Dojmy z hraní Mato Anomalies
Preview Článek Dojmy z hraní Mato Anomalies

Dojmy z hraní Mato Anomalies

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Neofuturistická verze staré Šanghaje v zářivých barvách, protknutá tajemnem.

Reklama

Není to tak dlouho, co společnost Prime Matter představila velmi zajímavý herní počin, který ale na první pohled nevypadá na to, čím skutečně je. Když jsem viděl první informace o hře Mato Anomalies a pak dostal možnost hru vyzkoušet, vzpomněl jsem si na starou klasickou hlášku ze seriálu Městečko Twin Peaks a to “Sovy nejsou tím, čím se zdají být.” Přesně tak na mne totiž působí tohle mysteriozní tahové RPG, o kterém jsem si mylně myslel, že jde “jen” o vizuální román mixnutý průzkumem města.

  • Platforma: PC (testovaná verze), PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Switch
  • Datum vydání: 1. čtvrtletí roku 2023
  • Vývojář: Arrowiz
  • Vydavatel: Prime Matter
  • Žánr: tahové mysteriózní RPG
  • Česká lokalizace: ne
  • Multiplayer: Ne
  • Cena: zatím nestanoveno

Herní demo nebylo moc dlouhé, ale dalo ochutnat vlastně úplně všechny součásti žánrového menu, které Mato Anomalies nabídnou. Začátek příběhu, boj a samotnou hratelnost. Vašim herním alter egem je soukromý detektiv Doe, se kterým se trochu nedobrovolně pustíte do vyšetřování výskytu anomálií, projevujících se ve městě. Ukáže se navíc, že se přes tyto anomálie dostanete do alternativní dimenze Liars a ta se využívá k pašování zboží, hlavně látky zvané Handout. Bohužel zde narazíte na bytosti Bane Tide, což jsou monstra, živící lidskými emocemi.

Vzhledem k tomu, že předlohou městské zástavby je starší verze Šanghaje, pohybujeme se v naprosto charakteristickém prostředí plném barev, života, pouličních prodejců, ale taky honosných staveb a nočních klubů. Na ulici je stále čilý ruch, ale protože ve skutečnosti nejsme v Šanghaji, ale v neofuturistickém Matu, máte pocit jako byste si odskočili do čínské verze Cyberpunku 2077 nebo do filmového Ghost in the Shell (do toho jediného pravého z roku 1995).

Vneofuturistickém Matu máte pocit, jako byste si odskočili do čínské verze Cyberpunku 2077.

Mato Anomalies by se dala rozdělit na několik sekvencí. Velkou část strávíte čtením dialogů ve formě klasických vizuálních románů, které nejsou všechny nadabovány. Jen naprosté minimum je opatřeno mluveným slovem, takže vás čeká relativně hodně čtení.

Další částí je průzkum nebo spíše pobíhání po městě. Město samotné je zpracováno velmi příjemně a s většinou NPC jde prohodit pár slov nebo si aspoň poslechnout jejich vzájemné dialogy. Bohužel, jednotlivé lokality nejsou moc velké a hlavně i když se pohybujeme ve 3D prostředí, je kamera fixní, ale tím špatným smyslem slova. Pokud tedy zahnete za roh, musíte si ji pomocí pravého myšítka natočit.

Při průchodu trhlinou se dostáváte do další herní části, což je alternativní dimenze Liars, kde sice provádíte průzkum jako Doe, ale v boji nejste moc dobří a tak vám záda chrání tajemný šermíř Gram. Souboje s monstry jsou klasicky tahové. Krásně vidíte, kdo je kdy na tahu a kromě základních útoků se brzy naučíte používat speciální schopnosti.jejich použití není jako v podobných hrách limitováno nějakým měřákem, ale po použití musíte počkat určitou dobu, než se vám opět obnoví. A na ty silnější se bohužel čeká déle.

Souboje s monstry jsou klasicky tahové a krásně vidíte, kdo je kdy na tahu.

Poslední “minihrou” je hackování myslí ve stylu karetní. Doe dostane od Gamova androidu speciální rukavici SkyEye, která mu umožňuje hackovat mysl lidí, což se provádí výběrem karet. Účelem je snížení mentální síly a poražení protivníků. Když tuto mentální sílu dostanete na nulu, můžete se jim nabourat do hlavy.

Mato Anomalies kombinuje dohromady mnoho zajímavých prvků, které dohromady vytváří zajímavý celek. Bohužel ji je těžké zařadit do nějakého konkrétního žánru. Máte tady směsku vyšetřování, trochu oldschoolového JRPG, karetních soubojů a vizuálního románu. Na jednu stranu to znamená hodně pozitivních příslibů, ale musí být kvalitně vyváženy, aby fungovaly celých slíbených 40 hodin. Osobně se nemůžu dočkat, až si zahraju trochu více, protože Mato Anomalies určitě bude stát za to.

Mato Anomálie má v příštím roce vyjít pro PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Switch a přes Steam pro PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama