Exkluzivní rozhovor s kreativním ředitelem Sonic Frontiers
Speciály Sonic Frontiers Článek Exkluzivní rozhovor s kreativním ředitelem Sonic Frontiers

Exkluzivní rozhovor s kreativním ředitelem Sonic Frontiers

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

O otevřeném světě, vývoji a nepřátelích.

Reklama

Sonic Frontiers je očekávaný dílem, které budilo v rámci inovací nemalý zájem. Rozhodli jsme se proto vyzpovídat Hlavního kreativního ředitele Sonic Frontiers Takashiho Iizuka, který nám řekl více nejen o otevřeném světě a jeho formátu, ale kupříkladu také o tom, zda se obávají kritiky vyvolané novinkami.

Zing: Co vás vedlo k tomu, že jste se pustil do otevřeného světa? A jak je na tom příběh, je vystavěný tak, aby neztrácel tempo?

Takashi Iizuka: V moderních hrách má mnoho hráčů rádo svobodu prozkoumávání rozsáhlých světů a naším cílem při tvorbě Sonic Frontiers bylo rozvinout lineární, scénicky čistou 3D akci, která začala v Sonic Adventure v roce 1998, a vytvořit hru, která by byla základním kamenem budoucích Sonic her. Jsem opravdu hrdý na příběh, který jsme v Sonic Frontiers vytvořili. Hra se odehrává po Sonic Forces a Team Sonic Racing, kde Sonic, Amy a Tails cestují na Starfall Islands a hledají Chaos Emeralds. Po příjezdu se ocitnou odloučeni a Sonic se vydává najít a pomoci svým roztroušeným přátelům, ale jak odhaluje tajemství ostrova, je vtažen do jiného, většího cíle.

Exkluzivní rozhovor s kreativním ředitelem Sonic Frontiers

Zing: Jedním z častých problémů otevřených světů bývá to, že nejsou dostatečně naplněny. Myslíte si, že Starfall Islands bude jednou z výjimek potvrzujících pravidlo?

Takashi Iizuka: Usilovně jsme pracovali na tom, abychom hráčům při prozkoumávání Starfall Islands nabídli celou řadu aktivit. Sonic může bojovat s mocnými nepřáteli, plnit vedlejší úkoly, řešit hádanky, škálovat obrovské stavby, rybařit a vyzkoušet si své 3D plošinovkářské schopnosti v Cyber Space. Hráči se také mohou zapojit do plošinovek v otevřené zóně nebo se zúčastnit nové rybářské minihry - je toho opravdu hodně, co mohou hráči objevovat.

Zing: Mohou se fanoušci těšit na známé tváře v rámci Sonic univerza?

Takashi Iizuka: Ano - Sonic se během svého dobrodružství setká s Amy, Tailsem a Knucklesem. Na ostrovech Starfall se objeví i nové přátelské tváře, včetně Staršího Koca a Poustevníka Koca, kteří nabízejí odměny za sbírání sběratelských předmětů.

Exkluzivní rozhovor s kreativním ředitelem Sonic Frontiers

Zing: Co můžeme očekávat od úrovní Cyber Space? Udělají fanouškům koridorů radost?

Takashi Iizuka: Úrovně Cyber Space nabízejí vzrušující alternativu k hraní v otevřených zónách na Starfall Islands. Cyber Space je říše založená na technologiích a dává hráčům příležitost vyzkoušet si tradiční Sonicovu hratelnost s procházením etap vstupováním do portálů a plněním plošinových úkolů, které jim umožní postupovat v příběhu. Myslím, že kombinace plošinovek v otevřené zóně a úrovní v Cyber Space se dobře doplňují, a doufám, že si je fanoušci opravdu užijí.

Zing: Obyčejní nepřátelé pravděpodobně nebudou pro Sonica problémem. Ale co bossové? Bude boj s nimi skutečnou výzvou? Můžete nám zde případně uvést nějaký příklad?

Takashi Iizuka: Během svého dobrodružství se Sonic setká se Strážci a kolosálními nepřáteli zvanými Titáni. Usilovně jsme pracovali na tom, abychom do soubojového systému přidali větší pocit napětí a strategie, který budete moci zažít během těchto soubojů s bossy. Nový bojový systém má být plynulý a vzrušující a dává hráči volnost v přístupu k boji s mocnými nepřáteli, včetně využití nových schopností ze stromu dovedností, komb a speciálních útoků.

Exkluzivní rozhovor s kreativním ředitelem Sonic Frontiers

Zing: Můžete nám říci více o vývojovém stromu, který bude Sonic mít? Jak bude vývojový proces vlastně fungovat?

Takashi Iizuka: Místo toho, abychom začínali s plnou silou, záměrně jsme to udělali tak, že hráči budou tím silnější, čím více budou ostrov prozkoumávat. V průběhu hry mohou hráči získávat dovednostní body a odemykat si tak nové schopnosti ve stromu dovedností, aby si vylepšili svůj jedinečný herní styl a mohli se postavit silným nepřátelům. Myslíme si, že jde o opravdu vzrušující novinku v sérii a uspokojivý způsob, díky kterému se hráči při postupu hrou cítí silnější.

Zing: Sonic Frontiers vypadá jako významný milník v rámci série ve všech ohledech. Nebojíte se, že fanoušci nepřijmou novinky, které přinášíte?

Takashi Iizuka: Samozřejmě, že při každé větší změně ve velké sérii se nelze ubránit myšlenkám na to, jak budou reagovat hráči, zejména ti dlouhodobí. Jsme však přesvědčeni, že hráči si hraní v otevřené zóně a aktivity, které přináší, užijí.

Zing: Poslední otázka na závěr. Znáte nějaké české hry? Pokud ano, jaký z nich máte pocit?

Takashi Iizuka: Ano, rozhodně! V České republice vzniká několik fantastických her a je pro nás potěšením pokračovat v přinášení Sonica českým fanouškům s hrou Sonic Frontiers. Doufáme, že si naši fanoušci v České republice hru opravdu užijí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama