Tým Quantic Lab se topil v problémech, práci na hrách nezvládal.
Když si vývojáři z polského CD Projektu RED interně vyhodnocovali, kde nastaly chyby při vývoji Cyberpunku 2077, za jeden z problémů označili selhání QA společnosti Quantic Lab. Ta měla k testování hry povolat malý počet nezkušených zaměstnanců, kterým byla navíc stanovena neefektivní pravidla. Magazín PC Gamer mluvil se dvěma současnými a osmi bývalými zaměstnanci Quantic Lab, kteří informace z uniklé analýzy potvrzují.
Respondenti PC Gameru zaprvé poukázali na nedostatečnou lidskou kapacitu společnosti pro projekty, které se zavázala testovat. Nejvíce se měl tento deficit projevit, když se současně pracovalo právě na Cyberpunku 2077 a NBA 2K21. Oba týmy byly plně obsazeny, ovšem na úkor práce na ostatních projektech i zkušeností jednotlivých testerů.
Nikdo neměl více než rok praxe.
„Myslím, že z týmu třiceti lidí [původně přidělených na Cyberpunk 2077] mělo zkušenosti s kontrolou kvality jen deset z nich,“ říká zdroj, který pracoval na Cyberpunku. Z těch deseti „zkušených“ prý „nikdo neměl více než rok praxe“.
Výpovědi potvrzují i tvrzení analýzy CD Projektu, že Quantic měl stanovená pravidla pro minimální počet hlášení o chybách, a tak byli vývojáři zahlcováni méně důležitými bugy namísto těmi skutečně klíčovými.
Musel jsem lhát o velikosti týmu.
V neposlední řadě testeři lhali na pokyn zaměstnavatele CD Projektu i dalším studiím o svých zkušenostech i o velikosti QA týmů. „Byl jsem jako lead tester v kontaktu s klienty a musel jsem to dělat,“ říká jeden z respondentů.
Problémy Cyberpunku 2077 nelze podle jednoho z bývalých zaměstnanců svalit pouze na Quantic Lab. Přiznává ale, že se na nich společnost podílela a kdyby na hře pracovali zkušenější testeři, mohli CD Projektu ušetřit množství času. Quantic Lab samozřejmě nebyl jediným QA týmem, který na hře pracoval, polští vývojáři testovali Cyberpunk i interně.