Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity
Preview Hyrule Warriors: Age of Calamity Článek Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity

Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity

Martin Pritula

Martin Pritula

1
Platformy Nintendo Switch Switch

Vydejte se do světa Hyrule sto let před událostmi BOTW.

Reklama

Na dlouho očekávané pokračování The Legends of Zelda: Breath of The Wild si budeme muset ještě nějakou tu dobu počkat, ovšem i tak si pro nás Nintendo připravilo zbrusu novou hru z tohoto světa, kterou vypustí do světa 20. listopadu. Tou hrou je právě Hyrule Warriors: Age of Calamity. Ta se navíc před několika dny dočkala vydání poměrně obsáhlé demoverze, která na první dohrání zabere přibližně hodinu a půl. Jaké dojmy jsem si z vyzkoušení tohoto titulu odnesl a vyplatí se na něj čekat? To vše se dozvíte v následujících řádcích.

Dojmy z hraní demoverze Hyrule Warriors: Age of Calamity

Začnu tou méně podstatnou částí Hyrule Warriors a tou je příběh - ostatně, hack 'n' slash akce jsou přece především o hratelnosti. Musím ale říci, že mě demoverze v tomto ohledu velmi zaujala, hra se zdá býti opravdu výpravnou a je zcela jednoznačně přímo nabitá příběhovými cutscénami, kterých v Breath of the Wild opravdu nebylo mnoho. Zde máte filmečky na začátku každé mise i v jejím průběhu a jejich cílem je nejen vyprávění příběhu, ale i udržování neustálého napětí a akce. Pozměněny byly i načítací obrazovky a příběh je vám nyní vyprávěn i za pomocí předčítaného textu během nahrávání hry.

Hra samotná se odehrává 100 let před událostmi BOTW a asi jako by nikoho nepřekvapilo, že úkolem Maria je zachránit princeznu Peach, ani zde nikoho nepřekvapí, že premisou příběhu bude ochrana princezny Zeldy - tolik prozatím k samotné zápletce, o mnoho více se totiž v hratelné ukázce nedozvíme.

Výpravností příběhu jsem byl mile překvapen.

Jelikož je hra zasazena do univerza Hyrule, potkáte zde známé tváře nejen co se týče vašich spojenců, ale i nepřátel.

Nikdy neustávající akce a poklesy frameratu

Jak jste si už odvodili z nadpisu, mou největší výtkou je snímkovací frekvence. Ta je natolik špatná, že jsem byl při načtení úvodní mise přímo šokován. Vývojáři z Omega Force, což je vývojářská divize spadající pod Koei Techmo cílí na 30 FPS, což se ale nedaří a ani si nechci představovat, na kolik hra ve skutečnosti mnohdy běží. Toto je zásadní problém, obzvláště pro hack 'n' slash akci a já jen doufám, že se to vývojářům podaří do blížícího se data vydání vyladit.

Co se týče soubojového systému, tak zde vývojáři, alespoň na základě dema, nezklamali. Vaší hlavní postavou je Link, který je ale logicky mladší a působil na mě mrštnějším a vlastně i silnějším dojmem, což je, vzhledem k tomu, co ho čeká v Breath of The Wild, zvláštní (ne že bych si stěžoval). K dispozici máte během souboje lehké a těžké útoky, útoky speciální, dále tu jsou dokončovací animace atd. Souboj už tak nějak z podstaty tohoto žánru připomíná neustálou snahu o otestování životnosti vašeho ovladače, což nebude po chuti každému, já se ale během demoverze bavil. Kromě linka tu ale postupně získáte přístup k dalším postavám, které mají úplně jiný moveset a jejich ovládání je tak zcela odlišné – zda bude tato varieta pro takto rozsáhlou hru stačit ale nyní říci nedokážu. Prozradím jen, že se v demoverzi chopíte i ovládání Zeldy a Impy, jejíž schopností je i vyvolání jakýchsi stínů, jež opakují vaše útoky. Už na základě této ochutnávky, kterou demo představuje si, ale dovedu představit, že hráči budou s postavami, mezi kterými navíc mohou plynule přepínat, experimentovat a hledat co možná nejefektivnější komba a útoky.

Soubojový systém se skládá z mnoha útoků a speciálních schopností každého hrdiny.

Jak je u Hyrule Warriors zvykem, i zde potkáte hodně nepřátel. V rámci jedné mise tak eliminujete určitě vyšší stovky až tisíce goblinů, kteří se vás pokusí přemoci početní silou. Zde se musím přiznat, že navzdory záseků jsem se nepřestával udivovat nad tím, co vše slaboučký Switch dokáže a vidět pohromadě stovky nepřátel na handheld konzoli je prostě impozantní zážitek.

Úrovně, vizuál a ozvučení

Pamatujete si na čtvercové rozložení map původního Hyrule Warriors? No, tak to je naštěstí pryč. Všechny úrovně, které jsem vyzkoušel (tedy obě dvě), byly poměrně rozmanité a arény (Hyrule Warriors nenabízí otevřený svět, ale jen rozhlehlé lokace, v nichž budete zápasit) jsou dobře navržené. Na rozsáhlé pláně zde tak navazují úzké koridory a stanoviště nepřátel, přičemž vše tvoří, s ohledem na možnosti tohoto žánru, dobrou iluzi herního světa.

Ten je navíc opravdu pěkně zpracován a když vývojáři říkali, že se snažili co nejvíce přiblížit vizuálům Breath of the Wild, tak vám takříkajíc nepatlali med kolem pusy, povedlo se jim to. V cutscénách je svému vzoru podobná jako vejce vejci a v hratelnosti se snad jen na okleštěnou hustotu vegetace a vzdálenost jejího načítání taktéž trefili. Nyní ale něco o ozvučení.

Jednotlivé úrovně jsou rozmanité a zajímavé.

Inu, po stránce audia je hra v pořádku. Voice acting odpovídá tomu, co můžeme znát z namluvených částí Zeldy, ozvučení soubojů je také takovým standardem a výtku mám snad jen k hudbě, která byla velmi, ale opravdu velmi repetitivní - zde se dle mého názoru plnohodnotné Zeldě ani nepřibližuje, byť špatná není. Prostě jen nijak nevyčnívá.

Shrnutí

Pokud máte Nintendo Switch, určitě si demoverzi Hyrule Warriors vyzkoušejte. Pakliže nemáte rádi poněkud repetitivní akce, asi se budete muset poohlédnout jinde, jestli vás ale baví levelování své postavy, hledání efektivních kombinací útoků nebo se jen chcete do tohoto nádherného světa vrátit, s Hyrule Warriors: Age of Calamity chybu neuděláte. Tedy, pokud vývojáři vyladí ty propady FPS.

Hyrule Warriors: Age of Calamity si můžete zakoupit v obchodě Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama