Nejnebezpečnější čárový kód na světě se ukázal na E3 a díky převážně zahraničním redaktorům už víme, s jakým arzenálem se tam vytasil.
Na rozdíl od lednové ukázky jde o plnohodnotné demo, které si podle všeho budou moci vyzkoušet všichni návštěvníci E3 bez rozdílu. A soudě dle prvních ohlasů by si hratelnou ukázku rozhodně neměli nechat ujít. Budeme-li totiž těm několika šťastlivcům věřit, Hitman: Absolution nabídne všechno, co jsme na sérii milovali - kvanta převleků, komplexních levelů a možnosti vypořádat se s protivníky těmi nejoriginálnějšími způsoby. Třikrát hurá!
Demoverze jako taková sestává z jediného levelu – The King of Chinatown – který ovšem zvládá pokrýt vše, co by vás mohlo o hře zajímat. To čeho si všimnete jako první je prý vynikající audiovizuální zpracování. Level se údajně hemží přibližně pěti stovkami nevinných civilistů, jenž se věnují všemu od bezcílného bloumání, přes objednávání ještě kouřících čínských nudlí až po vyřizování obchodních záležitostí po telefonu. Každý jeden pimprlák je přitom unikátní a to jak co se vzhledu týče, tak i chování.
Zodpovědný je za to Glacier 2 engine, který ze všech postav dělá individuality, jež mají vlastní zájmy vlastní priority a hlavně vlastní oči. Pokud tedy svou „skutečnou“ identitu odhalíte před jedním člověkem, není vůbec žádný důvod, proč by měl být kolem vás nervózní i někdo jiný. Mnohem zajímavější je ovšem optimalizace, na níž si vývojáři podle všeho dávají sakramentsky záležet, což bylo třeba ihned podrobit rozsáhlému testu.
Přímo uprostřed náměstí, obklopeni stovkami lidí redaktoři tasili zbraně a rozpoutali masakr. V tu ránu se všech pět set lidí sebralo a… dělalo něco jiného. Někteří jednoduše utekli na nejbližší, bezpečně vypadající místo, jiní se skrčili a doufali v zázrak, další kryli své blízké vlastním tělem a nechali o sebe zakopávat lidi fandící sprintu. Když se zorné pole trochu vyčistilo, začali po vás střílet přítomní policisté, přičemž o několik úderů srdce později už na scénu dorazil i tým SWAT. Každá postava byla jednoduše originál a řídila se podle vlastního vzorce chování. To vše bez jediného záškubu, bez padajícího frameratu.
Ačkoliv to není třeba, úkol lze skutečně splnit jakkoliv, stačí jen přežít, většina z vás by však v této chvíli asi volila restart, protože tohle prostě není ten správný Hitman. Prostoduchých akcí je všude spousta, tak proč ji dělat i z Agenta 47. Krále čínské čtvrti jde přeci zabít i jinak, lépe, bez tuny potenciálních svědků a bez zbytečně prolité krve. Stačí kupříkladu sledovat kuchaře z jeho pagody, počkat až vyleze nakoupit suroviny, uškrtit ho někde v temné uličce a následně v jeho oblečení nakráčet zpět. Pravda, trochu zamrzí, že dokud jsou stejně oblečení, ostatní personál od sebe nerozezná malého Asijce a holohlavého, dva metry vysokého zabijáka.
Pak už stačí jen čekat, třeba ve vinném sklípku, až si vaše nic netušící oběť přijde spravit chuť. Co? Že to nestačí? Fajn, tak to zkusíme ještě jinak. Jediným cizákem, který je schopný dostat se až ke králi je podle všeho drogový dealer Snowman. Stačí se tedy schovat do popelnice, počkat až půjde kolem, podříznout ho, vtáhnout dovnitř, ukrást oblečení a vzhůru na audienci ke šlechtě. I teď přitom máte několik možností jak krále sprovodit ze světa. Můžete se s ním zdálky vypořádat odstřelovací puškou, což sice vzbudí rozruch, leč málokdo vysleduje kulku k vám, nebo prostě říznete jeho obvyklou dávku kokainu trochou jedu z ryby Fugu, kterou jste sebrali ze stánku.
Pořád nuda? Nebo se chcete jen pojistit, že všechno vyjde. Stačí sejít dolů před pagodu, kde stojí královo auto, počkat až se nebude nikdo dívat a umístit do něj bombu. A to nejlepší na tom všem? No přece že jde o jediný level z bůh ví kolik hodin dlouhé hry. Absolution nabízí vskutku nevídanou možnost volby, díky které je možné každou jednu misi splnit víceméně bez restartu. Tedy za předpokladu, že vám nevadí trocha improvizace. Kdykoliv se totiž něco podělá, stačí se jen rozhlédnout kolem sebe a zjistíte, že existuje další řešení. A další. A další. A další.
Závěrem je taky třeba naťuknout ovládání hry, jež prošlo několika méně či více výraznými změnami. Trochu jiný je kupříkladu systém krytí, který neslouží tak úplně pro přestřelky jako spíš k rekognoskaci terénu. A aby toho nebylo málo, dokonce je možné klepat na stěny ve snaze vylákat nepřátele. Co se zbraní týče, ty jsou napevno umístěné na D-pad, přičemž stiskem „dolů“ schováte cokoliv, co máte zrovna v ruce, abyste nebudili podezření.
Rovněž se objevila nová vlastnost jménem Instinct Mode, kterou aktivujete stiskem RB/R2 a díky níž se vám ihned zvýrazní důležité postavy. Ty klíčové červeně, ty méně zajímavé jako pořádkové služby a bodyguardi žlutě. Zní to sice jako moc velké zjednodušení, na druhou stranu se tím eliminuje nechtěné potulování, kdy hráč skutečně neví co dál. Kdyby vás to přeci jen štvalo, a tohle je příjemné, nikdo vás nenutí Instinct Mode používat.