Ředitel projektového managementu Xboxu také mluvil o zpětné kompatibilitě.
Povedená funkce s názvem FPS Boost určitě udělala radost spousty hráčům. Díky ní je totiž možné vybrané starší tituly na konzolích Xbox Series X a S hrát ve vyšší snímkovací frekvenci (Já osobně jsem to velmi ocenil u Dark Souls 3). Tým Xboxu nám ovšem v listopadu sdělil smutnou zprávu. Program FPS Boost pro konzole Xbox Series X a Series S prozatím skončil s přidáváním nových titulů. Navíc, v nedávném rozhovoru pro server TechRadar se rozpovídal ředitel projektového managementu Xboxu Jason Ronald, a upozornil na to, že tým v současnosti neví, jestli se program vůbec někdy vrátí.
Jak Roland znovu upozornil, funkce FPS Boost, ale i zpětná kompatibilita obecně, s sebou nese několik zásadních technických překážek. V rámci FPS Boostu totiž daný tým nemůže vůbec měnit kód hry, a to znemožňuje podporu některých titulů. "Jednou z výzev, které máme v souvislosti s některými vylepšeními a možnostmi, je, že to vše děláme beze změny kódu původní hry. Takže když identifikujeme nové techniky vylepšování a optimalizace titulů, často víme, že to nebude fungovat u všech her," popisuje Roland.
Na otázku redaktora TechRadaru ohledně toho, zdali se přidávání dalších titulů do programu FPS Boost vrátí, Roland uvedl, že tým opravdu zatím neví, jestli se v programu bude pokračovat. "Budeme i nadále hledat nové příležitosti a nové způsoby, jak můžeme tituly vylepšit, ale v nejbližší budoucnosti nic nemáme. Tak nějak zjišťujeme, kde jsou některá omezení naší současné techniky," sdělil Roland.
Program zpětné kompatibility Xboxu byl letos v listopadu ukončen přidáním dalších 76 titulů. Podle Rolanda bude ovšem jeho vliv žít ještě dlouhá léta. "Myslím, že jsme se v průběhu tohoto programu naučili hodně o uchovávání her. Myslím, že to vlastně informuje nejen nás, ale celé odvětví o tom, co můžeme udělat pro zachování těchto her v budoucnu," uvedl Roland. Na závěr dodal, že zpětná kompatibilita bude mít vliv i při rozhodování Microsoftu o vytvoření další řady konzolí, stejně jako tomu bylo u Xboxu Series X/S.