Bohemia Interactive představuje nový engine
Novinka Bohemia Interactive představuje nový engine

Bohemia Interactive představuje nový engine

Ondřej Partl

Ondřej Partl

10
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Jeho jméno je Enfusion a má nabídnout moderní audiovizuální možnosti.

Reklama

Česká společnost Bohemia Interactive, která je známá především svými díly, jako je série Arma či survival DayZ, oznámila svůj nový engine nazvaný Enfusion.

Ten bude navazovat na předchozí enginy Real Virtuality a Enforce, kdy za jeho pomoci chtějí autoři v budoucích hrách nabídnout nové a moderní audiovizuální možnosti.

Na enginu se začalo pořádně pracovat před čtyřmi lety, ale úplný počátek se datuje až k roku 2014. Na jeho vytvoření pak podle informací webu Lupa bylo doposud použito 100 miliónů Kč.

Bohemia Interactive pak za pomoci tohoto enginu chce navázat na tradici modifikací pro jejich hry, pročež všichni zájemci dostanou společně s jejich tituly i doprovodnou sadu nástrojů Enfusion Workbench, což mají být ty stejné nástroje, jako používají samotní jejich vývojáři. Oproti minulosti ovšem mají být výrazně vylepšeny, pročež třeba modifikace zvuku bude umožněna v grafickém editoru a nebude potřeba se vydávat do konfiguračních textových souborů.

Samotný Enfusion je postaven na jazyku C++ a využívá DirectX 12. Shadery jsou psány v High Level Shading Language a zdrojový kód a jeho způsob kompilace je popsán za pomoci jazyka CMake, což by mělo umožňovat generování buildovacích skriptů pro všechny podporované platformy, jako je PC, PlayStation a Xbox.

Tento moderní engine navíc umožňuje společnosti jistou nezávislost, kdy se nemusí řešit různé problémy s licencemi enginů od třetích stran.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama