Dan Houser odchází z Rockstaru
Novinka Dan Houser odchází z Rockstaru

Dan Houser odchází z Rockstaru

Michal Jonáš

Michal Jonáš

13
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Quentin Tarantino herního průmyslu opouští firmu, jíž sám zakládal.

Reklama

Jeden z kvarteta zakladatelů současných Rockstar Games a jeden z nejvlivnějších vývojářů současnosti, Angličan Dan Houser, po pětadvaceti letech v branži z tohoto velkého vývojářského a distribučního domu odejde. Podle prohlášení mateřské společnosti Take-Two Interactive měl Dan od jara 2019 pracovní pauzu, přičemž k 11. březnu 2020 z Rockstaru odejde nadobro.

Dan Houser se narodil v roce 1974 v anglickém hlavním městě Londýně a vystudoval slavnou univerzitu v Oxfordu. V roce 1995 nastoupil jako testér do tehdejšího britského vydavatele BMG Interactive, pod něhož patřilo slavné studio DMA Design, autoři Lemmings či prvních dvou Grand Theft Auto. Nicméně se rychle etabloval a záhy začal hry vydávané BMG Interactive produkovat.

Když BMG Interactive odkoupila americká společnost Take-Two Interactive, Dan se spolu se svým bratrem Samem přesunuli za oceán do nově založené vývojářské a producentské firmy Rockstar Games v New Yorku, kde oba působili dodnes. Sam na pozici výkonného producenta a nyní i prezidenta, zatímco Dan nejdříve jako scénárista, poté kreativní ředitel a nakonec i jako viceprezident Rockstaru, který napsal příběhy do všech nejdůležitějších her Rockstaru za posledních dvacet let.

 

Dan Houser (vlevo) na večírku magazínu TIME.
Dan Houser (vlevo) na večírku magazínu TIME.

Prakticky všechny slavné hry řady Grand Theft Auto od datadisku Grand Theft Auto: London 1969 z roku 1999 až po Grand Theft Auto V z roku 2013 nesou Danův rukopis. Dan Houser díky své fantazii a nenapodobitelnému černému humoru, kdy si neváhal dělat legraci z kohokoliv a čehokoliv, patří mezi vůbec nejlepší herní scénáristy současnosti, ne-li není úplně tím nejlepším. Jeho odchodem Rockstar ztrácí svoji velkou hvězdu a trochu se obávám, že v jeho scenáristické genialitě ho tam nemá kdo nahradit.

Scénáře Bully (Canis Canes Edit) či Max Payne 3 jsou také z jeho pera, zatímco z poslední doby napsal příběhy i do dvojice westernovek Red Dead Redemption. A právě dvojka Red Dead Redemption z roku 2018 je jeho posledním vydaným titulem jako zaměstnance Rockstaru. Kam jeho kroky nyní povedou, jestli do jiného velkého studia (ty by se o takového fachmana jistě popraly), do nového vlastního soukromého, nebo úplně mimo obor, to se zatím neví, každopádně jeho bratr v Rockstaru nadále zůstává.

Je možné, že Dan byl po tolika velkých hrách notně unavený, protože si vzal dlouhou dovolenou po dokončení Red Dead Redemption 2. Práce v Rockstaru je velice časově i psychicky náročná, však není tajemstvím, že se na dokončování dvojky Red Dead Redemption v týmu kvarteta scénáristů, jež vedl právě Dan, několik týdnů za sebou pracovalo i přes 100 hodin týdně, což je 14 hodin každý den! A internet už žije tím, že se hráči bojí o kvalitu příběhu Grand Theft Auto VI, jež je zřejmě ve vývoji, protože hlavní autor všech řádně úchylných příběhů v této sérii se na ní již nepodílí.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama