Co mám sakra udělat aby to vyšlo? A to doslova...
Blogy čtenářů Článek Co mám sakra udělat aby to vyšlo? A to doslova...

Co mám sakra udělat aby to vyšlo? A to doslova...

SSuk

SSuk

Kdo by to byl řekl. Svět je najednou obmotán internetem jako rulička toaletním papírem. Obojí slouží lidem velice poctivě, ale přeci jen se toaletnímu…

Reklama

Kdo by to byl řekl. Svět je najednou obmotán internetem jako rulička toaletním papírem. Obojí slouží lidem velice poctivě, ale přeci jen se toaletnímu papíru vyhneme. Mnozí analytici předpovídaly brzký konec tištěných médií s rozmachem internetu. Možná že měli pravdu, ale možná že i ne.

 

The End

 

Co se týče naší strany barikády, tedy herních časopisů v tištěné podobě, tak úpadek je jistě znatelný. Aktuálně na zamořené české novinové scéně soupeří dva magazíny. Level a Score. Polemizovat na dím, který je lepší má asi tak cenu, jako se hádat o tom, co bylo dříve. Zda vejce nebo slepice (stejně to byla slepice). Vzpomene si ale ještě někdo na Excalibur? Nebo Gamestar či Doupě, GameOn nebo PlayOn? Pár vás vyvolených ano, ale co ten zbytek? Poslední pokus se jmenoval NextLevel a zkuste hádat, jak dopadl...Snad si nemyslíte, že jsem si tento článek vycucal z prs(t)u. Uvedu tedy nějaké ty čísla pro lepší orientaci. Věnovat se nyní budeme Levelu a to z prostého důvodu. Score se nerado dělí o statistiky.Level vycházel v roce 2000 v nákladu 70.000 výtisků na měsíc. V roce 2008 zeštíhlil na "pouhých" 30.000 kusů. A přeci si jen trochu rýpneme do Score: v roce 2008 se předpokládaný náklad pohyboval kolem 15.000 výtisků na měsíc.Abych neodbočoval od dalších smutných důkazů, tak snad už jen jako příklad uvedu Oficiální Playstation Magazíny (OPM), které se ani k poslední generaci Playstationu 3 nedostaly. A výjimkou není ani protější Oficiální Xbox Magazín, který spíše sloužil jako propagační materiál přímo od Microsoftu.

 

How to...

 

Jaká je tedy možnost? Světlo na konci temného, slizem pokrytého tunelu?Internet prostě válí. Vše potřebné si pomocí gůglu najdeme během několika vteřin, a tak nemusíme utratit nějaký ten peníz za nákup tištěného média.Možnost 1: Z tištěného časopisu udělat herní informační stránku. Zde bych zmínil Doupě. To tuto změnu provedlo celkem povedeně.Možnost 2: Začít vydávat magazín zdarma v digitální podobě. Ehm... že by čekání na vlak s páskou na očích a zapáleným doutníkem v ústech? Možná!

 

Možnost jedna rozebírat nebudeme, ta je všem více než jasná. Ale možnost 2 je již zajímavější.Jak na to? Tak především si musíte zvolit směr. Na co se zaměřit!PS3? Ani ne, na internetu je plno informací a recenzí až hanba.Xbox360? Vedle, stejný případ jako u PS3.PC? Opět vedle, prožíváme tedy stejné deja-vu v podání PS3 či X360ky.Tohle je ta nejsilnější trojice, která zabírá naprostou většinu herního trhu. Ale můžeme mluvit ještě o dalších 3 zařízeních, která jsou vcelku rozšířená. Schválně jestli na ně přijdete sami............Poradím vám, zaměřte se na handheldy. Ano! Je tu PSP, DSko a iPhone. Ty v sobě mají skrytý potenciál. Skrytý a dokonale stejný a jednoduchý. Ukážeme si ho krásně u verze pro PSP.

 

Let´s rock!

Druhým krokem je určení, jak chceme daný magazín do dané potvůrky dostat. Tedy v jaké podobě. U PSP je jasná volba, tedy pomocí obrázků. je faktem, že rozlišení displaye PSP nenabízí tak velkou plochu jako architektovo kreslící plátno (má pouze 480x272 pixelů), ale i s tím se dá čarovat. Každý si dnes už umí vyhrát s photoshopem alespoň v té nejjednodušší rovině. Takže vzít obrázek, ztmavit ho a dát na popředí text s výsledným uložením do JPGu zvládneme hravě. Pak jen stačí finální dílo nahrát do PSP a přečítat.

V ČR se několik projektů přímo kolem PSP zrodilo. Prvním byl PSP Gamer, který ale zanikl. Objevil se tu i PSPMag, jež potkal stejný osud jako jeho předchůdce. Je tu ale jeden PSP magazín, který se drží. PSP Revue. Již se brzy dočká 21. vydání, což je již úctyhodná doba existence (v lednu 2011 jsou to 2 roky).

 

Jak je možné, že se magazín, který je zdarma, udržel na scéně tak dlouho? Především díky ochotě. Musí se najít tým, který je sehraný, dané téma ho baví a je ochoten tomu věnovat čas. Byla by ode mne blbost tvrdit že s PSP Revue nemám nic společného (náhodou "lehce" mám). Sehnat spolehlivé lidi je ten nejtěžší krok. Co dále je potřeba k přežití? Vlastní web, finanční podpora (někdo ten hosting a doménu platit musí. stejně tak i soutěže. Nebo stále věříte na Ježíška?).Důležitým prvkem je i spolupráce s ostatními weby, které publikují novinky z herní scény. Například se Zingem. Tak se svět dozví o vašem projektu. Takhle přilákáte další čtenáře či dokonce sponzory a nové členy týmu!

 

 

 

Happy End

 

 

Ano, spolupráce je to, co vlastně hledáme. Pokud si vzájemně nepomůžeme, můžeme se jít z části zahrabat. Nebýt oněch herních webů, PSP Revue by snad již neexistovalo. Díky tomu se PSP Revue drží na stabilním stahování jednotlivých čísel (každé číslo dosáhlo více jak 700 stažení).

 

Shrňme si to tedy následovně:- Vybrat si platformu o které budu psát- Vytvořit stabilní a spolehlivý tým, dohodnout se na celkové podobě magazínu- Vydávat zcela zdarma a veřejně- Vytvořit vlastní zázemí pro projekt- Navázat spolupráci s herními weby a oslovit případné sponzory- Nevzdávat to!

 

No už to ukončím. Délka článku je jistě neúnosná a mně se již zavírají víčka, i když to poslední 3 redbully jistily.

 

add1: pokud vás článek inspiroval a chtěli byste se připojit do PSP Revue týmu, či přijít s novým projektem a chtěli byste pomoci, klidně mne kontaktujte zde pomocí PM nebo na mailu (SSuk@email.cz). Rád vypomohu

add2: Pro případné šťouraly: poslední 3 vydání PSP Revue ke shlédnutí online bez nutnosti stahování: http://gamer-revue.cz/online/, které bylo původně vytvořeno pro online prohlížení přímo v PSP (nelekněte se kvality. Je záměrně zhoršena pro rychlejší načítání). Na PC verzi pilně pracujeme.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama