Druhá část rozhovoru s tvůrci American Truck Simulatoru
Speciály American Truck Simulator Článek Druhá část rozhovoru s tvůrci American Truck Simulatoru

Druhá část rozhovoru s tvůrci American Truck Simulatoru

Marek Tvrdý

Marek Tvrdý

12

Druhý díl pojednává o mapách, jejich tvorbě a plánech do budoucna, dále o sněhu, konzolových a mobilních verzích, multiplayeru a autobusech.

Reklama

Rozhovor jsme rozdělili na dvě části, první díl pojednává o paralelním vývoji ETS2 a ATS, distribuci hry, prodejích, interiérech, návěsech, skinech a nových kamionech.

Před čtením druhé části rozhovoru si nezapomeňte přečíst tu první.

Jaké další země do ATS můžeme čekat?

Arizona je rozpracovaná a nemáme už moc času ji dokončit. A dále pochopitelně něco připravujeme. A napsali jsme blog, že lidi mohou hlasovat peněženkami. Tím opravdu nechceme říci, že nebudou. Ale spíše to ovlivní rychlost, jak to dlouho budeme dělat. Rádi bychom udělali celé USA, šli i do Kanady či do Mexika. Ale vše závisí na prodejích.

Aktuálně se zaměřujeme směrem na Texas. Ale zároveň chceme udělat radost Kenworthu, kteří mají továrnu v Seattlu. Takže pokud to půjde dobře, vydáme se dvěma směry najednou.

Ovšem řešíme, jak to nabalíkovat. Zase čím více zemí bude v balíku, tím déle se bude na balík čekat. Jak jsme dříve zmínili, každá země je DLC a tudíž samostatná. Časem třeba můžeme prodávat balík se zeměmi východního pobřeží a druhý s těmi na západě. Jenže časem se třeba stane, že si někdo koupí například Floridu a nebude mít přímé spojení s Kalifornií. A budeme muset řešit nějaký teleport ve smyslu, jak se dostat do země, kde nemám spojení a zároveň tam ještě hráč nebyl. S tím budeme ještě zápasit a řešit.

Proč se začalo zrovna v Kalifornii?

Byla to jedna z možností. A muselo se změnit i měřítko. Evropa v ETS2 je v měřítku přibližně 1:19, ale tu Ameriku jsme museli zmenšit na zhruba 1:38 a přesto v ní budeme mít asi 300 měst. Jelikož ETS2 dostává cca 10 měst ročně, tak mapa USA bude opravdu velká výzva.

Mnoho hráčů si přeje do hry sníh. Budete tedy zasněžovat?

Jakmile budeme na serveru u Kanady, tak jistě sníh bude. Ale dynamické počasí a podkluzování, jak si ho mnoho fanoušků přeje, jen tak hned nebude. My bychom dynamický sníh chtěli. Ale chceme ho udělat pořádně, tedy mít i sníh podél cesty, atd. Což nejde jen tak nějak jednoduše přetexturovat z něčeho jiného již existujícího, jako to dělají modeři u svých modů. Tohle je nutno bohužel vyřešit jinak.

Ale zvažujeme pořádání speciálních Events, kde by třeba nějaká menší mapa mohla být celá zasněžená. Například mapa s hradem ze Scania Truck Simulátoru byla hotová relativně brzy, protože modeláři nemuseli řešit všechno okolo a potřebnou návaznost.

Jak je to s kontrolními váhami v ATS?

V Americe je spousta kontrolních vah a řidiči je musí kontrolovat, protože si může upravovat nápravy dle aktuálního rozložení naloženého nákladu. Takže řidič to naloží, zkontroluje budíky a vyváží si to. Váhy jsou na benzínkách, parkovištích, atd. Ale zde jsou jen pro kontrolu řidiče. Oficiální váhy, kde je to opravdu povinné, jsou zcela jinde. Je to docela zásadní rozdíl oproti ETS2.

Kdypak se dočkáme multiplayeru?

Plnohodnotný multiplayer, kde by se hráči potkávali, je zatím spíše budoucnost. Sice fanoušci udělali cosi jako „multiplayer“. Dokonce k tomu existuje i aplikace, která vizualizuje, kde na mapě jsou ostatní hráči. Mají dokonce i dopravní kamery, které ukazují křižovatky, kde jezdí hráči v aktuální hře.

Pokud vás napadne, že by ti modeři ten mod mohli pro nás předělat do hry, tak jeden z nich už u nás pracuje. Když začal na modu pracovat, bylo mu 14 let. Dneska je plnoletý a proto už může u nás pracovat. Je to polský programátor, tak trochu génius, ale bohužel samouk, takže ještě nezná všechny nuance správného programování a ještě se musí hodně učit.

Kolik hráčů tak denně hraje ETS2?

Tak ve špičce hraje hru až 30 tisíc hráčů. Pokud se podíváme přes SteamSpy na dlouhodobější statistiky, pak během 14 denního intervalu hraje 400 až 500 tisíc unikátních hráčů. To je asi pětina všech kopií, které máme na Steamu.

Fanoušci často zmiňují, zda by šlo dělat mapy podle Google Maps?

No šlo i nešlo. Teoreticky bychom mohli použít nějaké podklady a modelovat svět podle toho. Jenže bylo by to poměrně náročné na modelování, přejezd mezi městy trval šíleně dlouho a ve výsledku by to pro hráče nebylo zábavné. Ostatně jeden moder dělá Maďarsko 1:3 a sledujeme jeho tvorbu. Jeho svět působí daleko uvěřitelněji, než náš kondenzovaný svět. Jenže ta náročnost s tím spojená je prostě ohromující.

Co se automatického generování map týče, tak jednak Google Mapy nejsou na takové úrovni, aby z toho šlo použít něco jako texturu, jednak je problém s mnoha API, které Google neustále mění a proto není moc her, které dokáží s Google Maps nějak pracovat. Spíše jsou to takové hříčky a tech-dema, než vysloveně hry.

Nechystáte konzolové verze svých her?

Jsme bombardovaní z mnoha zdrojů. Nejen fanoušci, ale už se nás byli ptát i lidi ze Sony a Microsoftu. Jenže nechceme náš engine dát nějakému extérnímu studiu. Chceme si dělat port vlastní. Tak jak ostatně vznikla i linuxová verze. Ta díky paralelnímu vývoji je zcela rovnocenná s verzí na PC. A rádi bychom udělali i konzolovou verzi, která také bude aktuální. Ale engine se musí nejprve upravit a hlavně musíme vymyslet zcela nové grafické uživatelské rozhraní, které bude kompatibilní s gamepadem. Ale bohužel letos to prostě nestihneme.

Nejsem asi jediný, kdo by si rád vaši hru zahrál na mobilu. Dočkáme se jí?

Společnost Astragon nás požádala, abychom udělali i mobilní verzi hry. Jelikož my hru renderujeme jak v DirectX, tak i OpenGL, tak není zas tak problém to renderovat na mobilní platformě OpenGL ES. Ale i tak by to stálo hromadu práce. Ono totiž není jednoduché udělat na mobilní hře fyziku. Hodně věcí se musí zjednodušovat. A výsledek pak není tak dobrý jako verze na PC a lidi jsou zklamaní.

Nezvažovali jste dát do hry i něco jiného než kamiony?

S výrobci předběžně jednáme o licencích na menší vozidla, protože mnoho hráčů si ETS2 kupuje hlavně kvůli poježdění a ne výhradně kvůli kamiónům. A kdyby tam byl menší vůz, tak by si s tím hodně lidí zajezdilo. Mohlo by se třeba začít s převozem malých zakázek dodávkami, pak přejít na 3,5 tuny, pak na 12 tun a pak na kamiony. Ale zatím je to taková idea do budoucna.

A co třeba autobusy? Loni jste se zmiňovali i o ECS

Euro Coach Simulator je věc, která si prošla velkým vývojem. Původně to mělo být DLC do ETS2 a začalo se na něm pracovat. Ale jak se pak pokračovalo, tak se začalo uvažovat o samostatné hře. Jenže pak se zjistilo, že mnoho věcí je vlastně shodných s ETS2, tak se zpětně vrátilo k myšlence, že autobus bude DLC, které aktivuje funkce spjaté s autobusy, jako jsou jízdní řády, či zaktivuje zastávky. Ty už asi dva roky máme na mapě, čehož si mnoho fanoušků všimlo hlavně ve Skandinávii, kde je většina měst s autobusovou zastávkou.

Již teď je ve hře jednoduchý model poškození nákladu, který lze použít i na systém přepravy lidí, kde se počítá jejich spokojenost se stylem jízdy. V průběhu vývoje jsme udělali asi 3 kompletní autobusy i s interiérem. Jsou nahrané zvuky. Jenže opět problém s licencemi, protože dneska autobusy vyrábí snad v každé druhé větší garáži. Na Euro Coach Simulatoru postupně probíhá další vývoj, je to jeden z projektů, kterým se do budoucna chceme a budeme věnovat.

Jménem redakce Zing.cz děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů.

Nové obrázky z vylepšení ETS2

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama