Dojmy z hraní Soulborn
Preview Článek Dojmy z hraní Soulborn

Dojmy z hraní Soulborn

Martin Pritula

Martin Pritula

5
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Jak vypadá zajímavý mix Dark Souls a Zeldy?

Reklama

V posledních letech se s hrami, které se snaží Dark Souls co nejvíce napodobit roztrhl pytel. Soulborn naštěstí není jednou z nich a pokouší se o něco zcela odlišného. Tento titul bych osobně přirovnal k takovému mixu Zeldy a Zaklínače právě s Dark Souls a samotní tvůrci již sami sdělili, že se právě těmito hrami značně inspirovali.

Hned na začátek bych vás chtěl upozornit na to, že jsou tyto dojmy psány z ranné alfa verze hry, které slouží spíše k nasbírání zpětné vazby a finální hra se může výrazně lišit.

Dojmy jsou psány z ranné alfa verze hry.

Ačkoliv se příliš často nestává, že by vývojáři uvolňovali takto ranné verze her, byl jsem poměrně překvapen tím, jak vše bezproblémově šlapalo.

Soulborn je z velké části inspirován severskou mytologií a odehrává se ve světě Midgar roku 644. O mnoho víc se v této verzi hry bohužel nedozvíme a vyjma několika krátkých filmečků se veškerá zábava skrývá v samotném gameplayi.

Jak jsem již zmínil, jedná se o takový mix Zeldy, Dark Souls a Zaklínače a již od prvních trailerů jsem byl velmi zvědav na to, jak něco takového může fungovat v praxi. Ve hře se střídají velmi odlišné lokace, které se liší především v jejich otevřenosti a vizuálním zpracování. V otevřenějších lokacích jsou rozmístěny enviromentální hádanky, základny banditů, které můžete znát právě ze Zeldy a samotná architektura v mnohém připomíná obrovské hrady z Dark Souls. Osobně jsem nebyl z těchto lokací příliš nadšený a ve výsledku jsem je bral spíše jako takové nutné zlo. Ta hlavní zábava se skrývá ve více klaustrofobických místech v pozdější části hry. Tam jsem si opravdu připadal, jako bych hrál Zeldu a nejen, že hra vypadá v těchto lokacích mnohem lépe, ale i samotná hratelnost je v těchto částech mnohem zábavnější.

Hra připomíná mix Zaklínače, Zeldy a Dark Souls.

Co mě překvapilo byl soubojový systém. Ten je založen na třech zbraních, mezi které se řadí meč a štít, kladivo a luk. Na každého nepřítele se hodí něco jiného, a proto v průběhu hry pravidelně měníte svůj přístup k souboji. Navíc ve hře sbíráte různé typy šípů, které opět střídáte dle typu protivníka.

Krom toho má každá zbraň několik speciálních abilit, které jsou velmi silné a skvěle se hodí do všemožných zapeklitých situací. Obtížnost hry je nastavená poměrně vysoko, což se týká zejména samotného finále. Pokud na vás naběhne větší skupinka hráčů, tak soubojový sytém poněkud stagnuje a vaše šance na přežití strmě klesají. Je proto dobré taktizovat a lákat jednoho nepřítele po druhém, abyste minimalizovali škody. Během souboje můžete hru libovolně pozastavit a použití položky v inventáři vám tudíž nezabere žádný čas v samotném souboji.

Grafická stránka hry je poněkud rozporuplná. V otevřené lokaci mi hra přišla opravdu ošklivá a nejvíce ji sráží dolů velmi nízká vzdálenost načítání objektů, které se doslova objevovali těsně kolem hlavního hrdiny a zvláštní grafika vegetace, která problikává a již po několika desítkách minut je to opravdu nepříjemné. V této lokaci je také použito zvláštní nasvícení a lokace je v určitých fázích dne zbarvena do ruda, v noci zas není téměř nic vidět. Na tomto budou muset ještě vývojáři zapracovat, protože v opačném případě se obávám, že by kvůli tomuto sklidili velkou dávku kritiky.

V následujících lineárních lokacích se vše obrací o 180°. Grafika vypadá velmi obstojně, v některých místech dokonce nadprůměrně a díky absenci špatného nasvícení a podivné vegetace si připadáte, jako byste hráli hru v mnohem pokročilejší fázi vývoje. Pro porovnání si můžete prohlédnout tento rozdíl v přiložené galerii a osobně si myslím, že by této hře větší linearita prospěla.

Grafika hry je velmi proměnlivá - někdy působí dobře a jindy zas velmi podprůměrně.

Animace jsou prozatím velmi toporné a odpovídají hře v této fázi vývoje. Tvůrci však mají ještě spoustu času na opravy a já tak doufám, že na tomto ještě pořádně zapracují.

Soundtrack se jednoznačně povedl a skvěle buduje atmosféru. Pozadu však není ani dabing a nazvučení hry. To vše již v této fázi hry funguje nadprůměrně a nemám k této části hry žádné výtky.

Abych to shrnul, tak jsem ze Soulborn příjemně překvapen a vidím v této hře veliký potenciál. Pokud tvůrci výrazně vylepší animace a celkové zpracování, tak by se mohlo z této hry vyklubat opravdu skvělý titul. Hry v takto ranné fázi vývoje je vždy velice těžké hodnotit, jelikož v drtivé většině případů téměř nic nefunguje perfektně a nedá se odhadnout, jak tato hra ve výsledku dopadne. Zde to vše platí dvojnásob, jelikož vydání hry je plánováno nejdříve na konec roku 2021 a to je opravdu hodně času na zlepšení. Celkově jsem se ale u hry po většinu času bavil a za poslední měsíce ušla veliký kus cesty. Doufejme tedy, že vývojáři učiní v následujících letech ta správná rozhodnutí, jelikož her jako Soulborn tu příliš není.

Pokud byste si hru chtěli vyzkoušet, můžete se připojit na oficiální Discord, kde se dozvíte další informace. Osobně bych však doporučil ještě nějaký ten měsíc počkat a hru si vyzkoušet v pozdější části vývoje.

Hra je v přípravě pro PC, PS5 a Xbox Series X.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama