea hráčům nenabídne více. Výslednému projektu by mnohem více slušel status plnohodnotné hry . DLC v tomto případě figuruje více než provokace hráčových tužeb než jejich uspokojení. Rozdělení této expanze na dvě části je volbou ještě nešťastnější , i když závěr Epizody 1 toto řešení v mnoha ohledech odůvodňuje .

 

Během gameplay zažijete Rapture ve formě jako nikdy předtím , ale současně nebudete zkráceni ani o atmosféru a scenérie důvěrně známé z prvního a druhého dílu série. Setkáte se , v některých případech v přeneseném slova smyslu, se starými známými i novými postavami, přičemž úpravou projde i váš arzenál zbraní . Jeho největším " tahákem " bude v tomto případě nástroj, pomocí kterého budou nepřátelé doslova explodovat před vašima očima . Návrat zažili familiárně voxofóny a plasmidy, vývojáři nevynechali ani obdobu populární originality Sky- Hook . Novinkou je možnost tiché eliminace nepřítele , která do hry vnese závan " stealth " akce. Ta však v žádném BioShocku ani trochu nechyběla .

 

Tomuto hernímu počinu se dá vytknout jen málo věcí, ale bug , kvůli kterému jsem musel hru spustit od posledního checkpointu ( Airlock ) , je podle mého názoru nepřehlédnutelným nedostatkem. Světelnost , kterou studio na Unreal Engine měnilo , je místy přeexponovaný , a Elizabethina sukně působí při některých animacích nanejvýš podivně . Poslední dvě technické chyby jsou však vizuálního rázu , a proto se dají vzhledem k zbývající kvalitě hry , snadno přejít bez povšimnutí.

 

 

BioShock Infinite : Burial at Sea - Epizoda 1 je skvělým příkladem herní rarity , kdy je vysoká kvalita originálního titulu , respektive celé série , negativním faktorem v hodnocení patřícího obsahového rozšíření ( DLC ) . To, kvůli svému " bonusovému " charakteru , hráči nemůže poskytnout plnohodnotný zážitek - minimálně ne zarytým fanouškům BioShocku . Spojení originální části série ( Rapture ) a Infinite by si prostě zasloužilo formu plnohodnotné hry . I když nás ještě čeká pokračování v podobě Epizody 2, nemohu se zbavit dojmů že Burial at Sea je prostě příliš krátké .

 

Poděkování patří Marku Alselovi.

 

BioShock Infinite: Burial at Sea – Epizoda 1

Verdikt

"Tohle nemělo být jen DLC!!!"

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Atmosféra
DLC lze konkurovat plnohodnotné hře
Délka
občasné bugy
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama