Některým hráčům hra připadá nedodělaná.
Datum vydání Sid Meier’s Civilization VII je stanoveno až na 11. února. Už nyní však nový díl známé série sbírá díky předběžnému přístupu hodnocení, a řada z nich není kladná. Krátce po vypuštění hry mezi hráče se průměr uživatelského hodnocení hry na Steamu propadl pod 50%. Za zmínku stojí, že kritizující hráči většinou mají odehráno výrazně méně hodin, než hráči, kteří ve svých hodnoceních hru chválí - řada kritiků například napsala svoje hodnocení po pouhé hodině nebo dvou se hrou.
Hlavním problémem je dle kritizujících hráčů pocit nedodělanosti hry. Jedním z kritizovaných nedostatků je uživatelské rozhraní, které možná nahrává přehlednějšímu hraní na konzolích nebo handheldech, ale mohlo by být zpracováno výrazně lépe. Dalším faktorem, který je terčem kritiky, je nedostatek map či výtvarné zpracování. Problematická má být v případě PC také optimalizace či absence širší škály národů a vůdců. S lecčím samozřejmě mohou tvůrci ještě něco udělat, je však otázkou, zda to do vydání stihnou.
V čerstvém blogu vývojáři ze studia Firaxis na kritiku reagovali kromě jiného slibem vylepšit UI jako hlavní prioritu, ale také seznamem dalších plánovaných vylepšení, včetně více map či třeba možnosti přejmenovat města. Minulý díl série devět let nabaloval nespočetné přídavky a patche, proti tomu je nová hra v řadě ohledů krokem zpátky.
Negativní přijetí kontrastuje s pozitivními reakcemi, jelikož Sid Meier’s Civilization VII má na serveru Metacritic 81, což je velmi slušné. Není ovšem vyloučeno, že se reakce hráčů po vydání nebo třeba po odehrání více hodin změní. Najdou se i tací, kteří si chválí, že se od hry nemohou odtrhnout.