Blizzard Entertainment == továrna na úspěch?!?
Blogy čtenářů Článek Blizzard Entertainment == továrna na úspěch?!?

Blizzard Entertainment == továrna na úspěch?!?

V dnešním článku jsem se rozhodl podívat na zoubek jednomu z nejúspěšnějších současných společností (přemýšlím o tom použít slovo nejúspěšnější) a to…

Reklama

V dnešním článku jsem se rozhodl podívat na zoubek jednomu z nejúspěšnějších současných společností (přemýšlím o tom použít slovo nejúspěšnější) a to hlavně důvodu proč se dostalo tam, kde dnes je. Ano, je to Blizzard Entertainment, studio milované i proklínané, tak jak už to u známých osob / institucí bývá.

 

Na úvod si dáme trochu té historie. Sněhovou vločku založil před 19 lety Mike Morhaime společně s Allenem Adhamem a Frankem Pearcem a za tu dobu se dostali tak daleko, že to jistě nikdo z nich nečekal. Všichni tři to byli (a stále jistě jsou) vášniví hráči počítačových her, tedy žádní manažeři v drahých oblecích od Prada. Píši o tom schválně, tohle je totiž dle mého názoru jeden z hlavních důvodů jejich úspěchu, ale to vysvětlím to později. Za tu dlouhou dobu si dokázalo získat milióny fanoušků po celém světě především díky třem virtuálním světům, Diablu, Warcraftu a Starcraftu. Jejich prvotinou byl však příběh úplně jiný a to příběh tří vikingů v titulu The Lost Vikings (dodnes si pamatuji jak jsem si této hry užíval na svém prvním počítači a jak těžká pro mě byla - tehdy jsem anglicky neuměl a nevěděl jsem co a jak mám dělat).

 

Tak mě vlastně napadlo, víte jak vznikla idea světa Warcraftu? Je to takový usměvný příběh, který lze datovat cca 17 let nazpět, kdy se plánoval vývoj RTS ze světa Warhammeru. Britský vývojař Games Workshop však nápad nepodpořil a celý projekt se tedy vůbec nedostal do stádia vývoje. Toho naopak využil právě Blizzard a vytvořil svět s podobnými motivy jako právě Warhammer, tak tedy vznikl původní Warcraft: Orcs & Humans. Ten byl následován dvěma pokračováními (Warcraft II: Tides of Darkness + datadisk a Warcraft 3: Reign of Chaos + datadisk) a celý svět se psotupně rozvinul do takové velikosti, kdy bylo možné vytvořit nejúspěšnější hru všech dob - World of Warcraft. "Scénáře" celého světa jsou pak zásluhou spisovatele Richarda A. Knaaka a jeho kolegyně Christie Goldenové. Použil jsem silný výraz, ale stojím si za ním. Nejúspěšnější neznamená nejlepší, pouze to znamená , že přinesl vývojaři mnoho peněz, hraje se dlouhou dobu a hra má velkou komunitu. Každopádně si myslím, že Games Worshop si to tehdy příliš dobře nerozmyslel a udělal pravděpodobně největší chybu ve své historii - Warhammer Online mohl dnes dopadnout jinak.

 

 

Abych se ale dostal k hlavnímu důvodu, proč jsem se dal do psaní tohoto článku. Proč je tedy Blizzard tolik úspěšný? Proč si mohl dovolit postavit sochu orka před svou budovu? Proč se od jeho budoucích her čeká jen to nejlepší a nikdo o nich nepochybuje? Jak jsem dříve napsal, Blizzard je skupina hráčů, která vytváří pro hráče a ví, co si jeho publikum přeje a dokáže mu to dát. Nemám klamnou představu, že je to hodná "happy happy" usměvavá firma, která vyvíjí pro radost a ne pro peníze, tak to samozřejmě není. O peníze jde dnes všem, ale Blizzard nekráčí  přes mrtvoly kvůli co nejvyššímu zisku (a popravdě ani nemusí díky poplatkům z WoW). Raději vydání hry oddálí (a kolikrát velmi drasticky, čímž je nevalně proslulý), aby měl jistotu, že daná hra bude vypilovaná do detailu. A to je super, protože není nic horšího než nedodělaná hra. Osobně si raději počkám na kvalitu. Navíc Blizzard je jedna z mála (možná jediná) společnost, která se ze svých chyb umí poučit. Neexistuje nikdo dokonalý a bezchybný. Sněhová vločka těch chyb udělala mnoho a mnoho, ale nebojí se to přizant (většinou) a umí chyby napravit a vyslechnout své hráče. To je něco, s čím se běžně nesetkáme. Pak jsou to samozřejmě peníze, kterých má dnes Blizzard opravdu mnoho a tedy si může dovolit riskovat dle libosti. Přemíra peněz není nikdy pozitivní, ale já se osobně nebojím, že by Blizzard usnul na vavřínech.

 

Závislačte na WoW, proklínejte ho. Rushujte expanze, masakrujte vlny baalových minionů, progresujte nejnovější content, vrtejte díru do chrámu Xel'Nagů nebo hrajte úplně něco jiného, je to jedno. Blizzard má kvalitní hry a svou práci umí. Pak je už jen na vás, jestli vás jeho hry baví nebo ne.

 

Disclaimer: Článek obsahuje názor autora, proto se, prosím, v diskuzi chovejte umírněně. Děkuji.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama