Co s optimalizací Cyberpunku udělal nejnovější patch?
Před týdnem jsme vás informovali o vydání nového obsáhlého patche pro Cyberpunk 2077 (recenze). Aktualizace 1.2 opravila například jízdní model, spawn policie či zasekávání vozidel. Vývojáři z CD Projektu se věnovali rovněž optimalizaci. Ta trápí zejména verze pro starší generaci konzolí.
Právě na tento aspekt a platformy se zaměřili odborníci z Digital Foundry, kteří stav hry před a po patchi 1.2 zhodnotili. Z rozboru níže vyplývá, že se největší změny k lepšímu dočkali hráči na konzoli PS4 Pro. Cyberpunk se nyní na této platformě dokáže stabilněji držet požadovaných 30 fps. K propadům na hranici 20 fps dochází o poznání méně často.
Že se vývojáři zaměřili právě na verzi pro PS4 Pro, není nijak překvapivé. Hra byla těsně po vydání stažena z PS Storu a dosud se na něj nevrátila. CD Projekt doufá, že by s novými opravami mohlo Sony změnit názor. Zatím se tak ale nestalo.
Účinky nového patche pocítili i hráči na Xboxu One X. Tady ale zlepšení frameratu není tak výrazné. Situace zůstává nadále špatná u základních verzí konzolí PS4 a Xbox One/Xbox One S. Lehké navýšení frametu neutěšené situaci na těchto platformách příliš nepomohlo.
Cyberpunk 2077 navíc i po poslední aktualizaci stále postihují občasné pády hry. I přes pozitivní změny, které potěší především hráče na PS4 Pro, CD Projekt s opravami a dodatečnou optimalizací rozhodně nekončí.
Jakou máte s novým patchem zkušenost vy? Dejte nám i ostatním čtenářům vědět v komentářích.