Studio Bioware mělo původně v úmyslu pustit se s Blizardem na ostří nože, po zkušenostech s vývojem The Old Republic z toho ale zdá se sešlo.
„Vcelku upřímně můžeme říct, že jsme firmu Blizzard vždycky uznávali; náš respekt k ní ale ještě vzrostl poté, co jsme se na vlastní kůži přesvědčili jak náročný vývoj MMO hry je,“ vysvětlil jeden ze zakladatelů Bioware, Greg Zeschuk.
„World of Warcraft je bezpochyby stále úspěšným projektem, ale přece jen už je na trhu nějaký ten pátek. Spousta lidí, i hráčů WoW, jednoduše pošilhává po něčem novém, a právě na ně bychom rádi zacílili naši hru.“
„Naším cílem je vytvořit gamesu, kterou budou hráči chtít hrát dlouho dobu. A k tomu je potřeba nejen kvalitní zpracování a zajímavý obsah, ale rovněž celá řada sociálních funkcí.“
„Je pro nás nesmírně důležité, aby lidé viděli a pochopili, že do The Old Republic máme v plánu investovat i do budoucna. Je to dlouhodobý závazek.“