Bulletstorm – krvavá symfonie
Preview Bulletstorm Článek Bulletstorm – krvavá symfonie

Bulletstorm – krvavá symfonie

Libor Vacata

Libor Vacata

7

Bulletstorm se nám chystá nadělit nefalšovanou brutální akci. Na monitorech či televizích rozehraje doslova krvavou symfonii. Naservíruje nám totiž celý orchestr nástrojů pro elegantní masakrování protivníků, přičemž my se chopíme pomyslné dirigentské taktovky, abychom celá ta jatka řídili správným směrem.

Reklama

Milovníci tradičních 3D akčních stříleček zaplesají. Pravděpodobně lehce zvrhlí vývojáři z polského studia Peaple Can Fly chystají po jatkách v úspěšném Painkillerovi další krvavou lázeň, tentokrát pojmenovanou Bulletstorm. A že se můžete těšit na pořádnou bouři kulek je jasné ze všech dostupných informací o hře. Co si budeme nalhávat, Painkiller nevyrukoval na hráče s žádným revolučním herním systémem ani dechberoucím příběhem, za to však nabídl o to víc čistokrevné vraždící zábavy, která vám za klávesnicí nedala ani na chvilku vydechnout. Přímočarost, jednoduchost, atmosféra a výborná hratelnost by se měly stát společným tématem, který bude obě hry spojovat. Bulletstorm však autoři chtějí vyšperkovat několika zvlášť libovými novinkami, po jejichž představení se všem zvrhlíkům zabarví oči doruda.

Virtuózní masakr

Popadnout do ruky kulomet a rozcupovat všechno, co se pohne dokáže každý moula. Ale zabíjet s opravdovou grácii už je výzva pro skutečné fajnšmekry v oboru (samozřejmě jen virtuálním, abychom nezavdali příčinu pro zarputilé kritiky herního násilí). Bulletstorm vám právě v tomto směru dává do rukou nepřebernou škálu možností, jak s protivníky skoncovat. S tím vám pomůže základní pomůcka hlavního hrdiny drsňáka Graysona Hunta a tou je speciální energetický bič, s nímž můžete na chvíli znehybnit protivníka a přitáhnout si ho k sobě. A právě nápaditost v různém způsobu zabíjení hra také po zásluze odměňuje příslušným množstvím skill pointů.

Za obyčejné zabití kulkou tak například dostanete pouze deset bodíků, zatímco pokud si nepřítele pomocí biče přitáhnete k sobě a pak ho nakopnete, až odletí na blízký kaktus, získáte padesát bodů. K zabíjení tak využíváte okolního prostředí, takže lze s pomocí biče protivníka odhodit na čouhající dráty vysokého napětí, nebo na něj strhnout polorozbořený strop. Je libo napálit kulku rozzuřenému pankáčovi do zadku? Proč ne? Co třeba narvat mu obrovskou kouli přímo do obličeje? Anebo jím mrštit o zeď, až z něj zbude krvavý flek a zbytky snídaně? Co takhle ho vhodit do rotující vrtule helikoptéry? Fantazii se meze nekladou a s každou novou zbraní získáte také několik dalších speciálních úderů, jichž by mělo být ve hře přístupno kolem stovky. Tyto údery, stejně tak jako nové zbraně, náboje a vylepšení si nakupujete právě za získané skill pointy, proto se vyplatí zapojit během zabíjení trochu mozek a dát průchod své kreativitě. Autoři však chtějí předejít situacím, kdy si najdete nějaký nejvýhodnější styl zabíjení a ten budete opakovat. Za opakované používán stejných úderů budete dostávat stéle nižší bodové ohodnocení, a proto se určitě vyplatí stále hledat nové způsoby likvidace nepřátel.

Pár větších soust

Celá hra se odehrává v nádherném detailně zpracovaném futuristickém prostředí, v němž se to hemží všelijakými mutanty, kybernetickými zpotvořeninami a mechanickými stroji. Není zatím jisté, kolik lokací pro vás autoři celkem chystají, avšak z dostupných obrázků a videí se zdá, že to bude velmi rozmanitý mix různých prostředí, které spojí hutná atmosféra. Industriální zóny střídají oblasti porostlé exotickou flórou a s tím se taktéž mění i skladba nepřátel. Podle všeho by se jejich počet neměl blížit počtu obyvatel na zeměkouli, jak to bylo zvykem například u série Serious Sam, nýbrž by měl být úměrný schopnosti vymýšlet nápadité způsoby zabíjení.

Čas od času rovněž narazíte na nějakého toho bosse, jehož likvidace bude vyžadovat nejen vyšší kadenci zbraní, ale rovněž správné využití jeho slabin. Například obrovského mutanta s ultimátní zbraní „bouncer“ v ruce budete muset okrajovat po kouskách. Nejdřív ho zbavíte brnění včetně helmy a pak ho dorazíte jeho vlastní zbraní, když správně načasovaným odkopem pošlete vystřelenou raketu zpátky mezi jeho nohy.

Společná práce

Bulletstorm rovněž nabídne několik herních módů pro multiplayer. Autoři zatím představili dva módy – kooperativní Anarchy a na skóre zaměřený Echo. V Anarchy budete ve společnosti jednoho nebo dvou přátel likvidovat stále těžší a těžší přívaly nepřátel, a to co možná nejkreativnějším způsobem, abyste na konto získali co nejvíc bodíků. Každý člen týmu může kosit nepřátele samostatně, avšak pokud budete chtít dosáhnout nejvyššího skóre, budete muset vyzkoušet společnou taktiku, kdy třeba jeden z hráčů chytí mutanta energetickým bičem a druhý ho ve vzduchu rozstřelí plnou salvou z trojhlavňové brokovnice, až vznikne krvavý deštík. Herní mód Echo je multiplayerový jen částečně. Na vybrané mapě se totiž pohybujete sami stejně jako v singleplayeru, avšak tentokrát se pokoušíte nasbírat co nejvíce skill pointů, což se ve finále zapíše do online žebříčku, kde můžete poměřit své schopnosti s ostatními.

Ať už se budete ve hře pohybovat sami, nebo s několika přáteli, vždy vás čeká neobyčejně krvavý akční masakr plný rozličných způsobů likvidace protivníků. Pokud se autorům podaří splnit všechna očekávání, určitě nás čeká nevšední akční zážitek, který by mohl naplno propuknout na konci února příštího roku, a to jak na PC, tak i na konzolích PlayStation 3 a Xbox 360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama