Mohou mít hry pozitivní dopad na společnost?
Co ti ty hry dají do života? K čemu to je dobré. Není to ztráta času? S takovýmito, či podobnými otázkami se mnoho z nás určitě někdy setkalo. Někomu to lze vysvětlit, či přímo ukázat a pochopí to. Jiní to zkrátka v životě nepochopí a budou si stát tvrdě za svým. O herním scéně, průmyslu a hrách samotných a jeho dopadu na nás konzumenty, by šlo udělat nespočet rozsáhlých článků, esejí, či referátů a mnoho a mnoho jich už existuje. Sto lidí, sto chutí a tak to má být. Názor si udělejme každý svůj. A přesně tímto tématem se zabývá udělování cen Game For Change Awards.
Jedná se o událost, která zdůrazňuje, jaký mohou mít hry pozitivní dopad na společnost a být užitečnými. Nejzajímavější nominací je kategorie Most Significant Impact (nejvýznamnější dopad), která prozkoumává zvláštní/neobvyklé životní problémy. Cenu vyhrál dobrodružný titul Sea of Solitude, který vypráví příběh mladé ženy jménem Kay, jejíž traumata se projevily v obří příšery/monstra, které ji pronásledovaly ponořeným městem. Je to dobrodružství, které řeší těžká témata, jako je izolace, osamělost a deprese. Vše je vyprávěno prostřednictvím nádherné vizuální stránky.
V kategoriích můžeme nalézt i známé tituly jako je Life is Strange 2, Sky: Children of the Light, Mosaic, či PS4 exkluzivitu Dreams, která ovládla cenu za nejvíce inovativní hru, s čímž osobně plně souhlasím. Vítěze jednotlivých kategorii naleznete níže, či přímo na oficiálních stránkách. Jak hry vnímáte vy? Berete je jako zábavu, odreagování, či například učící nástroj v podobě výukových/historických titulů. Podělte se o svůj názor v komentářích.
Nejlepší Gameplay
- Arise: A Simple Story (Piccolo Studio)
- Dear Reader (Local No. 12)
- Mosaic (Krillbite Studio)
- Sky: Children of the Light (thatgamecompany)
Nejvíce inovativní hra
- Concrete Genie (Pixelopus)
- Dreams (Media Molecule)
- Sea of Solitude (Jo-Mei)
- Sky: Children of the Light (thatgamecompany)
Nejvýznamnější dopad
- Eliza (Zachtronics)
- Life is Strange 2 (DontNod Entertainment)
- Sea of Solitude (Jo-Mei)
- SweetxHeart (Catt Small)
Nejlepší výuková hra
- Funexpected Math ( Funexpected LTD)
- Mightier (Mightier)
- Rabbids Coding (Ubisoft)
- Sci-Ops: Global Defence
Nejlepší studentská hra
- Apollo (Team Apollo)
- Gamer Girl (RIT's School of Interactive Media)
- Plasticity (Plasticity Games)
- Resilience (Sungrazer Studio)
Best XR for Change
- Bonfire (Baobab Studios)
- Escape to the Future (Open Lab, Newcastle University)
- Paper Beast (Pixel Reef)
- The Holy City (Nimrod Shanit, Holy City VR)
Hra roku
- Dreams (Media Molecule)