Bethesda si k Falloutu hledala cestu dlouho. Podle jednoho z tvůrců trvalo skoro deset let, než se studio odvážilo tvořit bez nostalgických brzd.
Fallout má za sebou téměř třicetiletou historii a v posledních letech zažívá další boom díky seriálové adaptaci. Přesto se ukazuje, že ani vlastnictví slavné značky automaticky neznamená tvůrčí jistotu. Bethesda Game Studios získala licenci na Fallout 3 už v roce 2004 a celou značku koupila v roce 2007. Podle scenáristy a veterána studia Emila Pagliarula ale trvalo až do vydání Falloutu 4 v roce 2015, než se tým cítil skutečně „doma“.
Pagliarulo vysvětluje, že Fallout 3 byl především přechodový titul. Bethesda se tehdy snažila maximálně ctít odkaz původních her a fanouškovská očekávání. Výsledkem byla ikonická hra, kterou mnozí dodnes považují za jednu z nejlepších RPG vůbec. Zároveň ale šlo spíš o opatrnou poctu než o prostor pro experimenty.
Teprve u Falloutu 4 si prý vývojáři dovolili ubrat na nostalgii a víc tvořit nové věci. Ironií je, že právě tento díl, ačkoliv byl komerčně úspěšnější, fanoušci přijali rozpačitěji. Mezitím vznikl i Fallout: New Vegas od Obsidianu, který je pro mnohé vrcholem celé série.
Dnes Fallout žije hlavně skrze Fallout 76 a Fallout Shelter. Na plnohodnotný Fallout 5 si ale hráči zřejmě ještě dlouho počkají. A možná právě proto je zajímavé vidět, jak dlouho trvá, než si i velké studio dovolí se slavnou značkou skutečně pohrát.