Dojmy z hraní Borderlands 2
Speciály Borderlands 2 Článek Dojmy z hraní Borderlands 2

Dojmy z hraní Borderlands 2

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

4

Pokud se na letošní PAX East přeci jen nedostanete, netřeba zoufat. Jak se hraje druhé Borderlands už totiž víme.

Reklama

Ještě než výstava vůbec odstartovala, nahnalo studio Gearbox Software několik redaktorů ze zahraničních serverů do speciálních herních kotců, kde jim za dobré slovo zpřístupnili hratelnou ukázku Borderlands 2. Ta byla o chlup větší, než ta, která se objeví na PAX, ale základní atributy mají obě demoverze stejné. A totiž ukázat hráčům, že se vývojáři poučili ze svých chyb a pokračování zbavili celé řady nepříjemných neduhů, jako byly repetetivní souboje, snadno předvídatelná umělá inteligence protivníků a tak dále.

Nově jsou hráči postaveni tváří v tvář zkušeným bojovníkům, kteří nemají v plánu prodat svou kůži lacino. Spolupracují a nutí vás tak hrát mnohem taktičtěji. To je velkou měrou zásluhu drop-in kooperace, která je nyní mnohem zábavnější a poskytuje několik slušných výzev. Mnohem přístupnější je i v případě, že neudržíte nervy na uzdě a něco zkoníte. Místo abyste se respawnovali stále na tom samém místě bůh ví kde, k dispozici bude celá řada speciálních míst, kde se znovuzrodíte okamžitě (výměnou za drobné odsání vašich financí), přičemž nezřídka si cestu ke svému parťákovi budete muset opět probojovat. A to zní hodně zajímavě.

Dvojnásob, když budete muset poměřit síly s celým unikátním ekosystémem. Jak nyní umělé inteligenci v Gearbox říkají. „Naší představou bylo, aby nepřátelé nebyli pouze agresivnější a reaktivnější, ale aby cíleně spolupracovali,“ uvedl Steve Gibson. Ve finále tahle featurka vypadá třeba tak, že jakmile narazíte na Skagy (prapodivný, jako pes vypadající šmejdy, kteří se objevili už v prvním dílu), měli byste v prvé řadě zlikvidovat jejich vylepšené verze. Ty mají totiž nepříjemnou schopnost srotit své „slabší“ spolubojovníky, zažehnout je a poslat proti vám. „A to je pouze jeden příklad. Ve všech bitvách se budete muset naučit stanovovat priority. Už to nebude jen o tom likvidovat protivníky, kteří jsou nejblíže.“

Vzhledem ke čtyřem novým hratelným třídám by to ale neměl být problém. Většinu už jsme sice dříve představili, ale drobné zopakování jistě neuškodí. Jako první je tu Maya, Siren, která je schopnostmi tak trochu podobná Lilith z původní gamesy. Zatímco ta se ale díky Phase Walk uměla „pouze“ zneviditelnit, Maya je ještě o stupínek výš. Phase Lock jí totiž umožňuje chytit nepřátele do speciální bubliny, kterou jde ještě vylepšit tak, že třeba zmrazíte všechny nepřátele v jejím okolí. Druhou třídou je Assassin, klasický stealth charakter, jenž je schopný najít slabá místa na protivnících a dokonce vytvořit hologram sebe sama, aby je zmátl.

Třetím do party je poměrně klasický Gunzerker, jehož předností je boj s dvěma zbraněmi. To v praxi znamená mnohem větší kadenci a s tím spojený damage. Trochu jen zamrzí, že se tahle abilita zapíná vždy jen na pár sekund (které je ovšem možné natahovat pomocí upgradů) a ve výsledku nepůsobí až tak speciálně. Dokáže vás nicméně dostat z dost zapeklitých situací a to se počítá. Poslední možností pak je Commando, což je víceméně vylepšená verze vojáka z prvního Borderlands. „Disponuje podpůrnými věžkami, pro které je připravena celá řada zajímavých vylepšení. Když si kupříkladu odemknete její Longbow verzi, budete ji moci přišpendlit i na nedostupná místa jako jsou stěny, nebo stropy.“ Mimo to se počítá i s větší interakcí mezi jednotlivými classy, díky čemuž Siren bude třeba moci oživit spoluhráče i kdyby byl až na druhé straně mapy.

Další horkou novinkou je něco jménem slag, jež má za úkol potěšit především RPG fanoušky hry. Jde totiž o takový fialový cosi, co lze nabít do vašich zbraní a po zásahu se to stará o snížení statistik oběti a vlastně její zeslabení. „Slag jsme do hry zahrnuli vlastně jen proto, abychom potěšili a odměnili fanoušky role-play hraní, kterým záleží především na číslech a na všem tom počítání, které probíhá v pozadí.“ Neméně zajímavé je i nové pojetí questů. Ty vám zadávají postavy z prvního dílu, přičemž nově jsou úkoly mnohem propracovanější, strukturovanější … prostě autoři slibují, že už to nebude nudné „jdi tam, zabij to a přines to“.

Ať se na to díváme z jakékoliv strany, zatím vše nasvědčuje tomu, že druhé Borderlands přinejmenším dostojí nemalým očekáváním a již tak výborného předchůdce ještě překoná. Pravda, neměli bychom říkat hop dokud jsme nepřeskočili, ale vzhledem k tomu, že hra vychází až v září a již nyní je gamesa v dokonale hratelné podobě vesměs bez kazů (vyčítalo se jen vizuální zpracování, které je prý místy až moc, no, takové, divně foto-realistické), odvažujeme si být optimističtí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama