Call of Juarez The Cartel - Preview
Blogy čtenářů Článek Call of Juarez The Cartel - Preview

Call of Juarez The Cartel - Preview

Filip Čápek

Filip Čápek

Včera sem na blog přihodil recenzi na druhý díl ze série Call of Juarez a dnes tu mám preview na zatím poslední díl z trilogie.

Reklama

Včera sem na blog přihodil recenzi na druhý díl ze série Call of Juarez a dnes tu mám preview na zatím poslední díl z trilogie.

 

Call of Juarez The Cartel

 

Oznámení hry Call of Juarez The Cartel už je nějaký ten pátek za námi a milovníky série jistě zarazilo, že se série přesouvá do moderní doby. Jistě i mě to příliš nepotěšilo, jelikož sem si tolik zamiloval atmosféru divokého západu. Nicméně postupem času jak vyplívali novinky o této hře na povrch, sem usoudil, že by hra nemusela být tak špatná ba naopak sem se na ni začal těšit. Informací o této hře je po internetu celkem dost a já sem se rozhodl, že je pro vás ty nejpodstatnější shrnu do jednoho preview.

 

Je zde vůbec spojitost s prvními díly?

 

Ano spojitost tu je, sice Cartel není tolik spojen se sérii, jako tomu bylo u prvních dvou dílu, ale přece jenom se ve hře objevý jedno známé jméno. Možná už někteří z vás tuší že to jméno které spojuje poslední dva díly, je McCall. Jak si jistě pamatujte v druhém díle sme hráli za bratry McCallovi a v prvním díle za jednoho z bratrů Raye. Ve třetím díle se nám představí přímý potomek Raye, Ben McCall. Ten ovšem stojí na opačné straně zákona jak jeho předchůdce a je tedy spíše ochránce zákona. Je samozřejmé, že bychom nic neuchránili, kdybychom byli sami, máme tedy proto ještě dva parťáky, první z nich je důstojník DEA (Drug Enforcement Administration ) Eddie Guera a druhý Kim Evansová, agentka FBI. Už podle zkratek u jmen vašich parťáků je vcelku jasné, že nepůjde o žádné nýmandy.

Ještě sem vlastně nevysvětlil příběh celé hry. No je to vcelku prosté, vývojáři se oprostily od honby za pokladem, která je pro western tak typická a vymysleli zcela nový příběh, točící se celý okolo gangů v LA a hlavně drog. Celá hra je postavená na honbě za drogovými kartely. Ale nebojte se že by westernové městečka vystřídaly posprejované ulice Los Angeles, to ne. Do Mexika, konkrétně do Juareze se také podíváme a mám pocit že se zde i tentokrát bude odehrávat většina hry. Ono nejednu stranu je to zajímavý příběh, rozebírá aktuální dění, jelikož problém s drogovými kartely na americko-mexické hranici je i ve skutečnosti vcelku závažným tématem.

 

My hru nechceme

 

Ano, i takové můžou být reakce na nový titul, zřejmě ne každý snese to že se divoký západ přesouvá do moderní doby. Tedy Ricardo Boone Salmon kongresman z Chihuahuy kde se Ciudad Juarez nachází má také jiný důvod proč chce hru bojkotovat: „Je pravda, že je tu vážná situace okolo zločinu, kterou se nesnažíme skrývat. "Zároveň nechceme ale, aby se v dětech obklopených násilím díky hře ještě posiloval pocit, že krev a smrt okolo nich je normální." Takhle zní jeho výrok. Upřímně já ho docela chápu, a ani mi nějak vadit nebude pokud se v Mexiku hra prodávat nebude, jelikož se celá mexická legislativa dožaduje zákazu titulu.

 

 

Ale přestřelky zůstávají stejné ne ?

 

Když převádíte hru z jednoho století do druhého a chcete přitom, aby hra vypadal stejně jako předchozí díl jen v úplně nových barvách, je pochopitelné že se musí hodně změnit. Ať už zbraňový arzenál, který jde samozřejmě s dobou, ale stejně nečekám takový výběr zbraní jako například v Call of Duty. Ne to ne, mnohem víc by mě potěšili obyčejné dva kolty v ruce, občas vystřídané upilovanou brokovnicí, hrajeme přece za potomka reverenda Raye, který se tolik činil s dvěma koltama v ruce. No nicméně styl míření zůstává pořád stejný, při zaměření se vám okolní prostředí jakoby trochu rozmlží a vy tak máte možnost nepřátelům zasazovat přesné střely do hlav. Co se všeobecně přestřelek týče, mělo by jich být dost, hlavně bychom si je měli užít v úzkých uličkách mexického Ciudad Juarez. Dále je zde obměna koní za auta. Jak koně tvoří atmosféru divokého západu tak auta budou dotvářet tu pravou atmosféru policejních honiček, kdy se budete moci vyklonit z okénka a pokusit se prostřelit ujíždějícím zločincům gumy.

Teď jedna nepostradatelná součást westernových přestřelek v zapadlých městečkách, kterou sem již zmiňoval v recenzi na druhý díl, duely. I těch se zde dočkáme. Opět v imaginárním kruhu dokola se pohybující protivníci s rukou těsně nad koltem připraveni po zaznění zvonu šáhnout po svojí zbrani a jednou přesně mířenou střelou ukončit ž

ivot toho druhého. Upřímně se mi tyhle duely v prvních hrách líbili, ale zde se spíše děsím na to, jak to bude vypadat, no ostatně na obrázek se můžeme podívat již teď. No určitě to bude zajímavé, nakolik se ovšem vývojářům podaří tyto duely do moderní doby zakomponovat se dozvíme až po vydání hry.

 

Jak já to vidím….

 

Určitě to bude zajímavá hra, ale nevím jestli raději vývojáři neměli vytvořit samostatnou značku a Call of Juarez nechat pouze jako westernovou záležitost. Upřímně doufám že se vývojáři po vydání této hry vrátí zpět na divoký západ kam Call of Juarez zkrátka patří. Ať už opět s bratry McCallovovými, nebo s úplně novou zápletkou, novou postavou. Ale jinak se mi hra jeví zajímavě, co sem ještě nezmínil je multiplayer, který bude stát určitě za to, ale o tom se již psalo ve speciálu zde na Zingu. Ještě bych mohl upřesnit datum vydání, které připadá na 23. Srpna. 2011, hra vychází na PC, X-box 360 a PlayStation 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama