DICE: Přicházíme si pro ně!
Blogy čtenářů Článek DICE: Přicházíme si pro ně!

DICE: Přicházíme si pro ně!

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

Call of Duty (dále jen CoD) není v dnešní době jen nejprodávanější a tím pádem i nejúspesnější FPS sérií všech dob. Je to také hra, série, kterou…

Reklama

Call of Duty (dále jen CoD) není v dnešní době jen nejprodávanější a tím pádem i nejúspesnější FPS sérií všech dob. Je to také hra, série, kterou chtějí ostatní studia porazit. S nadsázkou se tak dá říci, že je to hra, které jdou všichni po krku. V poslední době se na trhu objevila velká spousta kvalitních FPS, které mohou zatřást a výrazně poničit tuto nedobytnou tvrz. Mezi aktuální protívníky CoD patří např. THQ se hrou Homefront, která ale moc šancí podle všeho nemá. Dalším hráčem je Sony se svým Killzone 3. Ti podlě mě mají slušnou šanci ohrozit CoD sérii na PS3. A zatím se jim to i slušně daří. Komu se naopak přikládají nejvetší šance porazit CoD v multiplatformním sobouji je Electronic Arts.

 

 

EA se už dlouho snaží zaútočit na Activision, jakožto vydavatele CoD. V loni se o to neúspěšně pokoušeli, se s novuzrozenou séií Medal of Honor. Hra se neprodávala špatně, ale ani žádný velký zázrak to nebyl. Letos EA prozatím vyrukovali s dvěma FPS hity. Prvním je volnomyšlenkářská hra Bulletstorm a tou druhou je těžkotonážní kalibr v podobě Crysis 2. Třetí hrou, kterou se EA chystá na COD zaútočit bude pořádně těžký kalibr, a to nový Battlefield 3 (dále jen B3), který ma vyjít ke konci letošního roku. A podle mnohých, ať už odborníků s herní branže, novinářů či samotných hráčů má právě třetí Battefield největší šanci, otřást jinak pevnými základy COD série.

 

K tomuto tvrzení jim a nám stačily pouhá tři videa a několik screenshotů. Ptáte se proč? To proto, že nový B3 poběží na úplně zbrusu nové enginu Frostbite 2.0, který byl interně vyvýjen v DICE. Celý vývojový tým na něm pracoval tři roky. Cílem bylo vytvořit technologii, se kterou nebudou další studia schopná soupeřit. Nyní se na téma nového enginu rozpovídali, také důležití lidé, kteří stáli za jeho dlouholetým a bezpochyby i velice náročným vývojem. ''Naši konkurenti používají stejný engine, stejný předpis na stavění a budování hry. V určitém bodě potřebujete udělat skok. Neviděl jsem je udělat tento skok od jejich záčátku. My ho udělali právě teď. Měli dávat lepší pozor. Přicházíme si pro ně.'' řekl k novému Frosbite 2.0 generální manažer DICE Karl-Magnus Troedsson.

 

 

Pokud by tyto slova zazněla z úst někoho jiného, kde kdo by se asi usmál. Ale tohle není nikdo jiný. Tohle je DICE. Veterání oboru FPS. ''Je to obrovský krok dopředu. Uvádíme zbrusu nový engine uprostřed hardware cyklu a mi potřebujeme mít silné palivo k jeho pohánění. Chceme porazit současné číslo jedna a vzít si jeho pozici'' pokračoval ve chválení nového enginu Troedsson. K novému B3 se také vyjádřil výkonný producent Patrick Bach. ''Tohle není Bad Company 3. Tohle je hra, o které jsme přemýšleli hodně dlouhou dobu. Ultimátní Battlefield.''

 

''Na tvorbě Frostbite 2.0 enginu jsme strávily spostu let. Naším cílem je vytvořit next-gen technologii a emoce na současné generaci.'' Tady stejně nepomůžou žádné řeči, tahle nádhera se prostě musí vidět. Art director Gustav Tilleby je muž, který stojící za pozohorudným vizuálním zpracováním. ''Deferred (volně přeloženo jako opožděný) rendering je technika, kterou jsme do Frostbite 2 implementovali.'' Je to stejná technologie, která je použita i u Killzone 3 či LittleBigPlanet 2. ''Tohle nám dává totálně odlišnou úroveň realismu a kvality''dodal Tilleby.

 

 

''Je to velký krok dopředu v kvalitě. Všechno bude větší, lepší, rychlejší a hezčí. Chceme vytvořit něco více dospělejšího, stylového, odvážnějšího, více modernějšího a realističtěšjího. Stavíme co chceme stavět'' říká Troedsson s nadšením. ''Máme technologii pro trosky způsobené hráčem a vozidly'' vysvětlil Tilleby. ''Fakt, že se prostředí může dynamicky měnit, pro nás představuje obrovskou výzvu při tvorbě AI. Musí se vypořádat s novými situacemi. Hledat si úkryty, musí reagovat, když se jejich úkryt zničí, jejich pohyb musí souviset s danou situací'' dodáva Bach. Prozatím zde byla jen řeč o technických novinkách singel player kampaně. Ale nebojte i multiplayer bude úplně nový co se technického zpracování týče. ''Můžeme tohle dělat pokud chceme. Všechny budovy budou zničitelné'' naznačuje Tilleby.

 

K novému Frostibte 2.0 má také co říct, audio director Stefan Strandberg. ''To co ve hře uslyšíte nebude jedna nahrávka, je to jedna vrstva na vrcholku základního jádra.'' V podstatě to znamená, že na základě vaší pozice v prostředí, hra vytvoří cílový zvukový efekt, složený z více základních nahrávek. ''To díky tomu, že je Frostbite 2.0 extrémně silný. Může ovládat všechny tyhle nahrávky a kombinovat je v reálném čase'' dodal nakonec Strandberg.

 

 

Říkáte si, že na jeden engine už toho bylo dost? Tak vás možná překvapí, že Frostbite 2.0 má v rukávu ještě schovaná další esa. B3 bude mít dynamické osvětlení které vypadá naprosto stejně a úchvatně jako jeho předrenderovaný protějšek. Ale navíc se může, díky opožděné renderovací technice, měnit v reálném čase. Jeden objekt v B3 má stejný stupeň světelného detailu jako celý level v Bad Company 2 a každá budova v B3 bude zničitelná. Což znamená dve věci. Už žádné schovávačky sniperů. Teď vám jednoduše stačí vzít RPG a vyhodit do povětří celou budovu. To samé, ale může udělat i váš nepřítel. DICE také uvažují, že by se trosky z budov dali použít jako dočasné úkryty. Frostbite 2.0 je tak silný, že bezproblému dokáže na obrazovku přenést doslova epické zemětřesení.

 

Zajímavostí je, že vývojáři B3 se, co se pohybu postav týče, nechali inspirovat u fotbalové série FIFA. Hlavní animátor Tobias Dahl dále říká ''Chtěli jsme postávám ve hře dát více váhy a vnímavosti. Vypadá to zatraceně dobře. Prostě odstraníte šortky, přidáte zbraně a tady jsou.'' Nyní tak všechny pohyby postav, vypadají přesně jako u jejich živých protějšků.

 

 

''Singel player potřebuje správnou úroveň podívané a zemtřesení jsou toho názorným příkladem. Budete toho daleko více, ale na to příjde čas až později. Naši konkurenti drží velmi, velmi vysoké tempo v budování her. My chceme vyprávět příběh s více dramatickými momenty. Není to jen o tom nahustit na sebe level, za levelem a mít vše dohrané za šest hodin.'' poznamenal Troedsson. A co možná implementace podpory 3D a PS Move do B3? ''Ano, přemýšlíme o tom'' nechal se slyšet Troedsson. Zatím zde byla psáno čistě o SP složce hry a tak si možná říkáte, kde je multiplayer. Nebojte, v ML si užijte úplně stejné množství zábavy a podívané jako v SP. To je DICE specialita.

 

Je tedy na místě položit si otázku, zdá může B3 uspět a porazit další díl CoD? Možná ano, možná ne. Jenže, kdy jindy se naskytne taková příležitost. Všichni totiž víme, že v Infinity Ward si loni prošli velkou personální krizí, která se může projevit na jejich novém díle CoD, přesněji řečeno na Modern Warfare 3, které by podle všecho měli připravovat. Řečeno slovy FPS hráčů: DICE mají Infinity Ward na mušce, a stačí jim jeden přesný headshot a všechno může být jinak. A i kdyby se jim to nepodařilo, tak B3 bude podle nynějších dostupných informací určitě výjmečná hra. Co si o Battlefieldu 3 myslíte vy? Má na to porazit CoD? Napište svůj názor do diskuze!

 

 

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama