Chválí hlavně změnu perspektivy.
Masaši Cubojama, game director původního Silent Hillu 2 z roku 2001 sepsal na síti X svůj pohled na remake kultovního survival hororu. Pocity chová k nové verzi hry veskrze pozitivní, byť některá vylepšení ho nadchla více než jiná.
„Myslím, že hodnota remaku spočívá v tom, že si ho může zahrát nová generace. Jako tvůrce z toho mám velkou radost. Je to už 23 let! I když neznáte originál, můžete si prostě užít remake takový, jaký je,“ těší Cubojamu.
„Nejdůležitější je změna kamery – perspektivy. Má značný vliv na mnoho aspektů jako boj, design úrovní, výtvarnou složku a podobně. I když dopad na příběh je relativně malý, výrazně se promění pocit z hraní,“ myslí si a dodává, „upřímně řečeno, s hratelnou kamerou z doby před 23 lety nejsem spokojen. Hloubka a úhel záběru byly omezeny zátěží procesoru. Pohled přes rameno rozhodně přidává na pocitu realističnosti.“
Ostatní vylepšení nepovažuje Cubojama za tolik významná a neodpouští si ani špetku kritiky: „Rozdíly mezi originálem a remakem – 4K, fotorealismus, bonusové pokrývky hlavy a podobně – mají průměrný dopad. Koho taková kampaň osloví? Zdá se mi, že nedělají dost pro to, aby zprostředkovali přitažlivost díla generaci, která Silent Hill nezná.“
Ve výsledku je ale připravený se do nové verze „svého“ titulu pustit. „Jinými slovy, chci si zahrát ještě více pohlcující remake Silent Hillu 2,“ píše.