Ne všichni vývojáři jsou ale z této změny nadšení – mluví se o neefektivitě nástrojů i obavách o vlastní místa.
Společnost Electronic Arts podle zprávy Business Insider začala intenzivně prosazovat používání AI nástrojů při vývoji her – od kódování přes koncepty až po testování.
Interní chatbot ReefGPT má vývojářům pomáhat s programováním či návrhy úrovní, ale podle několika zaměstnanců způsobuje spíše více problémů než užitku. Část kódu prý musí být po AI zcela přepsána, a mnozí se obávají, že postupný rozvoj AI modelu skrze jejich postupy je prvním krokem k tomu aby je nakonec AI nahradila.
CEO Andrew Wilson už v minulosti tvrdil, že umělá inteligence má „rozšířit schopnosti týmů“, ne je zničit. Jenže podle vývojářů se zatím děje pravý opak. Zatímco někteří vidí v AI příležitost, jiní mluví o ztrátě kvality, lidskosti a stability práce.
Herní průmysl se tak zjevně blíží době, kdy se skutečně začne ukazovat, zda je AI spíš posilou, nebo hrozbou.