George Broussard, původní designer Duke Nukem Forever, nedávno v jednom z rozhovorů uvedl, že neustále odklady hry neměly nic společného s honbou za dokonalostí.
"Přál bych si, aby na otázku 'Proč byl Duke Nukem tolikrát odložen?' existovala nějaká jednoduchá odpověď. Jenže neexistuje. Hra prostě nikdy nebyla připravená. Rozhodně nám nešlo o nějakou povrchní honbu za po všech stránkách dokonalým titulem."
"Měli jsme ale spoustu práce po tvůrčí stránce, kterou navíc lemovala celá řada problémů. Nejvíc nás asi zbrzdilo licencování nejrůznějších enginů a následná snaha úplně je překopat," naznačil Broussard.
"Tak to holt chodí a po několika odložení máte v podstatě na výběr jen ze dvou možností. Pokračovat ve vývoji, nebo ho stopnout. Ukončit ho se nám ale nechtělo. Mezi rokem 2007 a 2009 tak došlo k několika dramatickým změnám, přičemž drtivá většina hry vznikla právě v tomto časovém rámci."