Jeden z vývojářů prozradil zajímavý detail.
O uplynulém víkendu uběhlo 20 let od vydání městské akce Grand Theft Auto: San Andreas. Dodnes mezi hráči oceňovaný titul z roku 2004 ve své době zaujal především nesmírně rozsáhlým a detailním herním světem s nespočtem různých aktivit a možností. O jeho kvalitách dobře vypovídá například hodnocení 95 % na agregátoru Metacritic.
V roce 2021 se hra dočkala remasterované verze, která si však obdiv hráčů především z důvodu nepovedené optimalizace rozhodně nezískala. Na vývoj původní verze v krátkém příspěvku na sociální síti X zavzpomínal Obbe Vermeij, který dlouhé roky působil ve studiu Rockstar North na pozici technického ředitele.
Ten v první řadě prozradil, že hra měla původně obsahovat celkem tři striktně oddělená města, mezi kterými by hráč cestoval letadly a vlaky. Na jedné ze schůzek s vedením se ale vývojáři nakonec rozhodli pro jednu velkou propojenou mapu, což ve své době představovalo odvážný krok.
Vermeij v tomto směru připomněl především značně omezenou paměť konzole PlayStation 2, se kterou se autoři museli vypořádat. Dnes již bývalý vývojář Rockstaru připomněl, že z původně plánového konceptu několika oddělených měst se do finální verze propsaly například odlišné jednotky policie a záchranných složek.