Zatímco některé frakce v Total War: Warhammer 40,000 vsadí na hrubou sílu, Aeldari přinesou do strategie jemnost, klam a jiné způsoby vedení boje.
Creative Assembly na The Game Awards oficiálně potvrdili, že série Total War vstupuje do světa Warhammeru 40,000. Galaktický vzdálené budoucnosti nabídne kampaně napříč planetami, apokalyptické zbraně i čtyři výrazně asymetrické frakce: Space Marines, Astra Militarum, Orky a Aeldari.
Právě Aeldari (dříve Eldar) se však výrazně odlišují. Nejde o frakci masových armád, ale o elitu, kde se počítá každý ztracený život. Podle hlavního designéra Simona Manna budou spoléhat na nenápadnost, Webway portály, mystické schopnosti a tzv. “glass cannon” nasazení – tedy ednotky velmi smrtící, ale křehké. Přímé bitvy nahradí nepřímé zásahy a pečlivě zvolené cíle.
Navíc Aeldari neusilují primárně o dobytí galaxie. Jejich cílem je zabránit katastrofám a manipulovat osudem pomocí craftworldů a prastarých technologií, zatímco ostatní frakce se je snaží zničit.
Space Marines nabídnou jiný elitní přístup – málo jednotek, ale extrémně silných, ovšem bez klasické ekonomiky a měst. Astra Militarum naopak vsadí na masy pěchoty a průmyslovou sílu, zatímco Orkové přinesou chaotickou agresi a systém Waaagh, kde boj obecně je nutností.
Další frakce, včetně Chaosu, Tyranidů nebo Necronů, už mají u Creative Assembly otevřené dveře. Total War: Warhammer 40,000 má tak nakročeno stát se dlouhodobým projektem.