Článek 4000507
Speciály Článek Článek 4000507

Článek 4000507

Daniel Kremser

Daniel Kremser

8

Ano, čekání na obrození legendárních Heroes se stále prodlužuje. Takže proč se nekouknout, jak je na tom hra momentálně. <strong>Zahráli jsme si novinářskou preview verzi</strong>.

Reklama

Šestým Heroes jsme se již věnovali více než zevrubně. Měli jsme tady obsáhlé preview a na betu jsme se podívali dokonce skrze sedm kratších deníčků. Ovšem nyní se ke mně dostala preview verze hry a vzhledem k dalšímu odkladu je právě teď ten správný čas se o pár postřehů podělit.

Za devatero horami a devatero řekami

Přestože se jedná v prvé řadě o fortelnou tahovku, své místo si zde našel i příběh, a že je zde jak se patří zabydlený. Rodinný zápas o trůn plný krve a nenávisti příjemně proplouvá celkem šesti kampaněmi. Přitom ovšem není vtíravý či otravný. Kromě kratších in-game animací a pár více než zdařilých filmečků se většina odbude tabulkami s čteným textem. Koho tedy pohádkověji laděné vyprávění neláká, může si texty klidně odkliknout, a přesto bude stále vědět, která že to ve světě Ashanu bije.

S podařeným příběhem jde ruku v ruce i systém dobra a zla. Respektive Dračích slz nebo Dračí krve. Vlastně však není žádné rozhodnutí ani dobré, ani zlé. Zdejší svět není černobílý a každé rozhodnutí nakonec na někoho nebo něco bude mít vliv. Jednou vás tak třeba hra postaví před volbu, zda zmasakrovat vodního, nebo ohnivého elementála, či se vzdát vzácného artefaktu a nechat na pokoji oba.

Od těchto morálních voleb se taktéž odvíjí vyvrcholení každé kampaně. Zpočátku jsem se rozhodnutí vytvořit hned dvojici zakončení pro každou rasu obával, ale Black Hole Entertainment ukázali, že umí a ani při opětovném zahrání s opačnými rozhodnutími jsem se nenudil.

Je potřeba ještě zamakat

O odkladu na říjen a problematice technického stavu hry jsme vás již informovali několikrát a bohužel musím konstatovat, že ani tato konkrétní verze není zdaleka stoprocentní. Přesto je vidět, že vývojáři opravdu zamakali. Například problematické chování textur je již pouhopouhou minulostí. Ale jak už to tak bývá, zaplácnete jednu díru a objeví se dvě nové. Problémkem navíc stále ještě je přeskakující nebo chybějící zvuk. Poslední odklad je tedy více než opodstatněný a popravdě řečeno, díky bohu za něj!

Vyvážená klasika

Po hratelnostní stránce se žádné galeje oproti betě nedějí. Jednotlivé jednotky a frakce jsou stále stejně vyvážené a pořád se jedná o perfektní kompromis mezi starou trojkou a poslední pětkou. Tahy jsou dokonale zábavné a Erwan zase ukázal, že prostě chlapec umí. Ani všechny ty odklady jednoduše nemohou podkopat tak zdařile vytvořeného nástupce nesmrtelné značky. Práce jak vidno pokračují a hra je na nejlepší cestě znovu se ujmout tahového trůnu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama