GC: Kingdoms of Amalur – konečně jiné RPG
Preview Kingdoms of Amalur: Reckoning Článek GC: Kingdoms of Amalur – konečně jiné RPG

GC: Kingdoms of Amalur – konečně jiné RPG

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

9

Na tuhle hru zájemci čekají už pěkně dlouho. Ale zatím všechno nasvědčuje tomu, že se to vyplatí.

Reklama

Vývojáři mají ve zvyku se chlubit tím, jak se svým projektem redefinují pravidla vybraného žánru a konečně nabídnou něco zbrusu nového, a to jen proto, aby hráč ke své smůle zjistil, že se znovu nechal napálit PR oddělením. I Kingdoms of Amalur proto bylo třeba brát značně s rezervou, jenže čím víc toho tvůrci ukázali, tím jasnější je, že když nic jiného, tahle gamesa bude přinejmenším jiná. A to je dobře. Moc dobře!

Na letošním Gamescomu je dokonce k dispozici hratelná ukázka, v níž vám je na malou chvíli propůjčena postava válečníka na 20 úrovni s celou řadou speciálních schopností a kouzel. Z pochopitelných důvodů je jasné, proč vývojáři přítomným neumožnili vytvořit si vlastní postavu, přesto to ale zamrzí. Právě to je totiž jednou z nejzajímavějších věcí na celé hře. Bez přehánění.

Když si v Big Huge Games řekli, že na to půjdou trochu jinak, málokoho napadlo k jak radikální změně se ve finále uchýlí. Definitivně tak byly kupříkladu vyhozeny klasické třídy a povolání. Místo toho tvůrci veškerý vývoj postav řeší přes body, které budete moci dělit do několika schopnostních stromů zcela dle vlastní libosti. Nebudete už tedy limitování například klasickým klišé, že kouzelník nemůže nosit těžkou zbroj a válečník vám nevyčaruje žádné složité kouzlo, což je paráda!

Na výběr je z nějakých 60 různých schopností a dalšího nepřeberného množství skillů, takže šance, že ve světě potkáte stejnou postavu, je téměř rovna nule. Stejně zajímavě pak vývojáři přistoupili i k soubojovému systému, jenž je prý nesmírně jednoduchý na pochopení, ale zároveň zatraceně efektní na dívání. Hra díky němu údajně působí víc jako third-person hack&slash akce, než klasické RPG. Jasně, někdo dává přednost statickým postavám, které se naprázdno ohání zbraněmi, zatímco z nepřátel vyskakují čísílka, my ostatní se ale můžeme připravit na konečně pořádné bitky.

Buďme ale konkrétnější. Hratelný válečník byl vybaven dvěma různými meči, přičemž každý se ovládal zvlášť skrze namountované tlačítko. Zběsilým mačkáním kteréhokoliv z nich docílíte klasického třífázového komba, ale když to dokáže každý, je to nuda. Ti z vás, kteří se nebojí výzvy, se proto mohou na souboj soustředit trochu víc a mačkáním správných tlačítek ve správnou chvíli dosáhnout absolutní destrukce protivníka. Vše je holt o načasování a na gamese je to na první pohled poznat.

Každá zbraň je navíc tak trochu unikát; pokud chvíli podržíte vybrané tlačítko, zvolená zbraň se „nabije“ a prostřednictvím speciálního útoku udělí protivníkovi podstatně větší damage. Když se to pak naučíte šikovně spojovat s komby, vaše vyhlídky na přežití se rapidně zvýší. Pod triggery a R2/L2 tlačítky jsou navíc uloženy čtyři vybrané schopnosti, kdy vám jedna zvýší sílu (za každé nepřerušené kombo začnete třebas dávat větší damage), zatímco díky jiné si můžete speciálním hákem přitáhnout nepřítele k sobě, nebo se naopak přitáhnout k němu.

V souboji slouží k jednomu jedinému cíly a dokud budete mít dostatek many, budou vám naprosto oddány. A právě tady je třeba zmínit asi největší přednost hry. Není snadná. Všechno, včetně využití many, si musíte dobře rozmyslet, protože jinak můžete skončit sami, vyšťavení a na pokraji umření. Nepřátelé jsou konečně chytří a většinou útočí v tlupách. Navíc sledují váš pohyb, takže vám nepostačí jen uskakovat, jako v jiných hrách, abyste si mezi nimi a sebou vytvořili dostatečný prostor. Na každého navíc platí jiná strategie, jiný útok, jiná schopnost a je jen na vás, abyste přišli na to co konkrétně to je dřív, než si pochutnají na vašich vnitřnostech. Jak jsem říkal, paráda!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama