Bound by Flame – hrdinou či démonem?
Preview Bound By Flame Článek Bound by Flame – hrdinou či démonem?

Bound by Flame – hrdinou či démonem?

Daniel Hlas

Daniel Hlas

35

Vydání je na dohled a hordy hororových netvorů již netrpělivě čekají na šanci rozcupovat nás na mrňavé kousky. Chcete jim čelit coby bájný odvážný hrdina nebo mocný temný démon? Vaše rozhodnutí, váš boj, vaše následky.

Reklama

Vývojáři ze Spiders, tvůrci Mars: War Logs a spoluautoři Of Orcs and Men, se chystají vydat nový titul, nazvaný Bound by Flame, jenž od 9. května 2014 poběží na platformách PC, PlayStation 3, PlayStation 4 a Xbox 360. Už asi tušíte, že předprodej dávno započal, hra vyjde zhruba na 820 korun. Má tohle dílu ale takovou hodnotu? Preview nám zdárnou odpověď poněkud přiblíží.

Abych byl upřímný, vůbec nejsem nadšený z grafické stránky, ba naopak. Zejména některé pasáže videí vypadají opravdu zastarale, a přestože je dle mého názoru grafika až druhořadá, tady nedostatky skutečně bijí do očí. Na druhou stranu, o to lépe dopadla hudba, kterou obstaral Olivier Derivière, tvůrce soundtracku Remember Me a Assassin’s Creed IV. A tak není divu, že použité struny perfektně navozují potřebnou atmosféru. Vtáhnutí do děje tak není úniku.

Jak už to tak bývá, i u Bound by Flame je ihned zřejmý rozdíl mezi trailerem a gameplayem. Kromě už zmíněné grafiky, je to záležitost plynulého, neutuchajícího souboje v traileru, kde hrdina snadno drtí nepřátelé pestrou škálou poprav. Samotný hráč se však bude muset spokojit s o něco chudším zážitkem. Ačkoliv vyhlížejíc nerealisticky, jsem názoru, že i přesto by souboje mohly být dosti zábavné. Proč?

Jednak si díky RPG systému budeme s každým novým levelem moci zvolit novou schopnost, jenž následně řádně okoření boj, a jednak kromě mnoha druhů taktik můžeme stále využívat úskoky, bránění se i protiútoky. K dispozici navíc budou hned tři stromy dovedností – bojovník, ranger a pyroman. Vlny nepřátel přicházejí často v doprovodu krátkého intra a nám pak nezbývá, než si vychutnat jádro celého titulu – pořádný souboj se vším adrenalinem v krvi. Ten prakticky spočívá v uštědřování ran, snažení se vyhnout co nejvíce ranám soupeře a používaní osvojených skillů. S tím vším by měla jít vytvořit hezká škála strategií, jak nepřátele přemoci. V důsledku to však vypadá na pouhou povedenou rubačku, ale i ta umí nabídnout dobrou hratelnost.

Opomenout nesmíme ani fungující systém itemů, ke kterým se dostaneme vcelku klasicky – skrze právě poražené nepřátele. Díky tomu svému žoldákovi vylepšíme statistiky nejen novou zbraní (případně jen výměnou čepele), ale také brněním, ať už se jedná o nový pancíř hrudníku, ramen, rukou, noh, či chodidel. Vše se liší jak odlišným číslem damage (či defence), tak samozřejmě i svou váhou a cenou.

Téhle herní hříčce nemůžeme upřít určité kouzlo. Snad je příčinou zvídavost po nejrůznějších zákoutích rozlehlého světa, které nás zavedou do životem překypujících džunglí, kamenných hradů i zatuchlých katakomb. V takto odlišných destinacích samozřejmě nalezneme i radikálně jiné živočichy. Jejich jediným společným rysem je zřejmě jen touha po naší bolestivé smrti. A tak se nakonec máme co ohánět, abychom se ubránili nejenom podivným monstrům z kostí a šlachovitým golemům, ale i gigantickým obrům, zahalujícím vše kolem temným stínem. Autorům se musí nechat skvělá představivost, neboť mnoho nepřátel je něčím úplně novým, dosud neviděným. Tenhle fantasy svět však obývají i celé frakce, ať už to je hrůzná The deadarmy, antický řád čarodějů The Red Scholard či skupina veteránských žoldáků the Pure-Blades.

Dohrání hry vám zabere přibližně 30 hodin. Pokud se vydáte i na vedlejší úkoly, tak se délka prodlouží.

Skilly, itemy a všelijaké místa i nestvůry by měly Bound by Flame dostatečně oživit a zabránit tak brzké stereotypnosti. Naši cestu však zkříží i nejedena postava, připravena nám v obtížném boji významně pomoci. S těmahle kumpánama budeme nejenom bojovat bok po boku, ale taktéž se rozhodneme, jaký vztah k nim nakonec vlastně budeme chovat. Údajně s naprosto každým totiž můžeme navázat přátelství, romanci i rivalitu. V praxi pak budu zvědavý, zda jako drsný mužský hrdina budeme moci nastartovat kouzlo lásky i s ostatními muži. Ostatně, proč ne?

Ten největší souboj ale zřejmě nesvedeme s davy netvorů, ale jak již bylo naznačeno v úvodu, s démonem v nás samých. Vždyť samotný název hry by se dal volně přeložit jako svázaný plamenem. Jakožto žoldák, jehož posedl ohnivý démon, se dříve či později budeme muset přiklonit na jednu ze dvou stran. Lidskost nám poskytne lepší schopnosti s dvouručními zbraněmi, kušemi i bojem ve stylu stealth. Necháme-li se naopak posednout démonem, otevře se nám brána obrovské síly i mocných kouzel. Ať už tak či onak, volba se odrazí i na fyzickém vzhledu. A tak místo rytíře v nablýskané zbroji, najednou spíše připomínáme rohatého, ohněm ozdobeného ďábla.

Voleb je ve hře ale mnohem více a každé rozhodnutí má nejenom krátkodobý účinek, ale následky mohou pozměnit i zakončení celé kampaně. Nezbývá než upozornit, bacha, co děláte. Určité zklamání plyne z chybějící hry pro více hráčů. Troufám si tvrdit, že by mnozí hráči ocenili možnost doprovázet své kamarády na dalekých výpravách do neznámých končin, kde prožijí ohromující a napínavé bitvy.

Obrázky z lokalizované PC verze

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama