Hlavním průvodcem tímto světem se stane příběh.
To že bude mít Diablo 4 otevřený svět, víme už prakticky od samého počátku. Jeho podoba však nebyla tvůrci dosud specifikována. Až do dnešního dne, kdy se o ní rozpovídal generální ředitel Rod Fergusson spolu s vedoucím vývoje Diablo 4 Joem Shelym v rozhovoru pro IGN. Podle nich se hráči mohou těšit na velkou míru svobody s jistými limity, jež mají být spojené s větveným příběhem.
Sami tento připravovaný formát komentují takto: "Jednou z obav, že když dáme 'otevřený svět' do velkého neonového nápisu a začneme na něj blikat, je to, že lidé mají takovou tu představu o Breath of the Wild typu: 'Aha, je to naprosto organické a můžu jít kamkoli a dělat cokoli a nakonec si na to přijdu sám'. Takový náš příběh ve skutečnosti není. Náš příběh umožňuje nelinearitu, ale je tu příběh. Chtěli jsme mít začátek, prostředek a konec. Chtěli jsme začít na určitém místě, chtěli jsme na určitém místě skončit."
V praxi to má znamenat, že příběh v Diablo 4 sice bude hrát velkou roli, avšak hráč si má mít možnost vybrat, v jakém pořadí absolvuje jeho hlavní pasáže. Krom primární dějové linky tu nemá scházet ani hromada vedlejších aktiv běžné pro otevřený svět, na což Fergusson sám upozorňuje: "To je na otevřeném světě to hezké, je tu spousta vedlejších úkolů, ve světě je spousta věcí, které můžete jít dělat a které nejsou na zlaté cestě kampaně."
Těšit se tím pádem můžeme na to, že v Diablo 4 dostaneme klasický formát otevřeného světa, se kterým pracují i jiné akční RPG. Nabídnuta nám bude svoboda, tak i jistá podoba vedení, jež je něco, co komunita často nevědomky žádá, o čemž Fergusson hovoří takto: "[Hráči] říkají, že chtějí otevřené světy a svobodnou volbu. Ale také chtějí, aby jim někdo řekl, kam mají jít."
Jakým způsobem je svět Diablo 4 zpracován, zjistíme už příští rok, kdy by měla hra dorazit na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S.